facebook.com/landstrykern/

Reklame |

Jeg hadde tenkt  å ta to netter ute på rad, både mandag og tirsdag, men jeg var så frøsen at jeg droppet det på mandag. I går, derimot, med Kristin og Sindy med på tur hadde jeg glemt hvor kald jeg var dagen før! 🙂

Kristin fikk bestemme i hvilken gapahuk vi skulle ligge. Vi har et par nye på blokka, men valget falt på Jevnaker. Hun har sett mine bilder derfra, og ville være med å se hvor fint det er der! 

Svenåvegen viste seg fra en av sine vakreste sider på turen opp til Tverrsjøstallen, Temperaturen sank i takt med meterne vi kjørte oppover, og landet på -5 da vi var fremme. Det, i kombinasjon med en lite gjestfri nordavind medførte at vi var kjappe til å få fyra opp et bål! 

Det hastet litt med å få tatt bilde av gjengen også, det var i ferd med å mørkne. De fire her kan jo dekorere en vegg, fotogene, som alltid! 🙂

Nei, bikkjene er ikke med på dette bildet, de løp rundt og lekte. Hverken Sindy på 8, eller Linus på 7 år er visst for gamle til det! Sorry på 6 år har aldri oppført seg som en dag eldre enn 2! 🙂 Deilig å ha med seg en ungdommelig gjeng! 

Når jeg først er inne på det å være ungdommelig…. 

…. denne her tar kaka! 🙂 

Det var godt å sitte ved bålet i går. Kristin hadde med deig til å lage pinnebrød, så det koste vi oss med. Ikke nok med det… 

…. jeg fikk til og med servert en kopp kakao ved bålet! Tre stjerners oppvarting! Takk skal du ha! 🙂 

Det blir jo meningsløst å gjøre et forsøk på å formidle stemningen med et dårlig mobilbilde, men det var altså fantastisk flott i går kveld! Fullmåne, stjerneklart og frost er en vakker sammensetning!  Vi hadde Karlsvogna rett over hodet, og så Kasiopeia i nord. Vi så etter Orions belte i øst, men fikk ikke øye på det! 

Når du i tillegg har et bål som får deg til å glemme både kuldegrader og nordavind…. kan man bedre ha det?? Igjen da, så skjønner jeg at ikke alle ser den samme verdien i det som jeg gjør, og målt opp mot flertallet er det vel jeg som er nærmest en mentalundersøkelse, ha ha! 

Vi kjente plutselig en litt rar lukt, og lurte på hva det kunne være…. 

…. det viste seg å være svidde ullvotter! Ha ha! Kristin la de på en stein for å varme de litt…. og, varme ble de jo! Bare flaks at de ikke brant helt opp! 🙂 

Jeg fortalte at det på forrige overnatting i Brekkebygda gikk hull på mitt oppblåsbare liggeunderlag. Jeg har kjøpt et nøyaktig likt det jeg hadde. Ikke nødvendigvis fordi det det aller beste, til den prisen jeg betaler kan jeg faktisk garantere at det finnes bedre, ha ha! 

Uansett, da jeg var i ferd med å legge meg i går kjente jeg noe som stakk i reinsdyrskinnet, og da fant jeg synderen! På et eller annet vis, og på et eller annet sted har vi hektet med oss denne ståltrådgreia her! Det var med nød og neppe at jeg ikke perforerte nok et underlag! 

Klokka var ikke nådd 1930 før vi krabbet opp i bosoa! Jeg tenkte ikke engang på å lese, jeg ville ha hendene i vottene, med varmeelementer i! Det samme på beina, nye thermosokker, og et varmeelement på hvert bein! Lua bretta jeg nedover øra med en gang vi kom dit, tro det eller ei! 

Med alle bikkjene tett inntil meg fikk jeg det varmt og godt under soveposen! Jepp, har fremdeles hundene i beltet, så det er uaktuelt å lukke igjen posen. Når det beviselig funker ned til fem minusgrader er det jo ikke noe problem! 

Kristin lå og leste en stund, men det tok ikke så lang tid før det var mørkt i den enden av gapahuken heller!

Det var ro i leiren til klokken var 0500, da var det noen blærer som kranglet. Etter at vi begge måtte opp en tur, og fordi det hadde begynt å snø bestemte vi oss for å pakke sammen og reise hjem. Nei, det gjør egentlig ikke noe at det snør, men vinden hadde snudd, så snøen blåste inn, på en måte…. og det er jo ikke like stas! 

Etter at min kjære Webasto fikk jobbe mens vi pakket sammen var det deilig å sette seg i varm bil klokka 0600! 

Vel hjemme etter 72 netter ute kan jeg bare oppsummere med at jeg har hatt nok en fantastisk opplevelse! 

#friluftsliv #gapahuk #liveterbestute #hektapåtur #nordiclife #utno #bål #fullmåne #kasiopeia #medhunderpåtur 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg