facebook.com/landstrykern/

Reklame |

Jeg skulle liksom holde meg i ro et par dager, men så fant jeg en fantastisk link på Facebook! Denne er rett og slett genial for sånne som meg : 

Det var da jeg studerte den jeg kom på gapahuken ved Tverrsjøen. Jeg har skrinlagt alt som har med Jevnaker allmenning å gjøre på grunn av kuene som beiter der. Men, nå har jo de reist hjem! Så ikke for meg at det skulle være noen andre der heller, i 4 grader, tett tåke og yr i luften. Å ville campe ute over natten under slike forhold er for meget spesielt interesserte! Ha ha! 

Jeg reiste tidlig hjemmefra for å få meg med litt dagslys rundt gapahuken. Dessuten tar ting lenger tid når man er alene, med en hånd ute av drift. 

Slik ser den ut nå! Mye av hevelsen har gått ned, men det er fremdeles ømt og vondt – og lite fristende å bruke til store utskeielser 🙂 

Vi hadde med oss Sindy i går! Alltid koselig det! 

Allerede klokken 1515 var det så dårlig lys at bildene ble dårlige… 

Dette bildet tok jeg med en gang vi kom dit. Jeg lot dem løpe løse, og det utnyttet Sindy! Hun ville gjøre morsommere ting enn å bli tatt bilder av! Ha ha! 

Litt senere meldte hun seg frivillig til å holde liggeunderlaget varmt! Og litt vått 🙂 

Jeg kjøpte en sekk med ved på Shell. Det kan umulig ha vært det rimeligste alternativet, men jeg skulle nå bare ha en, og jeg fikk det løftet inn i bilen. 

Det er ikke nødvendig og ta med meg på kino. Det er bare å fyre opp et bål, så kan jeg sitte og stirre på det i timevis! Har nevnt tidligere at jeg ikke er så begeistret for å se flammer i andre sammenhenger, så det er ikke noe sykelig, altså! Ha ha!

Før denne turen ut har jeg vært ute på shopping og handlet inn ting til turbruk! Nei, jeg gikk ikke dit jeg helst ville ha gått med passe penger tilgjengelig, jeg var på JULA! 

Der kjøpte disse fæle støvlene til kr 149, i håp om å ikke bli kald på beina… men kald ble jeg!

Jeg investerte også kr 10 på disse vantene! Nei, ikke med forhåpninger om veldig mye og god varme, men tenkte kanskje det er mulig å bruke de når jeg leser. Svaret er ja, det funker med den ene på! 🙂

Disse var dyre, de kostet noen og førti kroner. Valgte å spare dem til en annen anledning! Labben-sokkene mine fra Drevsjø gjorde nytten i natt! 

En sånn i hver sokk – genialt! 

Jeg kjøpte meg også en ny boblejakke til kroner 149 – men jeg synes det var litt råflott å ta med den ut på overnatting! 🙂

Kvelden blir litt lang nå som det blir så tidlig mørkt! Derfor øvde Sorry og jeg på å ta selfie! Vil ikke si vi lyktes spesielt bra! Ha ha! Kan vel hende det ikke var han som insisterte på å gjøre det heller 🙂 Jeg tok dem i bånd da det ble mørkt. Jeg hverken så eller hørte noen andre i nærheten helde den tiden vi var der, men jeg vil allikevel vite hvor de er i mørket. De fikk løpe litt før vi reiste hjem i dag tidlig. 

Jeg gjorde i stand sengen for natten ganske tidlig. Ser ikke det der ganske koselig ut da?? 

Det ble ikke sent før jeg hadde plantet beina nedi posen for å få varmen. Lå og leste et par timer, men jeg blir så inni granskauen kald på hendene, så jeg ga til slutt opp. 

Bikkjene bjeffet litt på et eller annet ved et par anledninger, ellers var de stille og snille hele natten. Jeg våknet 0530, og fikk ikke sove igjen. Prøvde å bli liggende til det ble lyst, men det fikk jeg ikke til. Vi kjørte hjemover kl 0700. 

Det var natt nummer 68 ute, det! Kan ikke tenke meg at det blir lenge til neste! 

#friluftsliv #hektapåtur #liveterbestute #nattinaturen #netterinaturen #gapahuk #bål #høst #utno 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg