09.09.2018

Jeg kan av flere grunner ikke kalle mitt pelsstell for grooming! For det første, da jeg googlet det fant jeg ut at det også er kallenavnet på en seksuell forbrytelse. Jeg har bare hørt ordet omtalt i forbindelse med pelsstell av hund Og, la oss holde oss til det siste; jeg er på så veldig mange måter ikke flink nok til det! Det var enklere med leonbergere, de klarte jeg å klippe å stelle selv fordi det handlet om å ha pene poter og generelt fin pels før utstilling – og i hverdagen, selvfølgelig! Det er noe helt annet med disse aussiene altså! Det vokser ragg både her og der! I og med at vi har sluttet å gå på utstilling kan jeg selvfølgelig klippe selv, men jeg vil jo at de skal være fine…. og det blir de virkelig ikke hvis jeg setter i gang! Men, jeg veit hvem jeg skal overtale til å ta med saksen sin en dag!! 🙂 

I dag var det Linus sin tur først… 

Ha ha! Bildet sier vel mer enn tusen ord!! Det er han som har mest ragg, så det er han som tar lengst tid å børste gjennom! Han er lydig og blir stående, men han liker det ikke spesielt godt! 

Neste frøken ut var Sindy… 

Hun liker det enda dårligere, og ser nok etter utveier hele tiden! Hun hadde flaks, og ble hentet hjem 🙂

Og så var det Sorry da! Den eneste som tar rennafart og hopper opp selv! Nå er jo han ivirigere i alt, uansett hva det er snakk om! Men, han liker å bli børstet, men begynner jeg å pirke med kloklipp, da tar tålmodigheten slutt! 🙂

Mye ragg som skulle være klippet …. ser du det, Jane? 🙂

Nå lukter det ren hund her i huset, takket være tørrshampoen jeg skrøt av her om dagen! 

#hund #hunder #pelsstell #børste #kloklipp 

2 kommentarer
    1. He he 🙂 takk for tilliten, Inger Marie. Både Linus og Sorry er vakre med all den pelsen dem faktisk har, og det vet du at jeg synes, men tar du sjansen – og holder de stille, så kan jeg alltids prøve meg på litt klipp – på akkurat disse to..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg