Natt nummer 196 ute! Idyll i Brekkebygda med hyggelig selskap!

Vi startet dagen i går med tur ned på Tangen sammen med Unni og Vilje.

Det er alltid en stor fordel at gutta har fått brent litt krutt før vi skal ut å overnatte! Kan virke som om Vilje nærmer seg løpetid, så Sorry gjorde sine hoser grønne – og blå, også videre, haha! Han kom selvfølgelig ingen vei med det! Linus, som er kastrert, var mye mer gentleman! Takk for turen, Unni! Alltid trivelig!

Allerede klokken 1400 var jeg avreiseklar! Var ekstra ivrig for denne gangen fikk jeg med meg følge! Kristin skulle være med oss for første gang siden oktober! Det gledet vi oss til!

Den primære planen var å dra til Tverrsjøen på Jevnaker. Men, jeg har blitt så pysete, og velger alltid safe, not sorry! Og det jeg var redd er veien opp dit….og ikke minst ned derfra! Orket ikke bekymre meg for det, så da falt valget på Brekkebygda! Det et på ingen måte noe dårlig alternativ!

Kuldegradene krøyp litt på etterhvert som vi nærmet oss Sokna, men stoppet på – 5 da vi var fremme! Det var ikke vårt største problem! Det var jammen meg folk i gapahuken! Æsj, altså! Men, jeg sendte Kristin ned for å kartlegge situasjonen!

Hun kom tilbake og kunne fortelle at de som var der ikke hadde bestemt seg for når de skulle reise, men at vi bare måtte komme ned. Så, da gjorde vi det! Hunder likte de, så de slapp jeg bare ut av bilen! Et veldig hyggelig ektepar fra Haug som det var koselig å slå av en prat med! Da de gikk satt de igjen litt ved til oss. Den brant jeg gladelig opp, for hjemme hadde han 300 sekker med bjørkeved, sa han! Det er det jo ikke alle som har i disse dager!

Vel, vi ble alene og måtte jo starte dokumentering, haha!

Da er det bra jeg hanskes med så fine fotomodeller! Var til og med heldig med himmelen!

Bålet var jo i gang for lengst så det var godt og varmt å sette seg i gapahuken!

Det er veldig fint å ha bålet inne i gapahuken, da får man jo virkelig varme fra det. Det er noen ulemper også….forrige gang jeg var der fikk Linus svidd av litt hår på halen, haha! Og bålosen får man jo mer av midt i trynet! En annen ulempe er det også…den kommer jeg tilbake til!

Kveldens prosjekt var vaffelsteiking! Jeg har jo dette fine båljernet fra Espegard. Har ikke brukt det så mye, men det er brukt tilstrekkelig til at vi har fått prøvet, og ikke minst feilet en del, haha!

Men, nå har vi virkelig skjønt det! Først; forvarme hjernet!

Det er etter å ha hatt tålmodighet til å vente på tilstrekkelig med glør, selvfølgelig! Kanskje ikke så rart vi feilet den gangen vi la røra rett i hjernet uten å ha forvarmet….det er vel ingen idioter som har røre i hjernet før det er varmt, haha!

Neste steg….

Ha i røra – og da freste det godt! Man blir jo litt usikker på hvor lenge man skal steke på hver side, men….

Jeg vil da virkelig påstå at dette var vellykket! Nei, så flinke vi var, haha!

Da gjensto bare prøvesmaking…

Perfekt!!

Så var det bare å sitte og nyte tilværelsen! Det er skikkelig stas å ha selskap, altså! Praten flyter liksom lettere når man er to, haha! Klarer meg fint alene også, jeg altså….men – hadde jeg kunnet valgt så hadde jeg nok landet på å ha med meg noen! Merkelig nok er det få som melder seg nå på vinterstid! Kan du fatte og begripe? Kristin og jeg snakket om det i går – det var perfekt turvær! Ikke for kaldt, ikke for varmt…særdeles lite mygg, haha! Nei, prøv det, sier jeg bare!

Vi satt der og nøt bålet som tidvis spraket og kastet fra seg noen glør. Plutselig spratt en glo helt opp på benken til Kristin og landet på liggeunderlaget hennes! Og da gikk det selvfølgelig hull i det…

Ikke et reint lite et, heller! Utrolig nok hadde hun lappesaker i sekken!

Den første lot seg ikke feste, men det gjorde heldigvis den andre! Lot det herde litt før vi blåste opp liggeunderlagene. Skal ærlig innrømme at jeg var veldig spent på om det der kom til å holde, altså!

Jeg hadde med kakao!

Har ikke sånn fancy kjele til å ha på bålet. Trenger ikke det når jeg ikke drikker kaffe, synes jeg. Det er jo så fort gjort å koke opp vann på Primusen.

Det eneste Monsenproduktet i campen i går var en kopp…

Alt er mulig, står det….på fire forskjellige språk. Får vel kanskje tro på det da, haha!

Ser ikke dette idyllisk ut?

Synes det er helt fantastisk, jeg! Nydelige omgivelser, god temperatur, rolige bikkjer, fyr på bålet, hyggelig selskap. Kan det bli bedre da? Neppe!

Klokken gikk, og det var på tide og legge seg! Klokka var jo allerede 20, haha!

Gutta var klare! De hadde allerede prøveligget underlaget mitt og erklært det funksjonelt! Saueskinna hadde de jo allerede ligget på i flere timer!

Jeg reide opp til dem i hodeenden min. Jeg pleier å ha sekken under puta, men ville ikke legge den mellom dem og meg, må vite!

Da var det bare å strekke seg ut! Bra deilig det!

 

Den ene noe trøttere enn den andre, haha!

I oppreingsprosessen forsvant vottene mine. Jeg hadde med disse…

Et par kjempefine votter Kristin har strikket til meg! Jeg gadd ikke å begynne å flytte på bikkjene som allerede sov for å finne dem så jeg stakk en hånd i lomma, og den andre hånda inn under Canelanadekkenet i pelsen til Sorry! Det var skikkelig godt og varmt!

Dekken har jeg selvfølgelig handlet hos vår herlige sponsor; Pets Lady&Landstrykern!

Hos dem finner du garantert alt du trenger!!

Kristin er en god soldat som sovner på post når det måtte være. Jeg? Ingen god soldat, haha! Vi snakket sammen rundt midnatt, og Kristin påsto da at jeg hadde sovet! Det hadde ikke jeg registrert engang! Måtte ha vært fra 2315 til 2320, eller noe, haha! Vel, vi prøvde igjen – og så snakket vi ikke sammen før 0400! DA hadde jeg sovet! Herre min hatt så deilig! Men, da var det brått slutt også! Ryggen min orket ikke mer av det der!

Takk for turen, Kristin! Veldig hyggelig at du ble med! Vi gleder oss til neste gang!

Pst! Da vi dro hjem var det fire varmegrader. Veien min her hjemme hadde forvandlet seg til is – og bare is! Tør ikke engang tenke på hvordan veien ned fra Tverrsjøen hadde vært! Så – tror vi gjorde et klokt valg i går!

Hasta la vista!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg