facebook.com/landstrykern/

I går var det vi fire som reiste til Brekkebygda. Der står det en gapahuk som er satt opp av Sokna jeger og fiskeforening. Jeg har ligget der to ganger tidligere. Den andre natta der fant jeg ut at taket langt i fra er tett 🙂 Det er en av grunnene til at det er en stund siden jeg har vært der, en annen grunn er at det bare er benkeplass til en seng, hvis man ikke er unormalt smal er det ikke ok å ligge på benkene langs veggen. 

Jeg mistenkte at sengebenken ikke var tørr etter alt regnværet, så jeg hadde med tepper til bikkjene, i tillegg til reinsdyrskinnet så de skulle ligge tørt og godt…. 

….. og godt var det, for de to luringene her tok seg like godt et bad! 

Linus og jeg ristet bare på hodet og var enige om at de som badet var gærne! 

Igjen var vi tidlig ute, og igjen gikk klokka litt sakte! 🙂 Det er fort gjort å varme og spise matpakka… 

To kyllingpølser til meg, og pølse på deling og et griseøre hver til bikkjene! 

Det var et spennende sjakkparti i VM i går. Jeg hadde skikkelig trua på en seier til Magnus, men igjen endte det med remis. Jeg måtte ty til annen spenning… 

…. Wordfeud! Jeg har spilt i mange år, og blir aldri lei! Heldigvis har jeg noen ivrige, faste motspillere. Jeg har mistet et par konkurrenter i det siste, så hvis det er noen som vil spille er det bare å si ifra! 🙂

Vi hadde det veldig koselig i går kveld også! Bål er en dimensjon jeg har savnet tidligere i sesongen, og det er befriende å kunne fyre! Jeg lå og tenkte på det i natt, at det er bedre å ligge ute nå enn det var i sommermånedene, faktisk! Da var det jo kvelende varmt, det blei aldri mørkt, og det krydde av mygg og knott! Nå er det jo deilig temperatur å sove i, og mørke har vi da jammen nok av! Vi plages ikke av insekter for tiden, heller! Pipa kommer vel til å få en annen låt snart, tenker jeg – men, enn så lenge heier jeg på høsten! 🙂

Etter å ha reid opp senga var jeg svært så fornøyd, og synes den så forlokkende ut! Jeg begynte å bli kald, så allerede 1800 krabbet jeg oppi! Da kjente jeg noe som stakk meg på skinka, og det er aldri lovende når du ligger på et oppblåsbart liggeunderlag….. og jepp! Det gikk hull i det, og lufta gikk ikke bare ut av liggeunderlaget, men litt av meg også. Det er jo ikke stas å ligge rett på benken! Men, jeg beit tenna sammen og holdt ut! 

Med Sorry på armen, Linus på midten, og Sindy i fotenden gikk vi løs på natta! Og vi holdt ut lenge! Men, 0500 hadde skroget mitt fått nok! Da orket jeg ikke ligge der lenger! Da var det bare å brekke seg opp å begynne å pakke sammen! 

Bortsett i fra at det var grusomt å ligger der uten luft i underlaget var natten perfekt! Det ble ikke frostnatt, det var 1 varmegrad da vi kjørte hjem! 

Nå tror jeg kanskje ikke det blir flere netter ute før i neste uke! Det som er helt sikkert og visst er at jeg må skaffe meg et nytt liggeunderlag først!

God helg! 

#friluftsliv #gapahuk #nattinaturen #hektapåtur #utno #liveterbestute #gapahuk #nordiclife #hund #medhundpåtur 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg