28.07.2018

Nok en natt med selskap på tur! Denne natten var det Jane Nordhagen som ble med oss!

Jeg hadde jo lurt på om jeg måtte holde meg hjemme fordi det skulle bli regnvær, men YR lovet at det ikke skulle regne før kl 12 i traktene rundt Høgevarde. Det var ikke noe alternativ for oss å bli sittende hjemme i 34 varmegrader – så vi kom oss avgårde ganske tidlig. 

Det er så godt å se bikkjene nyte den lavere temperaturen på fjellet. Vi lå riktignok bare på ca 1050 moh, men det er uansett bedre, og med frisk bris i tillegg hadde alle i følget det bra! 

Gutta var ordentlige kosegriser, mens Sindy slappet av i skyggen til sola gikk ned. 

VI hadde nå tenkt at vi skulle få se måneformørkelsen der oppe på fjellet, men neida! Hesteleinnatten var i veien for oss! Følte oss kanskje litt snytt, men fikk allikevel se en fin og full måne da den bikket over kanten ved midnatt 

Det er fjerde gangen jeg overnatter i det området i år, og jeg har aldri sett folk der oppe! I går kveld kom det jevnlig folk gående, med og uten hunder,. Hundene i vårt følge var fornøyde med at de klarte å jade alle avgårde. De er mye søtere uten så mye å passe på! 🙂

Vi fikk ikke se månen,men vi fikk en fantastisk fin solnedgang! Vi hadde allerede krabbet ned i soveposene da solen gikk ned, så kjølig og godt var det der oppe! 

Jeg hadde min tredje natt på rad ute, og hadde dermed lite søvn med meg i bagasjen. Sovnet som en stein før 22! Sikkert artig for Jane, som ikke sov hverken godt eller mye. Jeg var våken et par ganger fordi måneturister passerte campen vår, men sov resten av tiden uavbrutt til en flokk med sauer kom helt innpå oss kl 0500! Det var veldig fint at de vekket oss, for bare minutter senere begynte det å regne.Vi pakket sammen på rekordtid og kom oss ned til bilen ganske kjapt. Det var bortimot skuffende å forlate regn og 16 grader og komme hjem til sommer og 25 varme. Vi er innstilt på et par kjøligere dager vi nå, for tenk! 

På vei ned hadde vi en flott naturopplevelse! En elgokse ved siden av veien som ble stående å se på oss en liten stund! 

Litt lenger ned i veien så jeg ei røy, og nei – ikke den jeg pleier å se i speilet! 🙂

Takk for turen, Jane! Vi håper du blir med oss på tur igjen en annen gang – med luft i liggeunderlaget! 

 

 

4 kommentarer
    1. Fantastiske bilder…’bærre lækkert’! Det synes godt at dere hadde en super tur. Vakker natur, nydelig solnedgang og utrolig skjønne hunder.

    2. Tusen takk for en super opplevelse på fjellet, med deg, Sorry, Linus og Sindy. For en herlig gjeng å dra på tur med.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg