En fantastisk natt i Brekkebygda! Nummer 16 ute!

Etter å ha vært skoløs og værfast noen dager var det godt å komme seg ut på tur igjen! Eller, tur og tur, fru Blom! Bilen sto 30 meter unna hengekøya, ha ha! Men, vi hadde gått tur på dagen, så bikkjene var fornøyde! At jeg var skoløs handlet om den betente tåa som nå bare må gro. Snakk om å ha små problemer!

Vel, jeg valgte Brekkebygda i går! 

Ved Langvatnet står denne gapahuken som tilhører Sokna jeger og fiskeforening. Jeg har tilbragt natten i den ved flere anledninger. Men, denne gangen valgte jeg hengekøya i stedet. Det var digg etter fire netter på bakken! Jeg har enda ikke fått lappet noen liggeunderlag, og har ikke på noen måte råd til å kjøpe et nytt, så da blir det reinsdyrskinn og hengekøye! Det er jo ikke akkurat noe offer å velge den løsningen, da!

Allerede klokken 16 var vi på plass i går. Det var godt over 20 grader, og bikkjene var varme. Jeg sjekket YR, og fant ut at det ikke skulle bli lavere temperatur i løpet av natten enn at det var ok at bikkjene fikk seg et bad.

Sorry nølte, som vanlig, ikke et eneste sekund! Han er usedvanlig glad i å hoppe til vanns, altså!

Linus, derimot….

…han måtte tenke litt på det, men endte opp med sin første svømmetur i år! Kanskje det får i gang røyteprosessen hans. UIla sitter som limt til den kroppen, foreløpig. Jeg børstet dem masse i helgen, og har fått av det verste på Sorry.

Etter at gutta hadde badet var det middagstid for meg.

Og nå, nesten som vanlig, valgte jeg den aller enkleste versjonen…

Real turmat sin Pasta bolognese. Jeg har sluttet å la bikkjene slikke posen inni når jeg har spist ferdig… det tar jo flere dager å få bort tomatsausen fra nesene deres! Og DET tar seg dårlig ut på bilder altså, ha ha!

Jeg la meg i hengekøya for å lese. Prøvde først å ha hodet retning vannet, det er jo selvfølgelig finest å ligge å se ut på. Men, med sola til de grader midt i fleisen måtte jeg bite i det sure eplet og snu. Etter jeg hadde snudd hørte jeg rett som det var ender og gjess som tok av og eller landet på vannet bak meg. Hørte til og med vak, Da er det bortimot bittert å ikke kunne se det. Å kaste seg rundt og se bakover fra ei hengekøye er et C-moment, ha ha!

Jeg har gjort en investering igjen! Jeg med alle penga, ha ha! i fjor gikk jeg rundt og bar på en rosa og hvit-prikkete kjølebag som en av hundene har vunnet i en konkurranse en eller annen gang, Jeg blei ikke veldig lei meg da glidelåsen på den røyk, altså, ha ha!

Så, nå har jeg gått til innkjøp av en pen og nøytral kjølebag…

Jeg synes den var verdt alle de et hundre og ni og førti kronene!

Hva jeg hadde oppi, sier du….?

Ha ha ha! Ja, det var faktisk alt! Det ER viktig med kald Pepsi Max!!

Vel, Sorry og jeg byttet plass en stund…

Jeg nevnte sist at han har knekt hengekøyekoden! Han er nå den i familien som kommer seg både oppi og ut igjen mest grasiøst, ha ha! Selv kommer jeg på en god annenplass, faktisk! Linus kommer oppi med forbeina, men hopper over da bakbeina skal med! Vi ga opp i går etter å ha prøvd noen ganger.

Ingenting viser seg fra sin beste side i motlys, ei heller denne fine plassen! Jeg hadde mest lyst til å henge opp køya i de trærne nærmest vannet, men er redd det hadde medført årets første bad for meg også, ha ha! Det har seg sånn at med mine dårlige armer må jeg oppi køya fra høyre side, og ut igjen på venstre…. høres sikkert rart ut, men det er nå sånn det er, ha ha!

Jeg vet jeg har nevnt det tidligere, men denne Sjekk-UT appen fra turistforeningne er genial! Jeg bruker den mye når jeg er ute. Det er sikkert veldig mange andre apper som er bedre, men jeg har nå falt for denne.

Timene gikk, og klokken 20 var det på tide å få på seg ullgenseren.

Sorry jumpet oppi for å kose litt. Veldig koselig det, men jeg nevnte jo at de hadde badet…. han hadde jo ikke akkurat tørket helt!

Men, der sovna altså han! Betryggende at en hund som er trent i spesialsøk kan ligge med nesen i armhulen min å sove, ha ha ha!

Jeg vurderte å snu meg igjen så jeg hadde utsikt over vannet, men jeg droppet det. Jeg kikket stadig over kanten for å se om solnedgangen bød på noe spesielt, men det var ingen farger å se.

Natten før var ikke bra, så jeg hadde håp om å sovne tidlig, og det gikk ikke så verste det! Jeg så ikke på klokka mellom 23 og 0130 – da måtte jeg dessverre opp en tur. For en gangs skyld lå jeg faktisk bedre når jeg kom meg oppi igjen, til tross for Sorrys nattlige besøk gikk det bra. Jeg tittet stadig på klokka mellom 04 og 06, og 0615 spratt jeg opp, ha ha ha! Jeg skal gi deg sprette jeg, tenker jeg, ha ha!

Det var en særdeles vakker morgen i Brekkebygda!

Det er garantert ikke den siste natten vi tilbringer her denne sommeren!

Vel, vi var hjemme 0715, og kom hjem til to rådyr i hagen! De spratt ikke over hekken før jeg hadde parkert bilen, tatt ut sekken og bikkjene og rundet hjørnet på garasjen. De begynner å bli veldig trygge på oss.

I ettermiddag topper vi laget og drar ut på nye eventyr sammen med Kristin og Sindy! Vi gleder oss!

#primus #hengekøye #mittfrilutsliv #outnorth #nordiclife #turistforeningen #hektapåtur #liveterbestute #hundogfritid

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg