14.08.2018

Jeg skal innrømme at nattens følgesvenn ikke sto på listen min over eventuelle kandidater til å bli med ut på tur! Men, jeg tok veldig feil! Kult at du ble med,Lene!

Stedet vi var på hadde jeg aldri hørt om før i går! Det heter Sognmoen, og vannet er en del av Sognavatnet. Det var virkelig en perle! Tusen takk for tipset, Lillian! http://www.sognafaret.no/  Det er ikke det eneste turipset jeg kommer til å ta i mot fra deg! Forvent mer mas! 

 

Det første gutta gjorde da vi kom frem var å ta seg et bad! Hørt det før?? 🙂 Det var så fint der at det nesten fristet å hoppe uti selv. Merk; nesten! Det sto en fin gapahuk der som jeg aldri fikk rotet meg til å ta bilde av! Tro det, eller ei! Vi lånte et par stoler og slo oss ned med medbrakt kald øl! 

Flere som kunne blitt med og campet her, kanskje? Vi hadde det veldig fint der helt til sola gikk ned. Da ble det merkbart kaldere med en gang! Vi ble enige om å krabbe ned i soveposene! 

Lene og jeg gikk i samme trinn fra ungdomsskolen, men det var først på videregående vi fant tonen. Vi har et unikt vennskap som er så godt fundamentert at det fint overlever å ikke se hverandre så ofte som vi egentlig har ambisjoner om. Etter at vi hadde gjennomført videregående var vi begge rådville og usikre på hvilken vei vi skulle velge i livet. Lene og jeg tok oss derfor et år på Otto Treiders Handelsskole i Oslo. Det er på høy tid å erkjenne at det året ikke var til nytte på noen som helt slags måte! Vi burde fått klippekort på Saga kino og Lucky Lips! 🙂 Ja ja, vi hadde det mye moro – da også! Kan le av hele opplegget nå som studielånet er betalt! 

Kvelden ble til natt, og mørket kom. Vi lå rett under Karlsvogna og så på utallige stjerneskudd. Jeg har aldri sett så mange! Klokka dro seg mot midnatt, og da slokna jeg. Våknet av at bikkjene fyra seg opp 0030. Det gjorde de mange flere ganger enn normalen, så det er nok rikelig med vilt på Sognmoen! Vi hørte bjeller også, men de var så langt unna at det ikke var noe å bjeffe på.

Jeg sovna igjen, og våknet av at Lene måtte opp og hoppe litt for å få varmen! Det var hysterisk morsomt å se på! Dessverre hjalp ikke denne fysiske utskeielsen noe, så Lene var fortsatt kald! Jeg kan ikke være videre empatisk, for jeg sovnet igjen! Mellom midnatt og 0350 sov jeg tre ganger, mens Lene ikke sov et eneste sekund! Da bestemte vi oss for å pakke og reise hjem! 

Dette bildet tok jeg da vi kom dit, men jeg må jo dele gleden ved å se litt vann i et elveløp gjen! Og dette må vel være Sogna, tror jeg!

På tur hjem fikk vi nyte en fantastisk fin soloppgang! Sett bakover i tid er hele denne turen en god opplevelse! Tusen takk for turen, Lene! 

PS! 4 grader var det da vi startet på turen hjem. Ikke lenge før vi  ryker på ei frostnatt.,,!!

 

2 kommentarer
    1. he he bare hyggelig å komme med turtips. Har begynt å gå gjennom bloggen som ligger under “vår hverdag” for å # stedsnavn så det er litt enklere å finne fram til gamle innlegg når du vil ha nye turtips. Jeg er litt for glad i senga mi til å bli med deg på nattlige seanser, så det får isåfall bli til neste år.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg