Endelig en natt ute igjen! Mange våkne timer ga rom for intens selvransakelse! :-)

Det har drøyet å få til årets natt nummer 5 ute. Det er flere årsaker til det. For det første er det jo vinter, ha ha! Jeg er virkelig ikke tøff nok til å grave meg ned i snøen og lage meg en seng av granbar, så det blir til at vi låner gapahuker. For det andre er jeg fremdeles ikke i form til å da ut alene. Det irriterer meg kraftig, så kraftig at jeg nok snart stikker ut alene allikevel, ha ha! Vi får nå se! Jeg nyter jo det faktum at Kristin stadig vekk er sporty nok til å bli med meg ut. Uten henne hadde ikke dette prosjektet overlevd vintermånedene, tror jeg. Måtte nok trykket på pauseknappen! Men, nå er det straks vår, og da blir det andre boller! 🙂

 

Vi har ikke vært på Veme siden den natten vi lå der i 19 kuldegrader i januar, så nå spurte jeg pent om vi kunne få være der igjen. Så klart, var svaret, og det er vi veldig takknemlige for, Anne og Lars!

Vi fikk ikke bare låne gapahuk, vi fikk låne med oss en Lapphund også! Det er alltid stas å ha med Sindy 🙂

Jeg har ingen efaring med primus, så jeg er ikke sikker på hvor lenge det er liv i beholderen min. Ikke har jeg holdt oversikt over hvor mange minutter jeg har brukt den heller…blir vel flinkere til slikt ettehvert.

Valget falt på sveler i går.

Svele med blåbærsyltetøy og en dæsj med krem… superdigg! Men, vi har ingen planer om å skeie ut SÅ mye på hve tur, altså!

Se så fint det er i denne luksusversjonen av en gapahuk! HELT fantastisk! Det dalte ned fuktighet fra trærne i skogen på grunn av mildværet, men vi satt tørt og godt innunder tett tak og bare koste oss!

Sindy var litt våt i pelsen, så hun lå til tørk under soveposen min, gryntet av velbehag, og rikket seg ikke av flekken! Hun lå der i flere timer, og jeg måtte løfte henne ned for at hun skulle lufte seg før natten 🙂

Etter de mektige svelene tok det litt tid før vi orket å lage kakao…

Men, etter fire minutter på full guffelure på Primus serverte jeg kakao…

…. med krem! Mmmm!! 😉 Farlig godt, og denne løsningen skal heller ikke etableres som en vane!

Linus, som er så prippen, ble faktisk møkkete! Ser ikke ut som han selv skjønner hvordan det kan ha skjedd! Men, han er nå søt uansett, vil jeg hardnakket påstå! 🙂

Sorry krabbet inn under posen sammen med Sindy….

….de er bra søte de to der også!

Grunnet en misforståelse hadde vi bare med en halv sekk med ved i går. Men, Anne gjorde det veldig enkelt for oss og lot oss få kjøpe litt av veden som ligger i gapahuken. Takk igjen for det! Det hadde blitt stusselig å ikke ha nok ved!

Jeg har i løpet av uka hørt et eller annet sted at det i helgen skulle bli opp i mot 15 varmegrader…. og da forter jeg meg å ha på meg mindre, haha! Jeg syntes ihvertfall ikke at det var nødvendig å ha ull under, under! Og det kan jeg skrive under på at jeg hadde rett i, faktisk! Det er bare å sitte nær nok bålet, det! Hihi!

Et bilde av bålet er vel obligatorisk! 🙂

Kristin kom rett fra tre nattevakter på rappen, og lite søvn etter den siste. Jeg hadde ikke noe imot å stikke beina ned i soveposen kl 20, så da ble det nok en tidlig kveld på oss.

Allerede torsdag kveld innså jeg at jeg kom til å sovne seint på fredag… Jeg har slitt med søvnproblemer i mange år nå, så nå kan jeg mønsteret.

Her har familien Glum inntatt horisontalen! Haugen med røde prikker bak meg er Sindy under et fleeceteppe! 🙂

Vel, klokka ble omsider 21…. den ble 22… og 23…. og ikke plutselig, men klokka passerte midnatt, og 0100… og så; 0134 var siste gang jeg så på klokka før jeg sovnet. Etter fem og en halv time uten spesielt mange impulser utenfra blir man veldig tilstede i tankene sine! Denne kommende setningen har jeg nå skrevet 5 ganger, kanskje jeg lykkes nå?

Jeg er ikke sprøyte gal, men velger allikevel å filtrere enden av tankerekkene, haha! Jeg er selvmedlidende og synes innimellom at livet behandler meg urettferdig. Jeg har mistet vesentlige ting her i livet som på ingen måte er mulig å erstatte. For å gjøre historien veldig kort vil jeg konkludere med at dette prosjektet med netter i naturen er veldig bra for meg, og jeg gleder meg til den kommende sesongen ute! Jeg klarer ikke å lage den historien kortere enn som så! 🙂

Det var 0 grader i går kveld – HELT perfekt, spør du meg! Da jeg først sovnet sov jeg godt, Det ble liv i leiren rett før 0700, og da hadde jeg infernalsk vondt i ryggen. Så vondt at søster Welo måtte pakke liggeunderlaget og soveposen min. Tatt i betraktning hvor sta jeg er burde det være en brukbar målestokk. Det eneste rette for meg resten av dagen må være å sette seg i godstolen med beina høyt og se på sendinger fra VM på fjernsynet! Ja, nå føler jeg meg akkurat så gammel! 🙂

Takk for turen, Kristin! Du er et unikum!!

Takk for maten til hundene, Lady & Landstrykern!

Som alltid var jeg varm på beina! Takk for det, Shoeday!

#netterinaturen #nattinaturen #liveterbestute #hektapåtur #nordiclife #ajungilak #mammut #polecat #gapahuk #bål #ved #Dogadventures #animalexplorers #adventuredognation #hikingdogsofinsta #lapphund #australiansheperd

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg