facebook.com/landstrykern/

Reklame |

Igjen var vi så heldige at vi fikk med både Kristin og Sindy på tur, og denne gangen havnet vi i gapahuken på Kleiva, igjen! 

Allerede da vi kjørte oppover kl 15 hadde det begynt å bli fine farger på himmelen, og som alltid er utsikten fra Dronningveien fornøyelig! 

Jeg har hørt rykter om at det bygges en gapahuk inne ved Bureheim, så vi kjørte innover for å se om vi kunne finne den. Det gjorde vi ikke, så jeg må nok undersøke nærmere akkurat hvor den ligger – og om den er til almen bruk. 

Vi fant en gapahuk litt lenger inn, men den lå i tilknytning til ei hytte, og var åpenbart privat, så der nøyde vi oss med å ta et bilde før vi kjørte videre. 

Vi kjørte videre innover mot Midskogen, eller Midtskævven, som vi sier, ha ha! Det var postkortvakkert, og jeg ble minnet på hvorfor jeg liker vinteren, også! Vi stoppet langs veien og gikk til bikkjene hadde fått rast fra seg litt av energioverskuddet. 

Det var spektakulære farger på himmelen i går, og da skulle jeg helst stått på Kronprinsens utsikt og tatt bilder, men jeg har ikke annet å by på enn en juletretopp i solnedgang! ;.) 

Vi kom oss opp i gapahuken på Kleiva rett før det ble mørkt. 

Jeg oppdaget at låsen på Baggenbeltet mitt hadde gått i stykker – det er beltet jeg har rundt livet med bikkjene bundet i, til de som ikke skjønte fagterminologien, ha ha! Uansett da, så førte det til at bikkjene ikke var spesielt bra forankret i går kveld og natt. Alle holdt seg på plass. Om det skyldes lojalitet eller handling basert på vane vil jeg aldri få svar på! 🙂 

Det var bare tre kuldegrader i går kveld, men det er allikevel godt å ha et bål og varme seg på! Jeg har nevnt det tidligere, men i natt lå jeg og tenkte på det igjen… at det er vel så bra å ligge ute under slike forhold enn da det var 30 varmegrader døgnet rundt, mygg, knott, orm, klegg og beitedyr overalt! De tankene boblet ikke opp til overflaten før jeg, takket være varmeelementene, fikk igjen varmen på henda og på beina, altså! Ha ha! 

Igjen fikk jeg servert en kopp kakao ved bålet! Takk for sjenken, Kristin! Og takk for at du er så sporty at du blir med meg ut så ofte…. det er du jo faktisk hele alene om! 

Kl 0600 hadde ryggen min fått nok, da blei det liv i leieren, og alle så ut til å ville hjem igjen! Borte bra, men det er slett ikke verst hjemme. heller! 

Nå tror jeg ikke det blir flere overnattinger ute før i neste uke. Jeg skal riktignok på en utflukt, men det er av det ekstremt urbane slaget, tro det, eller ei! 

#nattinaturen #netterinaturen #liveterbestute #hektapåtur #friluftsliv #utno #krokskogen #nordmarka #hundogfritid #nordiclife #stjerneklart #vinter #kleiva

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg