29.07.2018

Reklame | www.landstrykern.no

Dagen i dag satt jeg av til pelsstell. De har forsåvidt lettstelt pels disse aussiene, men når de bader mye som de har gjort de siste ukene nå blir det noen floker. Når de i tillegg ferdes så mye i skog og mark fester det seg utrolig mye rart! Det verste som har festet seg på Linus var en fiskekrok. Ikke bare i pelsen men under huden på frembenet. 

Fiskekroken i beinet til Linus

Dette oppdaget jeg selvfølgelig en lørdag kveld. Rugget litt på den, men den satt godt fast. Linus virket ikke plaget, så jeg tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på å få den ut selv før jeg eventuelt ringte veterinærvakta! Tok et godt tak i kroken med en leatherman og vippet den ut. Det var heldigvis så liten mothake at det gikk veldig fint. Kom ikke et pip fra Linus, og det er vel en målestokk på at det gikk smertefritt for seg 🙂 

I dag var det Sorry sin tur først! Han er ivrig og vil gjerne børstes, bare det ikke lugger 🙂 

Sorry er alltid beredt, han! Uansett hva det måtte gjelde! Har aldri hatt en hund som er SÅ på tilbudssiden! Med utstyr fra www.landstrykern.no i Hønefoss går pelsstellet som en lek! 🙂 

Linus er alltid nummer to i køen når det er snakk om pelsstell, og når vi først begynner skal han helst ha hodet på skulderen min når jeg børster eller klipper 🙂 Alltid godt å få en lang klem av han! 

Nå skal gutta få mat, og så skal jeg bestemme meg for hvor vi skal tilbringe natten 🙂 

#hund #hunder #pelsstell #børste #klippe #australiansheperd #fiskekrok 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg