Bursdagsfeiring på best mulig måte! Natt nummer 9 ute!

Altså; jeg feiret på forhånd sammen med familien på søndag, det er til de grader det beste, altså! Det er ikke verre stilt med meg enn at jeg mener det, ha ha! Men – når det da allikevel er unnagjort og selve bursdagen står åpen i kalenderen, DA er det aller beste å komme seg ut på tur!

I løpet av mandagen så det ikke ut til at jeg skulle kunne komme til å klare å få til noe som helst. For å gjøre den historien kort så har jeg vel en betennelse, eller i beste fall en strekk, i en muskel  som går fra nakken og ned langs skulderbladet. Det var så vondt at jeg satt i en stol natt til i går, og visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg! Jeg prøvde forskjellige kombinasjoner av smertestillende, og ble gradvis bedre ut over dagen i går. Igjen da, så kunne jeg ikke reist ut alene, den alltid like snille Kristin var med meg! OPP i hengekøya komme man jo alltids, men i går og i natt var jeg avhengig av noen som kunne tippe meg ut av den igjen, ha ha!

Det var ikke en hvilken som helst hengekøye, det var en splitte ny en som jeg fikk i bursdagsgave av broren min med familie!

En Tickettothemoon-køye! Tusen takk, Hans Christian, Ragna, Therese og Thomas!

Jeg ønsket meg en dobbelkøye fordi det gir meg bedre spillerom. For det første kan bikkja, og eller bikkjene ligge ved siden av meg, ikke oppå. Bare det er en forandring som fryder!

 

Dessuten kan man ligge på tvers, om kan skulle ønske det! I tillegg kan man jo snu litt på seg om det er ønskelig, og det er gull for meg!

Det var ikke så mye å utsette på været i går. Vi valgte oss Røsholmstranda igjen i går, og der er man jo ikke akkurat mindre utsatt for vind. Det blåste ganske kraftig til klokka 18, da løyet det.

Det var digg med sol, og da vinden hadde løyet kjente vi jo at den varmen også!

Det ligger fremdeles is på vannet, med iskanten kommer nærmere og nærmere land. Vi var utpå, men holdt oss ved land. Går man gjennom isen der må man vel være et godt stykke utover før man havner dypere enn knærne, det er veldig langgrunt der. Det beste er selvfølgelig å la være å gå gjennom, så da droppa vi det, haha!

Lykken var stor da Linus fant en ball! Det er det aller morsomste han vet, det og frisbee. Jeg kunne sparket ball hele natta, jeg er sikker på at han ikke hadde gått lei. Når Sorry vinner ballen er det ikke snakk om å komme rett tilbake med den, sånn som Linus gjør. Sorry skal rulle rundt og kose seg med den er stund før han finner det for godt å returnere, haha!

Sorry fant seg en gave også, han! Det dumme, for han, var at den var til meg! Og FOR en fin gave!

Se på de fine buffene!! En med kart over Krokskogen, og en med Nordmarka syd! De har Kristin kjøpt hos Skiforeningen. De er av bambus og er skikkelig myke og deilige å ha på seg. TUSEN hjertelig takk, Kristin!

Jeg er jo ganske opptatt av sosiale medier. Facebook, Instagram, Snapchat, og denne bloggen da. Det er ikke få sider jeg har vært innom som omhandler friluftsliv, og eller hund. Når det gjelder hund ser jeg jo eksempler på hunder som blir pyntet og utstyrt med all verdens rariteter, og er ikke nødvendigvis fan av alt det der. Men…. i går fikk jeg en fiks ide om at jeg skulle gjøre et tappert forsøk, og gikk derfor på Nille, og kom ut igjen med kroner og ballonger. Det å skulle dolle opp noe, eller noen, som helst er jo, som viden kjent, ikke akkurat min greie. Jeg har MYE å hente på det feltet, altså – jeg ser den!

Her er det eneste bildet som slapp gjennom sensuren etter den seansen, FOR en fiasko, hahaha! Det er det DUMMESTE jeg har sett på veldig lenge. Så, nei – pynting fortsetter jeg å overlate til andre; værsågod!!

Det var mye kulere å henge opp tarp for første gang. Min har jeg fått av Hilde – TUSEN takk for den! YR skremte oss i går, og lovet oss nedbør fra klokken 0600. Selvom vi pleier å være tidlig hjemme fristet det ikke å måtte stå og pakke sammen i regn, eller snøvær!

Det var spennende å åpne posen med tarpen! Jeg visste ikke engang om det var snorer oppi der, men det var det mer enn nok av! Dette var den første vi hang opp, og jeg må si det ble veldig bra. Jeg skulle gjerne ha festet den litt høyere så jeg kunne stå under i full lengde, men det klarte vi ikke.

Kristin har kjøpt seg en tarp fra Bergans, og den var også ute av futteralet for første gang. Hun hadde også med seg teltplugger i alle størrelse og fasonger, men det var bare å glemme å få de nedi den steinharde bakken. Vi klarte oss fint med røtter og busker. Jeg har sett mer en video på Youtube om ulike måter å bruke tarpen på, jeg stoler ikke på min egne dårlige fantasi, haha!

Da leiren var klappet og klar var det på tide med litt mat! Jeg hadde sett oppskriften til bananpannekaker, og det så og hørtes veldig godt ut!

Det luktet veldig godt, altså!

Og ja, det smakte veldig godt også! Tusen takk for maten, Kristin! Neste matprosjekt blir på bålet, ikke primusen – et nytt, spennende prosjekt! Og ja, jeg vet at spenningsnivået mitt er koblet litt annerledes enn hos andre folk, haha!

Solen dukket ned bak Holleia klokken halv åtte, og da ble det selvfølgelig umiddelbart kaldere. Vi bestemte oss for å bli sittende til vi hadde brent opp veden vi hadde med oss.

Rett før sola gikk ned gikk gutta for alternativ hengekøyebruk! Et søtt, men lite funksjonelt alternativ, haha!

Vi fikk ingen spektakulær solnedgang i går heller, men vi klager ikke!

Man får nyte den man får, og akkurat det er vi ganske flinke til!

Det er gøy med tarp, men det er også et minefelt i mørket! To tarper som er bardunert fast ved siden av hverandre medfører mange festepunkter man kan tryne i! Snorene i Kristins tarp hadde refleks, så det hjalp litt da hodelyktene kom på.

Vi var i seng før 21. Og nei, jeg har ikke blitt mer grasiøs i den prosessen siden sist, haha! Det hjelper ingenting med den vonde muskelen i nakken og ryggen – men, ned kom jeg, men ikke uten en rekke ukvemsord, altså! Jeg hadde glemt puta i sekken, og kjente umiddelbart hvor kaldt stoffet i hengekøya er. Det er veldig nødvendig med god isolasjon.

Gutta la seg godt til rette på reinsdyrskinn under køya, og der har de det fint! Det var frost i natt, men ikke noe de plagdes av. Jeg gruer meg til de skal begynne å slippe vinterulla…. de er jo så mye ute at de setter veldig bra med pels.

Slik er livet under en tarp! Det var stjerneklart og fint, og det gjør ikke noe å gå glipp av en stjernehimmel innimellom. Jeg har jo studert himmelen veldig nøye, veldig mange ganger, ha ha! Når man ligger i hengekøye har man jo nødvendigvis noe buskas som sperrer for utsikten til stjernene også, haha!

Det er forøvrig en annen sans enn synet som eksponeres til det fulle; hørselen! Jeg vet at ornitologer, eller bare folk med interesse av fugl, reiser til Røsholmstranda. Det var en yrende, høylytt forsamling av svaner ved iskanten. Det eneste andre vi er sikker på at vi hørte var duer, haha! Det kan vel neppe kalles eksotisk! Vi så og hørte en stor rovfugl også, men vi måtte erkjenne at vi ikke visste av hvilket slag. Det nærmeste vi kom å bestemme oss for hvilke trekkfugler vi hørte er vadefugler….og det må da være et vidt begrep! Må Google!

Natten i en stol i forkant av denne gjorde at jeg sovnet fort! Gikk til og med glipp av det siste målet i kampen mellom Wolverhampton og Manchester United, men den ballen havnet i feil mål, så det var bare fint å gå glipp av, ha ha!

Jeg rakk å lese det siste lasset av gratulasjoner på Facebook før jeg sovnet. Overveldende!! Tusen takk til de det måtte gjelde!

Jeg var hjemme klokken 0700, og det hadde enda ikke kommet en dråpe nedbør! Vi kan si vi har tørrtrent med tarp da, og det er jo fint å vite hva man har å forholde seg til den dagen man virkelig trenger den!

TUSEN takk for nok en super tur, Kristin, og takk igjen for de fine buffene!

Polecatstøvlene holde meg fremdeles varm og tørr på beina! Tusen takk, Shoeday!

 

Hundematen får vi hos Lady & Landstryker’n! Tusen hjertelig takk!

 

#hektapåtur #liveterbestute #turistforeningen #hengekøye #tarp #mittfriluftsliv #primus #tickettothemoon #pannekake #utno #nordiclife

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg