facebook.com/landstrykern/

Jeg bestemte meg for å reise tilbake til Tverrsjøen i går! Uten kuer har det området potensiale til å bli en favoritt! 🙂 Allerede 1430 var vi på plass, og ble ønsket velkommen av 5 grader, tåke og yr i luften. Det satte ingen demper på vårt engasjement! I går var det vi alene, gutta og jeg. 

De to raste rundt og koste seg, og stilte opp på noen bilder i bytte med en godbit innimellom! Det er en av grunnene til at jeg var der så tidlig, at de kunne løpe rundt og kose seg. 

Når klokken er 15. og du regner med å sovne rundt 23 er det jo bare å smøre seg med tålmodighet og nyte tilværelsen! Igjen hadde jeg kjøpt en sekk med ved hos Shell, så jeg hadde nok til å holde liv i bålet noen timer. 

Disse kule bikkjene mine stilte seg stadig opp for å bli tatt bilde av! Uten noen form for andre elementer innblandet er de perfekte turkompiser, og de nyter nok dette utenatt-prosjektet mitt like mye som meg! Jeg liker å tro det, ihvertfall! Når jeg finner frem sekken hjemme skjønner de med en gang at vi skal ut, og da mangler det på ingen måte iver! At det nå ikke lenger er båndtvang gjør det jo enda morsommere for dem! 

Det klarnet opp i går kveld, og da ble det, om mulig, enda finere å være der! Bortsett i fra 5 ender som stakk da vi kom var det ikke tegn til annet liv før en tømmerbil kom kjørende og tutet da den passerte! Så neida, HELT alene var vi jo ikke der oppe, ha ha! 🙂

Jeg hadde variabel dekning, men innimellom – merkelig nok – hadde jeg nok 4g til å streame NRK sin sending fra VM i sjakk. Jeg synes det er spennende å følge med på! Mine kunnskaper om sjakk er begrenset til å vite hvordan brikkene kan flyttes, og jeg liker ikke å spille selv. Allikevel engasjerer disse sendingene! Selv om jeg hadde dårlig dekning, og det gikk en halvime mellom hver gang jeg var innom var det jo ikke sikkert noen hadde flyttet en eneste brikke i mellomtiden, ha ha! Sånn sett liker jeg lyn ,og hurtigsjakk bedre! 

I går investerte jeg i et par slike lys for å pimpe opp gapahuken litt, ha ha! Dette prosjektet skal koste meg så lite som mulig, så lysene ble handlet inn på Nille. 

Det ble jo fint! Skal ikke så mye til for å gjøre det litt koseligere! Det eneste dumme var at jeg måtte stå utenfor for å se hvor koselig jeg egentlig hadde det der inne, haha! 

Jeg fikk timene til å gå på et vis. Jeg hadde med bok, Jojo Moyes sin siste; Fremdeles meg – men jeg blir altså så kald på henda, så jeg klarte ikke mer enn 20 sider! Skal si kommaregelen fikk kjørt seg i den setningen!! Ha ha! Blei så usikker at jeg satte inn en bindestrek, for å gjøre det enda verre! 🙂

Gutta og jeg hadde en kjempefin natt! Vi sov i ett fra midnatt til 0700! Da vi våknet hadde det klarnet opp, og vi hadde sovet gjennom en frostnatt! 

Himmelen hadde rosa tendenser, og vi fikk nyte soloppgangen mens jeg tinte opp bilen og pakket bagasjen mens gutta løp rundt og koste seg. 

Igjen har jeg hatt en fantastisk opplevelse, og er dypt takknemlig for å være så privilegert! Jeg lå og tenkte på hvor heldig jeg er i går kveld, og selv om livet ikke alltid smiler til meg ellers, er jeg veldig glad for at jeg fant på dette som prosjekt.

Og nei, hvorfor stoppe nå?? Det ser jeg ingen grunn til. Det blir spennende å se hvordan vinteren blir… det er ikke godt å si hva jeg får til. Hvis vinteren blir som i fjor strander prosjektet en periode, tror jeg! 

Time will show! 

#nattinaturen #netterinaturen #utno #frilutsliv #gapahuk #hektapåtur #liveterbestute #medhundpåtur 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg