44! Dronningens utsikt!

Siden jeg har tilbragt en natt på Kongens utsikt måtte jeg selvfølgelig til Dronningens utsikt også! Og ja, det betyr at jeg er programforpliktet til å ta en natt på Kronprinsen sin – men der legger jeg meg ikke en lørdag kveld i så fint vær som det var i går, da er det for mye folk der!

Dronningens utsikt er like ved den gamle stol/tønneheisen ved Kleivstua. Utsikten skal ha navn etter dronning Desiree (1777-1860) som var gift med Karl Johan, svensk-norsk konge fra 1818. Dronning Desiree var på Ringerike i 1825, og etter dette besøket skal utsikten fått sitt navn. Dronning Desiree var forøvrig fransk og skal i sine yngre dager ha vært forlovet med selveste Napoleon!

I tillegg til Kongens og Dronningens utsikt har vi også Kronprinsen sin, og en mindre kjent plass oppe ved Skaret som fikk navnet Prinsesse Sophies utsikt. Sophie var gift med Oskar 2. og var dermed Desiree sin svigerdatter!

Jeg har benyttet Krokskogen flittig denne uka! Jeg har vært på sopptur med Anita, tilbragt en natt ved Storflåtan, vært på en annen sopptur med Kristin, en tur på sightseeing med Arild,

Og apropos sopptur….

…. det er jo helt vilt mye sopp i skauen! Ikke der Anita og jeg var, men på plassen “vår” bungner det! Kristin og jeg plukka med oss 10-12 kilo på fredag! Og enda står det igjen nok til å hente flere ganger!

Jeg vet det er noen som synes vi er kjipe som ikke forteller hvor soppstedet vårt er. Argumentet om at det er nok til å dele er bra det. Men, jeg gir bort all soppen jeg plukker. Det er vel bedre å få enn å måtte gå kilometervis for å plukke den og bære den hjem sjøl, tenker jeg da!

Samma det – det var natten ute jeg skulle skrive om, ha ha! Jeg så frem til å sitte på denne krakken og lese ut boken min…

…. den sto der sist jeg var der nede, men nå var den borte! Det eneste som er igjen er den planken i bakkant. Er det noen kronidioter som har vært på ferde og kastet den utfor kanten, kanskje? Ikke mulig for meg å vite noe om.

Jeg blåste opp liggeunderlaget mitt, jeg!

Ikke dårlig utsikt derfra, selv om det har grodd igjen mye!

Disse to var fornøyde etter koselig besøk av søsteren til Linus før på dagen! Nå har Linus møtt sin søte søster Lissy to andre ganger siden de var i valpekassa sammen….. kjenner de hverandre igjen, tro? Vet de at de har en relasjon? Umulig å vite! Gutta oppførte seg som de pleier i møte med søte jenter! Linus løp rundt for å leke, mens Sorry hadde noe HELT annet i tankene, ha ha!

Jeg lå og leste til klokken 21. Da hadde jeg allerede hatt soveposen rundt meg et par timer. Det blåste friskt og kaldt på mine bare armer – altså har jeg ikke tatt NOEN lærdom fra natten ved Storflåtan for fem dager siden, ha ha! Det var jo så varmt på dagen i går! #evneveik

Klokken 22 så det slik ut! Og jeg lå våken til nærmere midnatt, men så blei det helt mørkt for meg! Jeg våknet en gang 0330, da var det for tidlig å pakke sammen, så jeg sov et par timer til, jeg!

Klokken 0600 hadde vi pakket og var klare for den korte hjemreisen! Vi var helt i tåka. som vanlig, kanskje, ha ha!

Vi befant oss i tåkedotten til venstre på bildet, ha ha!

Nå skal vi ha en rolig dag, før ny tur ut i ettermiddag. Det frister ikke så mye å være hjemme for tiden. Jeg skal komme tilbake til hvorfor når problemet er løst – snart, håper jeg! Hvis det løser seg selv håper jeg at jeg ikke er hjemme, ha ha!

God søndag, alle mann alle!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg