29.08.2018

Reklame | https://www.facebook.com/landstrykern

For det første dro vi til nytt sted. Jeg har fått gode tips fra en lommekjent mann fra Jevnaker, og kjørte retning Halvorsbøle på Vestsidevegen, Der tok jeg av, og fortsatte oppover i områdene til Gran allmenning. Jeg har vært der oppe for ikke så lenge siden. Da var jeg ved Borstuvannet, og måtte reise hjem fordi det begynte å regne. Denne gangen var jeg bedre forberedt med tarp i bagasjen! 

Fra veien oppover får man veldig god utsikt over Randsfjorden! 

Vi, som i Kristin og jeg, bestemte oss for å kjøre inn til Buvatn for å se først. Der fikk Sindy og Sorry tatt seg et bad!

Det var veldig fint der, men hele strandsonen så langt jeg kunne se på vår side av vannet var tilknyttet hytter. Det er sikkert lov å campe der allikevel, men jeg er ikke spesielt begeistret for å gjøre det. Derfor bestemte vi oss for å kjøre tilbake til Flåtjern for å se hvordan det så ut der.

Vi møtte på gjengrodde stier…eller, veier! Men, fant oss en fin plass vi valgte å legge oss ved!

Jeg var tilbake i sommerantrekket mitt… 

… det er jo fremdeles en sommermåned! Det mener såvisst Kristin også, hun var ikke snauere enn at hun tok seg et bad!

Hun er mye tøffere enn meg! Hun måtte innrømme at det var litt kaldere enn sist gang hun badet, men mente det var 16.- 17 grader i vannet! Veldig sporty!

Etterpå gikk vi en tur bort til Flåtjernshytta, og der poserte denne kvartetten gladelig!

Det blei på ingen måte seint før vi klargjorde sengen for natten! Vi har begge gått til innkjøp av nye soveposer. Nå skal vi holde varmen!

Skulle ønske jeg hadde bestilt den noen dager tidligere så jeg hadde hatt den med meg på Hardangervidda, Men, akk! Det gikk jo fint uten! Mens vi rigget soveplassene nøt Sindy utsikten over Flåtjern..

Senga så jo fælt så innbydende ut!

Det ble så kjølig at vi valgte å innta horisontalen for å lese tidlig. Kristin leser Jojo Moyes, og jeg begynte på en ny roman av Mikkjel Fønhus… 

Kristin hadde som vanlig ull under, over og overalt ellers… 

… og var som alltid i godt humør og er veldig sporty som blir med oss så ofte på tur! Takk for nok en fin en! 

Avslutningsvis kan jeg rapportere at vi på turen oppover så to røy – eller to røyer? Tja! På kvelden og utover natten ble vi underholdt av en bjeffende rev. Fascinerende lyder som jeg ikke har hørt noen av de foregående nettene jeg har tilbragt ute! 

Det var det om natt 56 ute på nytt sted, med ny sovepose, ny bok og nye lyder!

 

3 kommentarer
    1. Veldig bra dere har anskaffet nye soveposer, så turene forblir gode, nå som høsten setter inn. Kristin må ha litt vikingblod, som fortsatt velger å bade. Imponerende!
      Og som vanlig et fint blogginnlegg med flotte bilder.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg