www.facebook.com/landstrykern/

Jeg hadde ikke tenkt å reise på trening i går, jeg var jo tross alt der forrige mandag 🙂 Siden jeg bare er med fordi jeg synes det er gøy og hyggelig å være sammen med folkene, og ikke minst fordi gutta synes det er så gøy, vil jeg ikke ta opp tid for de som tross alt har, eller kommer til å få en redningshund en dag! Jeg hadde sjekket at det ikke var så mange som hadde sagt de kom på trening i går, og da Halldis sendte med en melding og spurte om jeg kom var jeg rask på avtrekkeren og ute i bilen på et blunk! 🙂

Linus var førstemann ut i går! Han er fast inventar når terrenget skal tråkkes før trening! 

Han synes det er stas å være med og fikk kos av alle sammen 🙂

Her planlegges treninga av de aller beste damene, fru Olsen og fru Gruer! De har lang fartstid, og har hver sin godkjente redningshund, frøken Fryd og vakre Ice! Jeg legger ved et bilde av Ice fra forrige trening. Han er den vakreste bordercollien jeg noen sinne har sett!

Han er ikke bare pen, han er utrolig dyktig også! 

I går var Sorry førstemann ut i løypa! På forrige trening tok vi noen lange skritt tilbake siden det var nesten et halvt år siden han runderte sist. Da kjørte vi en liten påvirkning på figurantene, og kun funn. I går startet vi uten påvirkning, og det gikk over all forventning. Vi ble enige om å kjøre funn, tom, funn… det vil si at han skulle finne figurant på det første og det tredje slaget, som det kalles. Han tok et fantastisk tomslag (sett med subjektive øyne) før han passerte rett ut på andre siden og fant figurant. Jeg var så stolt og fornøyd!! Vi skulle avslutte med et funn på motsatt side, og da blei det litt kål på slutten med tjuvstart på påvisningen, men det gir jeg blaffen i! Han gikk som ei kule! 🙂 Påvisning betyr forøvrig at han skal vise meg hvor han fant figuranten! 

Flinkeste gutten! 🙂

Da Sorry var ferdig var det min tur til å være figurant!

For uinnvidde kan jeg opplyse om at vi melder på radio når hunden har vært hos oss og hentet bittet så fører ikke skal være i tvil ved innkomst. 

Det er dessverre tiden for å finne hjortelusfluer igjen. Etter at Wenche fant en i går kamuflerte Halldis seg 🙂

Tviler på at hun hadde meg seg noen fluer hjem! 🙂

Idun og Alawa var neste ekvipasje!

Og Tilla var figurant! 

Jeg har dessverre ikke bilder av alle sammen! Det kan jo hende noen er glade for det, forsåvidt 🙂 

Takk for nok en hyggelig kveld i skogen på trening med dere! 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg