49! Nilsebu på Sollihøgda!

Tro det eller ei, men det var Kristin og jeg som dro ut på tur i går, ha ha! For noen uker siden var Lene og jeg på samme sted, nå ville Kristin se bua jeg snakket så varmt om; Nilsebu!

Vi var fremme klokken 17 i det fine været. Fremdeles litt nordavind, men bedre enn på dagen, og dagen før.

Her er gjengen i sjølveste Nilsebua! Jeg fant ut hvilken Nils den er oppkalt etter, og etternavnet er Astrup. Den karen var en velkjent norsk forretningsmann og skipsreder. Han ble kalt “Toreplassens hjerte”, fordi han etter noen år i utlendighet tok fatt på det som etterhvert ble hans livsoppgave; å drive Toresplassen på Sollihøgda til stor glede for mange. Han døde 48 år gammel i september 2005.

I hvilken anledning, og hvem som har bygget Nilsebua, det vet jeg derimot ikke!

Vi hadde med oss litt ved. Det er en god Jøtulovn i bua.

Gutta fikk som vanlig godteri av Kristin, hun skjemmer dem bort, hun også!

Vi hadde med oss opptil flere øl til hver i går, og vurderte mulighetene for å havne på fylla! Akkurat DET tror jeg ingen av oss er skapt for. Skal aldri si aldri, men det tror jeg er uaktuelt, altså! Jeg liker ikke engang øl, men – jeg synes det er litt moro, ha ha!

Jeg som har fått slik en fin kjøkkenmaskin av Bokklubben disket opp med vafler! Det er kanskje det eneste jeg klarer å lage uten en god og innholdsrik oppskrift, ha ha! Eller, micropopcorn klarer jeg, ha ha! SÅ ille er det ikke, men det er virkelig ikke bra!

Vaflene var gode de, altså! Hemmeligheten er en dæsj kardemomme i røra!

Vi spilte kort, og Kristin, som var lysansvarlig i går, hun hadde klinket til og kjøpt gravlys…..!! 4 stykker, til og med! Ja ja, de gjorde jo jobben sin! Skal ikke klage på lysene – og siden de skal lyse i flere døgn kommer jeg nok til å se dem igjen snart!

Klokken 08 i dag tidlig var vi klare for å reise hjem, og gutta var som vanlig fornøyde med turen!

De var ikke like fornøyde når vi kom hjem! De ble etterlatt alene hjemme mens jeg skulle ut å sykle!

Jeg var nok ikke raskere enn min egen skygge i dag heller, men det ble jo en lang tur sammen med Kristin! Og ja – vi er VELDIG fornøyde med de nye syklene. Jeg har allerede syklet mer enn 16 mil…. det hadde ALDRI skjedd med den gamle sykkelen min, det kan jeg si med sikkerhet!

Det jeg lurer på nå, det er hvor jeg skal tilbringe neste natt ute…. det er jubileum, årets utenatt nummer 50…. noen med gode forslag?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg