02.09.2018

Reklame | https://www.facebook.com/landstrykern/

Jeg er utrolig privilegert! Bare noen dager etter at jeg kom hjem fra en fantastisk tur på Hardangervidda får jeg tilbud om å bli med Hedda til Hafjell! Det takket jeg selvfølgelig ja til! 

Vi reiste hjemmefra klokken 16 på fredag, og underveis planla vi menyen. Jeg er vanligvis veldig vanskelig i matveien, selv om det ikke ser slik ut. Nå, når jeg slanker meg, i offentlighetens lys, er jeg om mulig enda vanskeligere! Hedda er alltid forståelsesfull, så hun ble selvfølgelig med på å handle inn mat jeg kunne spise med relativ god samvittighet! Konklusjonen er at vi lyktes på matfronten! 

Etter at vi kom frem til den fantastisk fine, nye hytta – med utedassen inne… jeg lovet av en eller annen grunn Hedda å skrive det i bloggen, må vise dere et bilde før jeg går videre…

Jo, etter at vi kom frem laget vi mat og hadde noe godt i glasset! Etterpå satt vi ute, trollbundet av flammene i bordpanna. lenge og vel! 

Kvelden ble til natt, og vi var fremdeles våkne, på en måte! Her kan det se ut som jeg burde vært i seng, fått en anelse for mye, eller bare er fornøyd med å ha løst et eller annet verdensproblem….. 

Kom ikke å si at jeg ikke byr på meg selv! Ha ha!

Vel, natten ble til morgen, og etter frokost gikk vi ut på tur! Det er et veldig fint område, men mange fine stier. Det er bare litt vanskelig å finne rett vei til stien. Vi bomma! Det kommer ikke frem av bildet hvor våte skoene våre var!

Vi lot ikke det hindre oss… så vi gikk videre!

Hedda og Frida viste vei på det vakre Øyerfjellet!

Vi gikk på en sykkelsti som var merket som treningsløype for Birken. For landsens hunder som mine blei det reine ferdselsprøva! Og nei, de besto ikke alle prøvelsene med glans! 

Ved Nedre Moksjø tok vi en rast!

I sekken hadde vertinna intet mindre enn to øl! 

På disse flaskene som det som følger : “No ser eg atter slike fjell og dalar som dei eg i min fyrste ungdom såg”  Slik starter Aasmund Olavsson Vinsje sin hyllest til Rondane! Selv om vi befant oss lenger sør i landet kunne vi allikevel ta en skål og beundre de ordene! 

Vi gikk videre på vår vei, og som du ser har høstfargene begynt å bite seg fast i fjellet! 

Her har vi kommet til Hornsetervegen, og her snudde vi og gikk tilbake mot Mosetertoppen!

Blide var vi selvfølgelig også! 

Jeg må jo gjøre rede for det jeg i løpet av uka har sagt om at denne bloggen min forplikter i forhold til denne helgens #nattinaturen, Jeg fant ut at når alle andre sover ute, da kan jeg sove inne! Jeg er faktisk ikke sær nok til å legge meg utenfor hytta til Hedda. når denne sto inne og ventet på meg… 

Det var den beste puta, den beste dyne, og den aller beste senga jeg noensinne har ligget i! Så, nei – jeg angrer på INGEN måte på at jeg droppet #nattinaturen denne helgen! 

Hvordan skal vi oppsummere lørdag kveld da, Hedda? 

Sånn, omtrent? Ha ha!! Bildet lyver faktisk! Jeg nektet å drikke rødvin! Men, jeg drakk mye annet rart… og den med rareste navnet het Grågg…. jeg kan ikke forklare hva det var! Ha ha!

I dag våknet vi opp til nok en fantastisk dag på fjellet, og etter frokost gikk vi ut på tur. 

Vi gikk først til Utsikten, og FOR en utsikt, altså! Fantastisk vakkert!! Så sa Hedda at vi skulle gå et sted som hun uttalt Skavværn, der det gikk an å kjøpe seg en forfriskning. Jeg som til de grader er fra landet så for meg noe ala Sørsetra, eller noe i den dur…. 

HER er Skaveln! 

Jeg lot meg OVERHODE ikke friste av anretninger som disse! Ellers takk, altså! Ha ha!

Hverken bikkjene eller jeg gjorde oss så godt i den settingen. Vi vil heller gjøre ting vi tror vi kan… 

,,,, og som vanlig innebærer det å plante gutta på en eller annen slags høyde for å ta bilde av dem! 

Dette er resultatet av det lille prosjektet! 

En liten kuriositet fra Heddas hyttebok som hun mente passet meg…. 

 

En STOR og hjertelig takk til deg, Hedda! For å be oss med, for å la de hårete gutta komme inn i din nye, flotte hytte! (Det var så hårete at støvsugeren røyk, faktisk!) For å dele, og for å lytte! For å være så sporty! For å være i så godt humør! Du er en av de ALLER rauseste og flotte menneskene jeg kjenner! TUSEN TAKK!!!!! 

Jeg avslutter med en klem fra Linus til Frida, og sier takk for turen på deres vegne også! 

 

#hafjell #øyerfjellet #skaveln #fjell #oppland #hektapåtur #fjelltid #friluftsliv 

 

 

7 kommentarer
    1. Back ache can be such a life changing ailment. Alternative treatments for back ache, likewise understood as complimentary treatments, are obtaining hordes of enthusiasts as
      they are promptly becoming a new method of
      functioning to receive rid of ache as well as issues located all over the physical body.

    2. Både flott og morsomt blogginnlegg, som viser at dere helt klart hadde en super tur på ei flott hytte, med utedo inne. Helt innafor må det vel også være å sove i en deilig seng, når anledningen byr seg på en sånn måte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg