18.08.2018

I går reiste jeg til SPAR i Sundvollen for å handle annonserte tilbudsvarer. Det var veldig fint, for der traff jeg på Helge Ivar. Han fortalte meg om en gapahuk jeg aldri har hørt om i Sundvollen, bak oppvekstsenteret. Blir det da at jeg aldri har hørt om den gapahuken når jeg har vært i Sundvollen, eller aldri, uansett hvor jeg har vært? Ha ha! Der har den stått rett under nesa på meg hele sommeren! 🙂 Jeg måtte jo selvfølgelig dure avgårde og finne den i går kveld! 

Med veiforklaringen vi hadde fått var den lett å finne. Jeg tror den står på et sted som kalles Utsikten. For å komme meg dit valgte jeg det jeg trodde var minste motstands vei…. 

…..jeg unngikk bakken jeg så for meg, men måtte selvfølgelig opp de samme høydemeterne allikevel,  

Mikkjel Fønhus skriver som følger i romanen om Trollelgen :

Så reiser han seg og kreker videre. En tørrkvist spretter opp fra et vindfall, hogger tak i buksebeinet hans som en klo og river en stor flenge i det. Han hører at bekkene er så døve i målet, har fått en låt som ikke er ekte; om de er nære ved, så høres det likevel ut som de skulle være langt borte. Og i ørene har han fått en sang, et slags myggekvin… 

Så dramatisk var heldigvis ikke mitt lille risp, og lappesaker har jeg jo med meg! 

Apropos denne Trollelgen, alle dere jegere der ute må lese denne boken!

Dere kommer til å sluke den! Nå har jeg lest den ut, og har begynt på denne… 

Bare tittelen på denne boka kan vel også tirre jegere… men, her skal ikke jeg dra igang ulvedebatten! Jeg reklamerer bare for mannen, ikke meningene! 🙂

Jeg satt i sola og leste, og sverger fremdeles til shorts og t-skjorte….men har vett til å ta meg en ullgenser, om ikke annet! Denne blir en fast følgesvenn fremover nå!

Det blei kaldt før sola gikk ned, faktisk! Og nei, jeg begynner ikke å få grått hår, og ja – jeg skal klippe meg på mandag! 🙂

Utsikten over Steinsfjorden var det ikke noe å utsette på… 

Noen spektakulær solnedgang fikk vi ikke i går kveld! Men, vi fikk nok en fantastisk natt utendørs! Nummer 51 i rekka! Jeg kjente det var godt å ha tak over hodet og slippe å bekymre seg for om det skulle komme ei skur. Er det flere gapahuker jeg bør vite om så fortell meg GJERNE om de! 

Bikkjene var som vanlig våkne kl 0500. Jeg var lite motivert til å kle av meg soveposen, og strakk tiden en halvtime. Da var det bare å ta turen hjem i kald nordavind! Nå håper jeg på et noen kommer med et godt forslag til hvilken gapahuk vi kan tilbringe kommende natt i! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg