Natt nummer 3 ute : Brrrrekkebygda! ❄

Endelig ble det tur igjen! Kulden har vært stri i det siste, og det er det som har holdt meg hjemme! At jeg ikke stoler på at utstyret er bra nok er en ting. Et annet aspekt er jo at det skal være forbundet med litt hygge, ikke lidelse! 🙂

I går var Kristin med oss igjen! Hun er jammen tøffere enn toget, altså! Vi dro fra Vik 1445. Nå har dagene  allerede blitt lenger, det er digg! Da vi kom frem var det to gutter som spant rundt ute på isen som nå ligger trygt og god på Langevatnet!

Jeg har stor respekt for islagte vann. Er aldri komfortabel med å gå ut på isen alene. Men i går var jo ikke det noe problem!

Med de her som reisefølge forblir alt bra!

Etter tur og fotosession gikk vi tilbake til Gapahuken for å få fart på bålet! Vi hadde med oss en hel vedsekk pluss enda et par poser. Det lå en del ved i gapahuken fra før av. Vi er nøye med å ha med egen ved, vi fyrer ikke opp andres!

Etter å ha fått i gang bålet måtte vi kle oss etter forholdene…..

Når JEG tar på meg lue, DA er det kaldt, haha! Ikke nok med det! Under hadde jeg en Aclimagenser med balaklava. DET bildet skal jeg spare dere for, altså!

Etter å ha skiftet hadde jeg tre lag med ull! Og den derre lua da! Haha! Ja – jeg vet hvor mye varmetap fra hodet det medfører å ikke bruke lue, men, tro det eller ei, jeg er faktisk litt forfengelig! Sveisen er vel den jeg er mest redd for og i det øyeblikket man senker lua nedpå er jo løpet kjørt, haha!

Apropos forfengelighet! Kristin hadde med seg en varmedress hun ville prøve  – og DET bildet ville hun ikke dele med dere som leser bloggen, altså! Haha!

Det var på tide med mat, og jada – det ble pannekaker! Sånne ferdig stekte som man bare varmer i panna. Kjempegodt!

Vårt hjem for natten! Gapahuken er satt opp av Sokna jeger og fiskeforening. Jeg skjønner meg ikke så godt på de som ikke synes dette ser innbydende ut! Det eneste som irriterer meg med den gapahuken er at det alltid er rotete der når vi kommer dit. At det kan være SÅ vanskelig å rydde litt etter seg da?

Gutta kom seg ned i posene sine!

Linus var litt kald på øra…

Han ser ikke ut som han ble veldig glad for min innsats på den fronten, haha!

Vi la oss som vanlig ikke spesielt seint!

Må bare vise at jeg SELVSAGT hadde med meg et ekstra par gode raggsokker, haha! Jeg hadde et par tynne ullsokker nedi Polecatstøvlene. Det funket fint!

Jeg deler selvfølgelig litt den ene soveposen med Sorry, selv om han lå godt nedi sin egen. Der lå vi, mens Linus og Kristin ĺå litt lengre ned i sin kohort!

I går tok jeg i bruk den tynne dunposen min fra Hagløfs. Det er ufattelig deilig å ha beina nedi den. Den har ikke noe glidelåssystem så man må tre seg nedi. I går trakk jeg den opp til over hoftene, det holder lenge det!

Det var rett og slett deilig å være ute i kulda! Noen timer med bål, for så å legge seg nedi ei varm boso! Perfekt!! Det som ikke er fult perfekt er at ryggen min ikke kan ligge så lenge. Jeg holdt ut i 7 timer, og i teorien er jo det en hel natts søvn! Det er jobæ helt fantastisk! Jeg slo meg fordervet på skituren dagen før, så jeg hadde litt ekstra vondt. Får som man fortjener, tenker jeg, haha!

Vi hadde håpet å slå kulderekorden vår som er -.19! Det var-14 da vi kom dit så det så lovende ut! Men, akk! Det var bare -12 da vi dro hjem! Skuffende, haha!

Takk for turen, Kristin!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg