01.08.2018

I går ettermiddag reiste jeg med vilje ut nettopp fordi det var meldt regn, mye regn! Jeg så for meg at det ville være kjempekoselig å ligge tørr og varm i soveposen mens det hølja ned ute! Kommer tilbake til akkurat det! 

Aller først måtte jo gutta bade og rase fra seg litt på denne fine plassen Morten viste meg tidligere i sommer. Gapahuken der tilhører Sokna jeger og fiskeforening og kan benyttes av alle, det er først til mølla prinsippet som gjelder. Regnet ikke med at det var spesielt mange om beinet der i går etter ei så ufyselig værmelding! Og akkurat det hadde jeg rett i – det var ingen der da vi kom. 

Det begynte å regne før jeg var fremme, og vi fikk også servert lyn og torden i flere omganger. Prosjektet begynte akkurat som jeg hadde sett for meg! Jeg nøt den kaldere lufta og lyden av regnet, og koste med meg boka mi!

Mikjel Fønhus var med meg i tankene og i teksten, selv om vi var langt fra hans rike! Kampen mot villmarken fenger!

Klokka 2130 ble det for mørkt til å lese. Jeg har båret rundt på en hodelykt hele sommeren, men ikke hatt brukt for den. Det var forsåvidt bra, for den virket ikke. Jeg hadde selvfølgelig med meg ei billig lykt, fordi jeg har villet spare den eksklusive lykta jeg fikk av broren min til jul. Nå er det den som havnet i sekken. 

Jeg lå der og var fornøyd med meg selv! Det var jo akkurat sånn jeg ville at kvelden skulle være! Men….. da begynte det å regne MYE mer! Jeg var brått ikke så fornøyd allikevel. Taket var lekk som ei sil! Jeg blei våt fra issen til tærne – men bare på den ene siden! 

Her hadde jeg tenkte å sette inn en video som viser hvor vått alt ble. Snapchatvennene mine vet hvordan det var, og flere av de var fornuftige og sa at jeg skulle dra hjem! Men, jeg hadde allerede investert så mange timer i dette prosjektet at jeg ville holde ute noen timer til for å få natten tellende som et nummer i rekken! Ikke noe juksing her i gården! 

Jeg tenkte at hvis jeg holdt ut til 04 kunne jeg dra hjem. Lå våken helt til 0330 – DA ble jeg trøtt! Sov til 0530…. det var deilig! 🙂 Å få se solen blande seg i morgentåken over Langvatnet  var et vakkert skue!

Jeg har tatt opp fuglelyder i natt også! Det hadde jeg tenkt å dele med dere, men det lar seg ikke gjøre! Eller jo, det gjør det sikkert, men jeg vet ikke hvordan. Det var ved dette vannet jeg hørte Storlom for første gang, og i natt var den der igjen – ved flere anledninger. Flott å høre på! 

Alt i alt ble det jo en fin natt, hvis man ser bort i fra dette våte elementet.

Avslutningsvis vil jeg hilse til de, eller noen, som var der før meg og si at jeg er så priviligert at jeg har en søppelkasse hjemme, og i den kassa ligger søpla deres nå. Tullinger! 

#nattinaturen #fjelltid #fjellsport #hurttacollection #regn #vann #våt #liveterbestte #hektapåtur #australiansheperd #hund #hunder #tur #morgentåke #bok #mikkjelfønhus #gapahuk “soveute #netterinatren #natur 

6 kommentarer
    1. “Ut på tur, aldri sur”, er vel enn langt bedre karakteristikk. Og det å velge å dra ut på tur, tiltross for en sånn værmelding, handler om pågangsmot og ukuelig sterk vilje, drivkraft og motivasjon. Beundringsverdig!
      Men du fant jo ut at gapahuken var “lekk”, og det er jo også en erfaring å ta med seg 🙂

    2. Så utrolig tøft gjort. Jammen har du pågangsmot og sterk vilje, som velger deg ut på dager (netter:) som forventes å bli så våte.
      Utrolig flotte bilder igjen – av den flotte naturen og av de supersøte gutta.
      Veldig synd folks holdninger til å kaste og legge fra seg søpla si – er “så slapp”. Men veldig flott du tok med deg søpla hjem 👍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg