Årets første natt ute!! :-)

Etter dagevis med PC-trøbbel, og time etter time med frustrasjoner er nå alt i orden, tror jeg! Etter så mye trøbbel er jeg langt i fra sikker! Får si som vår kjære konge; ved å ta sorgene på forskudd får man lenger glede av dem! 🙂 Hvis broren min leser det jeg skrev på Facebook om dataproblemene blir han sikkert stolt av meg, ha ha!

Vel; i går startet altså årets uteliggersesong! Fjorårets tall ble 74, men da startet jeg ikke før i april! Blir spennende å se hvordan dette året vikler seg ut!

I går var det den fine gjengen her som dro ut! Vi var heldige som fikk med oss både Sindy og Kristin! Jeg har vært flink og ikke spurt Anne og Lars om å få låne den fine gapahuken på Veme på en stund. Når jeg kjente at jeg var der litt vel mye en periode tør jeg ikke å tenke på hva de tenkte! Ha ha! 🙂 Tror ikke det var noe problem altså, og vi ble veldig godt mottatt nå – tusen takk skal dere ha! Vær sikre; vi kommer til å spørre igjen! Ha ha!

Vi kom opp rett før 1530, og måtte forte oss å få tatt noen bilder før det ble mørkt. Det er jo en smal sak å ta bilder av en så fotogen gjeng! Det var 6 kuldegrader da vi kom dit. Ikke helt i samsvar med lovnadene fra YR, men vi holdt varmen godt! Jeg må igjen skryte av disse PoleCat-støvlene fra Shoeday. Ganske stillestående ute i timesvis – jeg var like varm på beina! Takk, nok en gang!

Det var en fantastisk solnedgang i går. For oss ble den litt borte mellom trærne, men den ga et helt spesielt lys! Vi koste oss med fargene mens vi fyret opp bål! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har skrevet disse ordene i sammenheng med blogg fra turene, men jeg gjør det igjen : bikkjene løp rundt og koste seg! Det er klart de nyter dette friluftslivet på lik linje med meg!

Selvom dagene allerede har blitt litt lenger ble det fort bekmørkt hos oss!

Da er det jo kjekt å ha så fine gutter som lyser opp hverdagen, i dette tilfellet veldig bokstavelig talt! De skulle bare visst hvor mye de betyr for meg ellers, det er ikke reint lite!

Kristin hadde meg deig til å lage pinnebrød, så det koste vi oss med! Selv om vi faktisk var tålmodige og ventet til det var glør i bålet, som oppskriften sier, var de mest stekt utenpå, og ikke så veldig mye inni! Da er det bare å skrelle av lag for lag og grille de litt til! Kan ikke være snerpete ute på tur! 😉

Å gjøre i stand senga for natten er jo ikke noe å vente med…..

Det var visst de tre her helt enig i! Ha ha! Koselig med sosiale dyr!

Vi hadde ikke med så mye lys som vi pleier, sånn blir det når man må gå et bittelite stykke; bærer med seg så lite som mulig. Eller som faren min ville sagt; det var ei latmannsbør! Samma det; vi hadde det nå veldig koselig allikevel i denne fine gapahuken!

Dronninga fra Rytterager koste seg, som vanlig! Jeg har gitt henne et alternativt navn…. det er nemlig sånn at hun til stadighet glemmer hva hun heter, skjønner du! For det kan sikkert ikke være sånn at hun velger å overhøre meg? Tjaaaaa…..! Vel, løsningen er å rope nammis!! Da kommer hun nemlig, kanskje ikke som ei kule, men med responstid som er helt innafor! Det er jenta si det! Ikke rart vi er så glad i henne! 😉

Ikke som seg hør og bør, men som vanlig ble det tidlig kvelden på oss!

Fyrbøteren forble på sin post til all veden vi hadde med var på bålet! Så var det bare å pakke seg ned i, for meg, luksusutgaven av en dunpose innerst, og den tykke vinterposen som dyne! I natt bestemte jeg meg for å la gutta være løse, for virkelig å sjekke ut om de blir fordi de er bundet eller fordi de vil! De vil, tydeligvis, for de stakk aldri lenger enn rett utenfor. Problemet som dukket opp med det var at Linus, av en eller annen merkelig grunn, ble enda mer vaktmester enn vanlig! Sorry hang seg på, men denne søte, lille lapphunden var musestille hele tiden, faktisk! Det kan være fordi hun var den eneste som var i bånd…. jeg er ingen hundepsykolog, så det vet jeg ikke!

Klokka 0445 måtte undertegnede opp og ut å late vannet. Jeg som hadde drukket en og en halv slurk hele kvelden for å unngå akkurat det! Jeg som lå SÅ godt og hadde det HELT perfekt! Det er brutalt å måtte, og – som med alt annet – det blir aldri det samme igjen! Jeg fikk aldri helt varmen etter å ha være oppe, så derfor tvang jeg gjennom en oppstandelse da klokken hadde bikket 0600… det er vel ok, eller? Ha ha!

Vi pakket kjapt sammen, og var igjen enige om at dette hadde vært en fin tur! Jeg kommer til å savne disse temperaturene når myggen og knotten kommer summende frem i det klamme været! Akkurat den setningen vet jeg utløser en teori om at jeg faktisk er gal! Hvis noen i det hele tatt har vært i tvil, da!

Takk for turen, Kristin! Takk for hundematen, Lady og Landstryern, og takk for gode, varme ben, Shoeday!

#netterinaturen #nattinaturen #dnt #utno #nordiclife #friluftsliv #liveterbestute #gapahuk #shoeday #ladyoglandstrykern #mednhundpåtur #hundogfritid #hektapåtur #hagløfs #friluftsmagasinet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg