16.08.2018

Reklame | https://www.facebook.com/landstrykern

Nå har jeg sovet 50 netter ute siden 10 april. Jeg har aldri hatt noe spesifikt mål om hvilket antall jeg skulle oppnå, og hadde ikke sommeren vært som den var hadde neppe antallet netter ute vært så høyt. At jeg i det hele tatt fortsatte etter de første nettene jeg led meg gjennom med dårlig utstyr i minusgrader…. det er faktisk helt utrolig. Jeg startet med et forhistorisk liggeunderlag og en sovepose i en litt bedre kategori, men ikke bra! Det er vel bare fordi jeg er så inni hampen sta at jeg fortsatte! 😉 Av de 50 nettene har jeg sovet et sted rundt 35 av dem helt alene med hundene. Jeg må sette meg ned en dag og se på statistikken! 

Det var ekstra stas at Ann-Chatrin,(AC, heretter) som representant fra sponsoren min; https://www.facebook.com/landstrykern, inviterte meg med til et helt nytt sted natt nummer 50! Vi satte kursen mot Søre Buvatn- nok et sted jeg ikke har hørt om! Det er jo såpass perifert at det ikke er så rart at det er ukjent for meg. Det ligger i Bengnadalen,og er per definisjon i Valdres, sier Wikipedia. Området som heter Buvassfaret er, som Vassfaret, vernet mot kraftutbygging.

Plan A var at vi skulle ligge på svalgangen, eller ihverfall under tak på ei hytte tilhørende ei venninne av AC. Hytta skulle ettersigende OG i følge kartet ligge på en idyllisk holme, odde eller nes – et tilbakevennende problem for meg disse substantivene…ei hyttte på en odde ved et vann…. bare oddene, nesene og holmene som vanskelig! Haha!

Nå sporet jeg visst av! Vi fant, jeg må tillate meg å si omsider, veien ned til hytta. Veien var ikke så bra som krøtterstier pleier å være! Jeg måtte også krysse ei bro som var ca 10 millimeter bredere enn min Pajero! Rekkverk? Nei, nei! Sikt, og gi gass! Med min livlige og på mange måter negative fantasi så jeg det der gå galt, og jeg har selvsagt forskuttert konsekvensene. Men, ingen skal komme å si at det ikke er vakkert der nede!

Det viste seg at området som var tilgjengelig til oss under tak over natten var altfor lite for vår smak. SÅ gode venner er vi absolutt ikke! Haha! Vi bestemte oss for å kjøre bort i enden av vannet på østsiden og se på en hytte AC har tidligere har leid på åremål Det kunne jo hende at det var plass nok under tak der. 

Men så, etter å ha tatt av feil og kjørt på en “vei” innover i skogen et stykke, fant vi riktig vei. Det som da kom overraskende på oss var kubæsj i veien… og litt lenger ned spor som røpet at det var en stor flokk Vi kunne ikke høre bjeller, så det var ikke så lett å finne ut av akkurat hvor de var. Vi fant ikke ut akkurat hvor før vi kom til den siste veibiten ned til Fiskehytta…..

Veien synes vel bak der et sted…. og når det var sånn det skulle være ville vi ikke være der heller! Vi hadde igjen et alternativ i det området, og det var Perskula! Det er et vakkert sted som leies ut som kurs, konferanse og selskapslokale.

Heldigvis var det ingen aktivitet der i går. så vi fikk hele området for oss selv! Vi hadde jo kjørt en stund så bikkjene var glade for å kunne vasse og løpe litt.

YR hadde lurt meg til å tro, eller var det omvendt – hadde jeg lurt meg selv til å tro…. samma det! Jeg trodde været som skal komme i dag skulle ha kommet i går. Og det gjorde det jo ikke! Derfra og ut fra klokken 19 var mottoet vårt : øl, ull og potetgull! Ha ha! Vi ble sittende ved bålpanna uten bål hele kvelden, og Linus delte som vanlig raust ut sine susser!

Ikke så veldig rart at jeg kaller han Nussenuss…. burde hatt snorkel når han er på sitt mest amorøse! Haha!

Kl 23 ble det kvelden og mørkt for hele følget! Vi lå i en svær fin gapahuk nede ved vannet…. 

Kveldshimmelen så slik ut… 

…. og dette er et glimt fra turen hjem langs vannet. Jeg fikk dessverre ikke tatt bilde av dagens beste! Det var da dachsen kom gående ut fra bunnen i soveposen! 

Det morsomste jeg har hørt i dag er at jeg ikke snorker… jeg uler! DET må være en god, gammel yrkesskade vel!! Ha ha! 

Tusen takk for turen, Ann-Cathrin! Vi gleder oss til neste gang sponsoren vår blir med! Wenche? Din tur nå, eller? 

 

2 kommentarer
    1. Takker for flott tur 😍. Utrolig at jg skal støte på kuer hver gang du er med 🤪 – jaggu godt vi ikke slo oss ned der. Etter nattens uling fra deg, var d godt med noen timer i senga både for Idora og mg 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg