26.07.2018

Hjemme etter nok en fin natt ute! Denne gangen falt valget på Buvassdammen. Jeg lå ved Elgvad tidligere i sommer, og gikk da tur til Buvasskoia, og glemte å sjekke inn i DNT sin Sjekk-ut app! Det måtte jeg selvfølgelig rette opp i! Anbefaler forøvrig denne appen. Jeg har oppsøkt steder jeg knapt har hørt om for å sjekke inn lokalt. På turer i Femundsmarka har jeg også benyttet meg flittig av den. Helt gratis å laste ned!

https://www.dnt.no/sjekkut/

Etter å ha gått den ikke spesielt lange turen til Buvasskoia var alle fire i følget klare for et bad. Den eneste som faktisk gjennomførte var Sindy. Gutta vasset bare, og jeg ble stående i vannkanten med håndkledet mitt. Når du har så dårlig selvtillit at selv speilbildet ditt forhindrer deg å bade i påsyn av andre….:haha! Det var folk på ei hytte på andre siden av vika, og det er påsyn nok det for ei pyse.

 

Når man ikke er i form til å nyte utsikten fra Bukollen, får man nyte den til, og dette er skuet fra campen vår. La oss først nede ved vannet, men flyttet oss opp til bua for å komme unna sola! Mye historie i veggene bak oss!

Da solen gikk ned bak fjellene ble det umiddelbart kjøligere luft. Det er ikke akkurat sånn det funker når man åpner vinduer hjemme i denne heten 🙂 Alle forutsetninger lå til rette for en god natts søvn. Vel… siste gange jeg så på klokka var den 0317. Neste gang jeg tok en titt var den 0429. Blir nok en liten cowboystrekk her etterhvert!

Naturen hadde ikke så mye på menyen i går kveld og natt. Det eneste spektaktulære var hvor høyt ørreten vaket… heter det det? Å vake, vaker osv… men å vake høyt? Hm! Hvis det ikke heter å vake, må det vel hete å hoppe. Uansett tror jeg dere har skjønt hva jeg mener! 🙂 Ellers var det en eller flere flaggermus rundt omkring og i alt for av høyde, spør du meg! 

Nå skal vi legge oss til lading så vi er klare for nye eventyr i ettermiddag! 

En liten ting til; er det noen som kan forklare meg hvordan jeg kan få skrevet billedtekst? Jeg er som kjent ei kløne! 

 

 

4 kommentarer
    1. Hei, så fine hunder og bilder du deler med deg av. Jeg har ikke hund men dette viser hvor viktige de er for oss på to bein. Tenker på at de alltid er glade å se deg, gå på tur, få kos og nærhet. Ja mye glede.

    2. Har kost meg med turrapportene dine på fb til nå🌲 Gleder meg til å følge bloggen din videre.
      (Må sjekke kartet for å se hvor du ferdes.)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg