15.08.2018

I går fikk jeg sporty besøk helt fra Hamar for å være med meg ut over natten. Jeg valgte å satse på Øvre Vælsvann fordi jeg ikke har vært der før, dessuten hadde jeg da Nedre Vælsvann som reserve hvis ikke Øvre skulle innfri. Da vi endelig kom frem til Øvre ble vi møtt av denne dama her… 

Hun virket ikke nevneverdig gjestfri, og fordi vi hadde sett et rikt utvalg av hennes artsfrender litt lenger opp i veien var ikke dette stedet lenger noe alternativ for oss og bikkjene. Vi satt dermed kursen mot søndre… 

Jeg var litt forvirret fordi vi hadde passert noen bomveier, så jeg tenkte at det var lurt å rykke tilbake til start der betalings”bommen” er. Jeg ble ganske lang i maska da vi fikk se at bommen var nede… det gikk altså ikke ann å komme seg ut derfra! Heldigvis var den bare lukket, ikke låst! 

Vi startet på nytt med veiforklaringen jeg hadde kjørt etter sist jeg var ved det nedre Vælsvannet. Da vi igjen møtte på en bom gikk jeg lei og satte kursen mot Søndre Vælsvann…. Ok, jeg var litt irritert da! 🙂 

Det var en fornøyd gjeng som endelig landet et sted vi skulle være! 🙂 

Vi gikk tur oppover mot Gørrtjern før vi landet på stranda! 

Klokka dro seg allerede mot kveld og mørke. Vi invaderte denne verandaen på kommunens hytte, som sist. Nei, jeg har ikke utviklet et eierforhold til den, haha! Men vi tar ingens plass og rydder ordentlig opp etter oss, så det kan vel ikke gjøre noe, tenker jeg. 

Jeg ble den lykkelige eier av en ny kikkert og en tarp i går. Tusen takk, Hilde!

Det var usedvanlige vakre skyer i går kveld! Vanskelig å gjengi med mobilkamera…. men det så ut som penselstrøk med fløyel, på en måte. Kjente nå at jeg ikke klarte å gi en malerisk beskrivelse! Ha ha! 

Undertegnede hadde sovet veldig lite kvelden før, og var nok dårlig selskap. Og ihvertfall ikke ikke seiglivet! Klokka var vel knapt 21 da jeg inntok horisontalen med hodelykt for å få en liten dose Fønhus! Tror jeg leste 8 sider før det ble kvelden og mørkt for meg!

Jeg sovnet som en stein! Hilde hadde også lagt seg tidlig og sovet, så da kan vi vel konkludere med at vi hadde hatt et fin natt til Linus og Sorry så dagens lys litt over 0500….da var det bare å innse at natta var over for denne gang!

Takk for turen, Hilde og Kaisa! 

Neste natt byr på nytt følge til nytt sted, og jeg gleder meg, og avslutter med nok et bilde fra det vakre Vælsvannet!

 

 

 

4 kommentarer
    1. Som fjellvettregelen med litt nytt innhold;
      – snu i tide, hvis du møter mange kuer på din vei. Kanskje like greit å unngå å sette leir midt i en kuflokk….
      Passer utmerket med kikkert for deg som er så mye rundt omkring i distriktet. Kanskje ser du neste spennende turmål, med den. Toppers!
      Forresten enig i beskrivelsen din av himmelen, på bildet ditt, i går kveld Ser definitivt ut som penselstrøk. Kunstneren hadde kanskje ikke helt bestemt seg for hvor mye rosa han skulle ha. Så derfor ble det litt rosa penselstrøk og enkelte små skydotter, som ikke helt passet inn, både her og der 😄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg