facebook.com/landstrykern/

Reklame |

Jeg var fast bestemt på å at jeg skulle sove ute lørdag og søndag. Lørdag skulle jeg ut alene, så derfor hadde jeg tenkt å ligge i gapahuken i Brekkebygda. Men, så valgte jeg å dra på trening med Ringerike og Modum lag fra Norske Redningshunder. Jeg har et stående tilbud om å være med dem, men så synes jeg ikke at jeg kan ta opp tiden deres så ofte, siden jeg har skrinlagt mitt ønske om å få Sorry gjennom utdanningen til å bli redningshund. Det var som alltid hyggelig å være sammen med dem, det er en veldig fin gjeng! 

Da Sorry var ferdig med å rundere skulle jeg sette ham inn i bilen igjen. Det han oppdaget før meg var at det sto en ukjent hund på den andre siden av bilen. Da rykket han til med all sin kraft, og jeg måka hånda inn i bakdøra på bilen. Det var forferdelig vondt, og hånda ble selvfølgelig blå og hoven. Flere kloke hoder mente at jeg burde dra opp på legevakta med en gang, men jeg må som kjent se an – lenge, ha ha! 

Teksten er satt litt på spissen, men det er neimen ikke langt fra sannheten 🙂

Jeg kom meg omsider hjem, og måtte selvfølgelig skrinlegge planene om å dra ut alene. 

Hånda så slik ut lørdag kveld, men jeg synes fremdeles ikke det var noen grunn til å oppsøke lege. Gjennom natten var det ikke sånn at jeg genierklærte meg selv…. det dunket og verket så i hånda at det ikke ble spesielt mye søvn. Jeg har jobbet så mange år på sykehuset at jeg vet hvor stor arbeidsbelastning legevakta og mottagelsen har på lørdag kveld og natt at det ikke kunne ramlet meg inn å presset inn en vond hånd i rekken av ting de må hanskes med. Men, klokka 10 på søndag ringte jeg endelig til legevakten.

Og det var det jeg visste!! Etter tre og en halv time i køer her og der viste deg seg at det ikke var brudd! Kun store bløtdelsskader, og da angret jeg umiddelbart på å ha brukt av folks tid for å finne ut det! Neste gang er sikkert terskelen enda høyere for å be om hjelp! 🙂

Vel, Kristin og jeg hadde en avtale om å ligge ute natt til mandag, og den avtalen så jeg ingen grunn til å bryte. Ortopeden hadde nemlig sagt at det var lurt å kjøle ned hånda, ha ha! Vi skulle ligge i den fine gapahuken oppe på Kleiva, og der var det heldigvis ingen da vi kom opp rett før klokka rundet 17, og rett før mørket kom. 

Vi hadde med oss ved, og Kristin tok på seg oppgaver der det trengs mer enn en hånd  🙂

Kristin hadde med lys også… 

…. gravlys, faktisk! Men, det var jo på sin plass siden det var allehelgensaften! 

Vi fikk ordentlig dreis på bålet, og i mangel av en ljore er nok klærne våre befengt av røyklukt i dag! Det blåste litt innimellom, så det hendte det svei godt i øya! Men, det tar ikke bort kosen det er med bål! Grunnet været har jeg ikke kunnet brenne bål i det hele tatt tidligere i dette prosjektet mitt. Jeg hadde vel nesten 60 netter ute uten bål, så det er ikke noe rart det er så stas nå! 

Jeg hadde med disse pulsvarmerne jeg fikk av Tone Mosby en gang i verden! Jeg passet hunden hennes, Poppy noen uker en sommer for minst 10 år siden! Vantene er av merket Hundestrikk, og varmer veldig bra! 

Jeg har blitt skikkelig god til å bruke lue!! Jada, jeg har greie på faktaene om varmetap fra hodet, og det har jeg visst i mange år! Men, det ødelegger allikevel sveisen, og det må jo være vel så viktig, ha ha! Jeg hadde tre lag ull under boblejakka, så denne gangen kan ingen si at jeg ikke var godt forberedt – tror jeg, da! (Nei Tom, tarpen og saga lå igjen i bilen – ha ha!!)

I dag skal jeg på Biltema og hamstre slike varmepakninger som Kristin hadde med seg! En sånn pakning i hver sokk, og eventuelt i votten er rett og slett genialt! De skal holde seg varme i 18 timer. Vi har ikke sjekket om det stemmer, men vi kan gå gode for at de varer i minst 12! 

Disse luksusdyra mine hadde dekken på og lå på reinsdyrskinn. Enda klarte de å åle seg inn på liggeunderlaget mitt og tok deler av soveposen! 🙂 Det var ikke mindre enn 4 grader i natt, så jeg er sikker på at de har hatt det bra!

Alle var enige om at det har vært nok en fin tur! Ingen av oss hadde lyst til å gå ut av de perfekt tempererte soveposene, men når klokka nærmer seg 08 det er blitt lyst var det på tide! 

Vi er ikke usikre på om det blir en natt nummer 68 ute, vi er bare ikke helt sikre på akkurat hvor, og når! Jeg må vel slappe av og vente til jeg kan stappe soveposen nedi trekket sitt og rulla sammen liggeunderlaget selv! 

Time will show! 🙂

#nattinaturen #netterinaturen #liveterbestute #hektapåtur #nordiclife #friluftsliv #medhundpåtur #bål 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg