Har du følelser for bilen din?

På en eller annen kjøretur et eller annet sted for en stund siden spurte Unni meg om jeg hadde følelser for bilen min. Nei, svarte jeg, kjapt! Litt FOR kjapt! Jeg har rettet opp i det ved en senere anledning, og innrømmet disse følelsene! Ha ha! Det verste er at jeg ikke tuller heller!

Denne doningen og jeg har tilbragt 200 000 kilometer sammen!

Da jeg kjøpte den i 2010 pendlet jeg til Drammen. Mitt beste argument for å kjøpe denne bilen var at jeg ville føle meg trygg. Jeg kjørte alltid Skaret når jeg skulle til Drammen, og om vinteren så jeg mye elg. Var aldri nær å kjøre på noen av dem, men argumentet om å føle seg trygg ble alibiet mitt for å pendle med en bil som tross alt la igjen en liter diesel pr mil…. Jeg valgte, som alltid, å si : Ikke tenk på det!! Ha ha!

Vi så store deler av Østlandet sammen, bilen min og jeg!

Dette er et av favorittbildene mine fra en tur på bondelandet i Hedmark en plass.

Nei, bilen hadde ikke noe kallenavn – den var heller ikke kjønnsbestemt. Der har du meg i et nøtteskall, blir glad i den uansett tilhørighet, ha ha!

Tidvis hadde vi noen problemer. Små i begynnelsen…

…. og aldri langvarige. Men, dessverre økte problemene proposjonalt med mankoen i min lommebok. Det er ikke et lystig sprang å ta fra god lønn med masse overtid, til utbetalinger fra NAV – i årevis.

Jeg valgte allikevel å bytte dieseltank da den rustet i stykker. Jeg kjøpte nye batterier, og senere fikk den ny starter etter å ha nektet å våkne til liv en søndag formiddag. I fjor måtte jeg kjøpte ny frontrute, og …. vipps så hadde jeg betalt over 20 000 for et eller annet med bakstillingen og fjærene.

Det ble mye, men jeg hadde tenkt å kjøre bilen til den var helt kaputt!

Her er vi ved Buvatn, tror jeg!

Vel – søndag kveld var jeg utro, ha ha! Jeg sjekket Finn….tenkte jeg bare skulle sjekke markedet, og se om det var noe å få igjen for denne Pajeroen, og se litt på varebiler på markedet.

Jeg kom over denne Rextonen med en gang… og – jeg blei veldig nysgjerrig! Jeg innrømmer glatt at jeg er forferdelig dårlig til å vurdere om en bil er et godt kjøp eller ikke… helt ubrukelig, faktisk!

For å gjøre historien kort var jeg i kontant med tre forskjellige, fornuftige menn – takk for hjelp og gode råd! Jeg skal spare dere for prosessen som førte til byttet, men jeg endte med å kjøre Pajeroen til en kjøper på Gol – så vår siste reis sammen ble opp til Hallingdal!

Jeg hørte på P4 og måtte le flere ganger. Først sang jeg duett med Tommy Nilsson : Øppna din dør… osv osv osv! Ha ha! Så kom : Have I told you lately, that I love you… etterfulgt av en eller annen spanjol sang et eller annet om Adios! Det var morsomt – og alle sangene ble dedikert til min kjære bil!

Her er den som har tatt over Pajeroens plass. Bare på gårdsplassen, foreløpig – ikke i mitt hjerte, ha ha!!!

Er det BARE jeg som er SÅ skrullete at jeg har følelser for bilen min?? Lurer veldig på det, altså!

Jeg håper jeg blir fornøyd med den nye, og at jeg ikke trenger å finansiere julebordet for de ansatte på Mekonomen på noen år, ha ha!

#bil #pajero #bruktbil #rexton #innbytte #bilbutikk #bilforhandler #p4 #radio

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg