Natt nummer 11 ute : Bikkjene, Wilbur og meg i Gjesvoldåsen!

Årets første natt ute alene! I den grad man er alene med tre hunder da! Det er min faste kohort, om ikke annet! Jeg har vært veldig heldig som har hatt så godt selskap og så god hjelp på årets turer. Nå var det på tide å klare seg selv!

Målet for natten var gapahuken i Gjesvoldåsen! Det er så nært hjemme at det vel ikke mangler mye på tilgang til egen WiFi, haha! Nei, SÅ nært er det ikke! Men, det er en veldig fin plass! Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har gått over den åsen de siste 50 åra. Det har blitt noen!

Nå er dessverre situasjonen en helt annen. Etter å ha gått til og fra den lille strekka bort til bilen tre ganger har ryggen fått sitt. Jeg strippa sekkens innhold til det aller nødvendigste. Jeg strippet den til og med så mye at pølsene lå igjen hjemme i kjøleskapet, haha! DET var feil! Bortsett fra maten hadde jeg fått med meg det aller meste. Liggeunderlag, pute, sovepose, boblejakke, medisiner og selvfølgelig boka!

Mitt forhold til Wilbur Smith eskalerer! Det blir bare bedre og bedre!

Jeg nappet med meg reinsdyrskinnene også. Ikke  nødvendigvis med tanke på kulde, men for å slippe oppvirvling av støv.

Bikkjene roet seg fort. Jeg hadde gjort en innsats tidligere på dagen for å få det til å skje.

Jeg tok med meg Henning og sykkelen opp på skauen en tur! Henning gikk, og jeg trillet ved siden av! Bikkjene fikk løpt av seg den verste steamen! Vi traff på en afroafrikaner innenfor Nordsetertjern. Har du redd? spurte han. Basert på erfaring tenkte vi at han antagelig var den som i dette tilfellet hadde litt redd, så vi snudde for at han skulle slippe noe ubehag med hundene.

Henning har så lange bein så det funket fint for han å gå ved siden av. Jeg har en tendens til å gjøre mye dumt. Å reise opp på skauen å sykle med bikkjene har jeg ikke tenkt å gjøre alene. Det er så fort gjort å tryne, og da tenker jeg det er gunstig å være flere tilstede! Fornuften seirer – eller, seiret i et enkeltstående tilfelle, haha!

Bikkjene roet seg fint da vi kom til gapahuken! Vi hadde fått med oss denne nyklipte berta! Jammen bra jeg sjekket hva autokorrenturen gjorde med å være nyklipt. Det ble nykokt, haha!

Hun er jo så søt og så enkel å ha med seg!

Den første delen av oppholdet utspant seg akkurat slik jeg hadde ønsket og håpet :

Slik!

Jeg var så tøff da jeg dro hjemmefra! I ført fleecejakke og en bukseversjon med bare legger! Det ER jo så fint vær!! Var fortsatt relativt tøff etter en time, men da måtte jeg endre strategien! Startet i det små med å dekke beina med soveposeponchoen! Njaaaa…..det hjalp ikke stort, men lot det skure å gå en time til. Men, da…

Haha!!! Ponchoen på den ene siden over boblejakke, og vinterposen opp etter øra på den andre siden! Ikke mye høy igjen i den hatten!! Og da var klokka 20 blank!

Måtte opp å røre litt på meg….

Hadde nok godis i lomma til å tiltrekke meg turfølgets oppmerksomhet en stakket stund! Det må ha sirkulert noe folk oppi skauen bak oss, for stadig vekk brant de av ei kule skremselspropaganda! Ja, til min store irritasjon! Om ikke annet er det mulig å snakke dem fra det, innimellom, haha!

Når jeg er alene ute går det mere 4g og batterikapasitet. Må jo sjekke Facebook  – eller, MÅ man virkelig det? Haha! Må vel strengt tatt ikke bla seg gjennom alle oppdateringer på Instagram heller. For ikke å snakke om Snapchat! Jeg burde virkelig slutte å distribuere den ene dumme snappen etter den andre. Tror vel jeg er morsom da – rett som det er, haha!

Jaja, som med andre plattformer – det er jo frivillig å bli værende! Haha!

Fikk etterhvert varmen! Bra det ikke var med noen jeg generøst hadde sjenket vinterposen til, haha!

..det er også en tendens jeg har! Men, det er vel ikke BARE negativt å være litt raus?

Etter midnatt ble jeg liggende å fikle med mobilen.  Å sove var visst uaktuelt! Jeg kom til minnene mine på Facebook, og der åpenbarte dette seg :

Jeg var på akkurat samme sted for tre år siden, i prosjektets spede oppstart! Nå, 183 utenetter senere er konklusjonen at jeg har opplevd utrolig mye fint! Skulle jeg angre, eller ha angret på at jeg satt i gang dette prosjektet er det en veldig enkel vei ut av det; det er jo bare å bli hjemme, haha!

Prosjektet er fremdeles så lavterskel det kan få blitt, og det er vel den eneste grunnen til at det fremdeles er liv laga!

Jeg var fremdeles veldig våken!. Og da…

…..da er det Wordfeud som gjelder! Jeg er mildt sagt ingen gamer, haha! Men dette spillet som har likhetstrekk med Scrabble har jeg spilt i over 10 år! Har en fast gjeng jeg spiller med. Setter ekstra stor pris på kollegaer fra både 110 og 112 fra tiden på SAMLOK i Drammen som enda holder ut og spiller med meg! Har fått en helt ny venn også! Nina! Setter jo ikke mindre pris på dere andre som spiller heller altså, det kunne nesten høres slik ut! DET er feil! Jeg har ledig spillkapasitet hvis det er noen der ute som vil duellere! inger_m_h

Jeg hadde forsøkt Birdnerdappen min i løpet av kvelden, men den sure nordavinden ulte så fælt at ikke en lyd lot seg gjenkjenne. Den eneste fuglen jeg med sikkerhet kan si jeg hørte i natt var kattugla! Andre guloggrønnfiksertespirrevipper blei en graut for meg, haha!

Jeg var spent på hvor mye jeg skulle klare å melke ut av et menneske, tre bikkjer og ei bok i et blogginnlegg …. når fasiten foreligger kan vi vel bli enige om ganske mye. Ganske mye!

God helg!

Over og ut!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg