En perfekt natt ute!

Etter å ha måttet avbryte en natt ute i forrige uke var jeg fast bestemt på at det ikke skulle skje denne gangen! Det var så surt å måtte ta en svær bit av det sure eplet og innse at jeg måtte avlyse natta ute sist – det ville jeg ikke ha noen reprise av!

Min gamle mor spurte meg før jeg dro om hvem som skulle være med meg på tur….

…og svaret var Kristin! Hvem ellers! Hvis jeg tar feil, at det virkelig er noen andre som har lyst til å bli med ut….? Jeg tviler mer enn litt på det, ha ha!

Vi reiste fra Vik 1430 i går, og destinasjonen var igjen Tverrsjøen i Jevnaker allmenning. Der er det bilvei helt frem til den fine gapahuken! Det nytter jo ikke å gå lange strekker og bære med oss ved og alt annet pikkpakk! Vi har med oss 6 soveposer! 5 av dem er i min beholdning! En til hver av bikkjene, og to til meg! I natt sesongdebuterte jeg med den tynne Hagløfs dunposen innerst – DET er digg det! Helt til man må opp en tur, ha ha!

Det første vi gjorde var å få fyr på bålet!

Allerede da var det et spesielt lys. Det utviklet seg fort til fra spesielt til spektakulært…

Jeg har ikke gjort noen verdens ting med det bildet! Himmelen kastet et rosaskjær jeg sjelden har sett maken til! Vakkert var det!

Slik så det ut da det rosa ble borte! Alt var over i løpet av en  halvtimes tid, og da var det bare å fyre opp hodelyktene! Ikke nok med det, Kristin hadde som vanlig med seg koselig belysning i form av gravlys, ha ha! Hun satt dem igjen da vi dro så flere kunne få gleden av dem – de brenner jo en liten evighet!

Da vi var ferdig med vår himmelbeskuende aktivitet var det tid for mat! Den var det jeg som hadde regien for i går! Menyen besto av pepperonipølse på en seng av gulost og kremet ketchup, ha ha! Dette skulle tilbredes i toastjernet jeg kjøpte i våres. Vi har bare brukt den en gang tidligere, og det var på Lemostangen.

Her er den rette måten å gjøre det på! Hold jernet over bålet! Det er suksessfaktoren!

Min måte, som er å legge fra seg hele greia oppe i bålet og vente…. det blir HELT feil, ha ha! Da brenner nemlig alt seg fast i det hersens jernet,  ha ha! Jeg fikk skrapet av en bit av skiva – resten måtte skrapes ut med kniv! Man lærer så lenge man har lever!

Til å være meg var jeg godt påkledd i går. Jeg hadde “selvfølgelig” stillongs…. for andre gang i år, ha ha! Jeg hadde min beste ullgenser fra Aclima, og enda en boblevest under boblejakka! Allikevel var det jeg som sutret først fordi jeg begynte å bli kald, så allerede klokken 18 ble liggeunderlaget blåst opp! Tanken var å bare rigge bosoa så den var klar!

Jeg gjorde klart for bikkjene også…

Så ikke ut som de hadde det så verst oppå reinsdyrskinn inne i soveposene sine! Sindy har arvet min gamle Bergans lady – og den trives hun godt i! Hun var den eneste som ikke rikket seg av flekken i løpet av natten!

Allerede klokken halv syv kapitulerte jeg og krabbet opp i bosoa! Den omtalte, deilige dunposen fra Hagløfs har ingen glidelås eller annen form for åpning i sidene. Man må tre seg nedi fra toppen! Det er et C-moment med tanke på at du skal treffe den andre posen etterpå, ha ha! Når jeg endelig hadde kommet meg godt nedi og hadde velsignet den deilige varmen hadde plutselig blæra noe den skulle ha sagt! Den sa selvfølgelig ingenting FØR jeg la meg, selv om den ble spurt, ha ha! Da var det bare å rive seg opp, da! Og nei, å komme seg nedi igjen er ikke noe enklere gang nummer to, ha ha!

Kristin la seg også! Hun begynte å lese desemberutgaven av “Det Beste”, men – det tok ikke så lang tid før lyset ble slukket i den enden av gapahuken også! Helt mørkt ble det jo ikke, gravlysene brant jo, ha ha!

Klokken 2130 tullet de hersens blæra igjen, og i følge vitneobervasjoner hadde jeg visst sovet litt, ha ha! Jeg var nødt til å brekke meg opp og ut av dette deilige oppsettet mitt enda en gang!

Etter denne manøveren registrerte jeg ingen ting igjen før 0510! Da satte bikkjene i gang et lurveleven! Jeg hadde så vondt i ryggen der jeg lå at det da ikke var noe offer å komme seg opp for å pakke og dra hjem! Kristin var helt enig i at det var god plan!

I følge bilen var det to og en halv kuldegrad – det er jo med å gjøre det hele til en perfekt natt ute! Ikke noe for varmt, og ikke for kaldt!

Vakre Sindy måtte ut av posen! Gutta var lettere å overtale enn henne til å stå opp i dag!

Takk for NOK en fin tur, Kristin! Du er uerstattelig!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg