37! Ken Follet, kos og kondens på Damtjern!

Jeg var fast bestemt på å dra avgårde til et tjern i Gran allmenning på Jevnaker i går… helt til jeg kom på at det kanskje ikke er dekning der. Jeg var jo der en tur i fjor, men jeg husker ikke, jeg! Husker ikke hva tjernet heter heller, ha ha! Det blei mange forskjellige, nye steder jeg besøkte i fjor. Kan vel ikke huske dem alle, kanskje! Jeg husker hvordan jeg kjører dit, om ikke annet, ha ha! I morgen får jeg med meg Kristin ut, så DA drar vi dit.

Jeg må fremdeles være forsiktig når jeg er ute alene… ikke bare da, forsåvidt. Men, ekstra forsiktig uten selskap! Derfor valgte jeg Damtjern igjen i går. Jeg hadde tenkt å ligge på vestsiden av vannet, men der var det opptatt, så vi måtte nøye oss med samme plassen vi lå på sist, i nordenden av vannet. Ja, det er jo ikke akkurat et offer det, da! Riktig så fint er det der!

Allerede klokken 15 var jeg i farta i går. Det var deilig å se temperaturen synke totalt tre grader i det vi kjørte oppover bakkene…. vi er ikke helt herda på varmen fra i fjor. Vi må nok stålsette oss den kommende uka, ser det ut til.

Bikkjene løp rett ut i vannet! Sindy ble stående uti og ville ikke være med på bildet, ha ha! Da måtte mine vakre gutter posere alene, og akkurat det går fint, altså!

Jeg rigget meg til, og etter ha vasset til lang oppå låra var jeg litt avkjølt også! Jeg får vurdere å ta meg et ordentlig bad i morgen!

Det ser unektelig fristende ut….!

Andefamilien var fremdeles fulltallig, 12 stk! Nå var ungene så store at jeg ikke klarte å peke ut foreldreparet. De holdt seg ikke så nære oss som sist, men de streifet forbi innimellom.

Jepp! Jeg leser fremdeles i denne boken! Nå er jeg halvveis! Folk rømmer fra Øst til Vestberlin, atomrakettene på Cuba trappes ned, de fargede er i opptøyer i Birmingham, Alabama… Og i Moskva blir det hyppig oversatt beskjeder fra Kennedy til Khrustjov. Spennende!

Vi hadde med oss vakre Sindy på tur igjen i går! Jeg spurte henne om hun koste seg på tur…

….det måtte hun tenke litt på……

…… tenke, tenke…

JAAAAAA!!! Ha ha! Hun koser seg visst på tur!

Sorry satt og holdt utkikk utover vannet og noe aktivitet på den andre siden, men poset på kommando da jeg ville ta et bilde av han!

Kvelden gikk sin gang, og bikkjene badet innimellom. Så ofte at de på ingen måte kom til å være tørre før vi skulle legge oss. Så lenge sola var fremme gjorde ikke det noe, men så fort sola forsvant kjente jeg at det der kom til å bli kaldt.

Da jeg la bort boka 2230 var liggeunderlaget fuktig, og allerede da skjønte jeg at vi kom til å bli klissvåte av kondens. Klokka blei 23…

…. og jeg var lys våken. Hetta er beskyttelse mot knotten, by the way! I går brukte jeg Thermacellen en times tid, og jeg var ikke sausa inn med noe annet middel heller. Enda var jeg fornøyd!

Jeg var våken til midnatt, og klokken 0100… og så må jeg ha sovet til bikkjen kjørte i gang et leven uten like 0310. Beltet hadde jeg kneppet av meg fordi det var ubehagelig å ligge på, så jeg kastet meg etter det. Det endte med en ny hevelse på kneet jeg slo på Gaustabanen…! Bikkjene? De hang seg fast i båndene sine ved første mulighet. Tre stykker bundet i hverandre kommer ikke langt avgårde i skogen.

Jeg blei irritert av bråket, og også en smule irritert over all kondensen. Alt var klissvått. Var jo ikke akkurat stas å legge seg ned igjen i det våte, så da dro vi likegodt hjem.

Det var en vakker morgen!

Vel hjemme 0400 ble det noen velfortjente timer på svanemadrassen!

Ny tur i morgen, og vi gleder oss allerede!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg