Julebord i uteliggerlauget – innendørs! Og, ny sponsor!

For seks år siden leide Kristin og jeg ei hytte på åremål oppe ved Løvlia. Jeg har ofte ønsket meg tilbake dit, og nå fikk vi sjansen da den snille hytteeieren, Kristin Remme, spurte om jeg ville låne den! Selvfølgelig takket jeg ja til det!

Det er ei fin lita tømmerhytte, med en fin gammel låve på andre siden av tunet.

Vi kom oss ikke avgårde før det ble mørkt i går ettermiddag, men siden vi er kjent der fra tidligere var ikke det noe problem.  Det som var mest om å gjøre var å få varmet opp hytta. Med to gode svartovner er det ganske fort gjort.

I påvente av varm hytte var vi ute med bikkjene, som løp rundt og koste seg i mørket! Og her er det på sin plass å presentere min nye sponsor :

Butikksjefen i butikken på Kuben har bedt meg gjøre rede for bruksegenskapene for disse støvlene fra Pole Cat!

Her viser Anita frem støvelen. Vi er skjønt enige om at de ikke er spesielt pene, men det jeg kan si er at jeg er mektig imponert etter første forsøk. De er ikke bare vanntette, men også varmeforet med en egen sokk nedi.  Det er syntetisk yttermateriale og såle.  De er UTROLIG lette, og bare det er jo et stort pluss.  Jeg hadde litt problemer med å få sokken på plass i støvlene uten at den kladdet seg i tuppen, men når jeg fikk det på plass var den utrolig komfortabel å ha på seg!

Det var bare 4 kuldegrader i går, så jeg vet ingenting om hvordan den takler lavere temperaturer enda. Men, vi var ute et par timer og vasset i snøen, og de var rett og slett deilige å ha på beina! Jeg skulle ønske jeg hadde hatt tilgang til disse støvlene de fem årene jeg trente hund ute året rundt .. da hadde jeg nok blitt spart for mange, mange timer med kalde bein!

Det eneste minuset jeg må trekke frem, er at det blir umulig å tre på dem brodder, det er de rett og slett for store til over foten.

Min konklusjon er  : løp og kjøp! En stor takk til Anita hos Shoeday! Disse kommer jeg til å ha STOR glede av!!

Tilbake til julebordet i uteliggetlauget!

Når man har så få omdreininger at man ikke skjønner hvordan man skal få skrudd på solcelleanlegget må man lys opp på annet vis! Nei, da vi leide hytta var ikke anlegget montert. Det var ikke sånn at vi hadde hytta et år uten å skjønne noe av det, ha ha! Uansett er det mye koseligere med levende lys, og det hadde vi med mye av!

Se hvor koselig vi hadde det! Vi hadde med litt ekstra snop siden vi hadde julebord, og markerte det også i matveien….. vi hadde rå løk på pølsa i lompe! Ha ha! Vi er flinke til å gjøre ting enkelt og greit! 🙂

Som vanlig ble det tidlig kvelden hos oss, og 0800 var alle på beina igjen! Jeg gikk ut for å ta noen bilder av bikkjene, og fikk det ikke til å bli som jeg hadde tenkt, men – kudos til gutta for tålmodigheten og utførelsen!

Det nærmer seg slutten av året, og jeg er ikke helt sikker på om det blir flere utenetter i inneværende år.  Alt avhenger av været, egentlig. Men, så lenge jeg allikevel kan tilbringe netter i naturen med tak over hodet er jeg fornøyd jeg, altså! Time will show! 🙂

Nok en takk til Anita på Shoeday for støvlene, en takk til Kristin Remme for lånet av hytta, en takk til Sindy som igjen ville være med oss på tur, og takk til Kristin Welo for nok en koselig kveld!

Og, selvfølgelig retter vi også en stor takk til vår andre sponsor, Lady & Landstrykern! Vi kommer innom dere i morgen for å kjøpe julegodteri! 🙂

PS! Når du logger på blogg.no og finner ut at de har flyttet den til en helt ny, og annerledes plattform….. grrr! Ja, da tar det laaaaang tid å blogge, og jeg aner ikke hvordan den vil se ut! Det finner jeg ut NÅ!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg