facebook.com/landstrykern/

Reklame |

Allerede fra jeg våknet i dag var jeg fast bestemt på å ligge ute i natt! Det er en stund siden jeg har vært ved Tverrsjøen, så valget var enkelt – det var dit vi dro! Det var bare meg og gutta i dag, og vi reiste avgårde, glade og optimistiske! 🙂

Vi ankom Tverrsjøstallen rett før 1530, og da var det oppholdsvær og 4 kuldegrader – perfekt, egentlig! Jeg hadde selvfølgelig sjekket YR før jeg reiste, og de påsto at det skulle snø lett fra ettermiddagen og utover noen timer, det bekymret meg ikke. 

Gutta fikk jakker på, og løp rundt og koste seg. Jeg passet på så de ikke løp ut på isen, som nå dekker hele vannet, men jeg stoler absolutt ikke på at den er sikker enda. Den buldret og braket innimellom, så den er i ferd med å feste grepet. 

Jeg hadde det varmt og godt, men kjedet meg litt alene – har blitt for godt vant med selskap av Kristin på tur! Jeg kjedet meg faktisk så mye at jeg lagde en Snap, som jeg tror ble sendt avgårde noe amputert…. jeg sang nemlig en strofe av “Nu tennes tusen julelys”….. får jo bare håpe og tro det ikke kom med. Og nei, jeg er ikke full, ha ha! 🙂

Blåtimen er helt fantastisk på skauen, og den blir ikke dårligere av et bål med på laget! Jeg satt på reinsdyrskinnet og leste Mikkjel Fønhus da det begynte å snø. Det ble jeg jo ikke overrasket over…. men, mengden – det var jeg ikke helt klar for. Det, i tillegg til at den etterhvert ikke bare kom ned, men også bortover gjorde av det ble vanskelig å finne le…… og da ble frk,Hæhre noe skeptisk. Natten ville blitt lang på den måten. Så – tross varme og gode bein fikk jeg plutselig kalde føtter!! 

Sengen var allerede rigget til for natten, men jeg stappet soveposen ned i trekket sitt igjen, tok reinsdyret under armen og satt fart hjemover! Det var kanskje veldig pysete, men her jeg sitter med beina på bordet kjennes det ut som en ok avgjørelse!

Jeg prøver sikkert snart igjen! 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg