21.09.2018

I går skulle vi, som i Kristin og jeg, til en gapahuk i Harehaugveien i Haugsbygd. Jeg har fått kart og bilder av Åse, så jeg trodde det skulle bli en smal sak å finne den….. vi fant den altså ikke! Vi fant ikke noe som liknet en gang…. så, beklager Åse – neste gang må du leie oss frem siden vi er så klønete! 🙂

En blid gjeng da, om ikke annet! 🙂

Vi bestemte oss for å kjøre opp til Knestang fordi Kristin hadde fått veiforklaring til en annen gapahuk, Den fant vi selvfølgelig heller ikke! Den eneste gapahuken vi så befant seg inne på beite til kuene som gikk rundt der…. DET var uaktuelt, det! 

Litt slukøret og skuffet over egne evner til å finne noe som helst bestemte vi oss til å kjøre til Kleiva! Ved den gamle hoppbakken der står det en fin gapahuk som vi ikke har vært ved enda. På tur dit sjekket vi også den svære lavvoen som tilhører Kleivstua ved Dronningens Utsikt – den var lukket og låst! I tillegg gikk vi bort til ei hytte som vi i beste fall sjeldent har sett folk ved; Fredbo. Der er det tatt grep, og hytta blir pusset opp. Da er det selvfølgelig uaktuelt og legge seg der. Hadde vært annerledes hvis den aldri var i bruk. 

Vi selet på og gikk avgårde mot gapahuken! Jeg trodde ikke mine egne øyne da vi rundet hjørnet og så folk der! Jeg har ALDRI tidligere sett noen aktivitet der, og jeg er ganske mye på Kleiva og innover på Krokskogen! De gode rådene begynte å bli dyre fordi det begynte å mørkne. Klokka var allerede 1900! Og da fikk jeg en fiks ide – en ide jeg har hatt tidligere i dette prosjektet også – og jeg husker det som kaldt og vindfullt! Det synes jeg tydeligvis ikke var så nøye siden jeg foreslo det igjen…. Forslaget var å ligge oppe ved hanggliderrampa. Kristin  er jo så sporty at hun aldri sier nei til noe! 

Vi rakk ikke så mye mer enn å komme oss opp dit før sola gikk ned!

Til mitt forsvar hadde jeg sett for meg en natt i en lun krok inne i en gapahuk, så jeg var litt tynnkledd – for å si det litt mildt. Jeg har så smått begynt å prøve klær som ikke har passet på en stund, og da jeg fant ei minst 15 år gammel fleecejakke jeg en gang i tiden fikk på Ringerike sykehus som passet dro jeg selvfølgelig hjemmefra med den på! Hva jeg hadde under? Ei sånn teknisk t-skjorte…. Det var jo så varmt, ihvertfall på tirsdag da jeg gikk og hentet bilen min på verksted! Vel, det var ikke så varmt i går kveld! 

Jeg ville ikke ha det for varmt om natten, så jeg hadde med meg sommersoveposen min, ikke den nye fine som skal tåle så mye mer. Jeg var jo kald allerede før jeg la meg, og da er det virkelig ikke lett å få varmen med det utstyret, 

Kristin var mye lurere! Godt kledd i ny sovepose koste hun seg med boken sin 🙂

Jeg gjorde et tappert forsøk på å lese litt Mikkjel Fønhus, men ga opp etter 10 sider, jeg var så kald på henda at det ikke funket. Jeg fikk omsider nok en fiks ide da jeg fant et par ullsokker i sekken…

Jeg tok sokkene på hendene! Det var det eneste lure jeg gjorde i hele går! 🙂

Alle som bor på Østlandet vet vel at det blåste friskt i går kveld og natt… og jeg kan skrive under på det, altså! Det var BARE fordi jeg er så inn i granskauen sta at vi blei der. Jeg er vant til at smerte og ubehag er med i bildet når jeg skal yte noe, så sånn sett var jeg forberedt! Det var helt grusomt, men jeg beit meg fast for å få dette til å telle som natt nummer 57! 🙂 

Klokken 0248 begynte det å regne, så da pakket vi sammen så fort vi kunne! Da hadde vi vært der i 8 timer, og da teller det i regnskapet! 

Det var helt fantastisk å komme hjem og inn i varmen 0330! 

Nå er målet å være ute 60 netter totalt…. det betyr tre til. Må innrømme at motivasjonen for å få til det er på et lavmål i dag, men det snur sikkert når været blir bedre!

Med denne fine gjengen her er det ikke vanskelig å finne motivasjon! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg