Natt nummer 12 ute : 3 ble til 2 på Aklangen!

I går hadde jeg ikke kommet meg ut uten hjelp, så da passet det veldig fint at Anne og Per ville være med! Forøvrig er forsåvidt “Anne og Per” ikke Anne og Per, haha! De er ikke et gammelt ektepar, men de høres ut som et, det er sikkert og visst!

Vi møttes 1630 i går! Jeg snakket med Per på formiddagen i går, og han poengterte at det “blåser litt”. Jeg fnøys av det, som i DET må vi da tåle! Vel, det blåste stikker og strå på Holleia! En inderlig kald nordavind, og jeg konstanterte at boblejakka mi fremdels hang i gangen hjemme!

Anne og Per satte i gang med å montere hengekøyene sine. Hang opp min jeg også, bare til billedbruk! Ellers lå jeg på dette reinsdyrskinnet mitt og stønnet og bar meg over denne vonde ryggen mens de andre ordnet og fikset! De gikk til og med en tur med bikkjene! Takk igjen for det! Apropos ting jeg lå på! Til bursdagen min fikk jeg en flott skinn som hadde tilhørt et villsaulam på Smøla av Hilde. Tusen takk for det! Skal si det varmet godt å ligge på! Jeg synes det har vært alt for fint å ta med ut, men nå har det altså fått ilddåpen sin!

En veldig fin og blid gjeng!! Vi fikk heldigvis låne med oss Sindy en natt til! Ser ut som hun koser seg veldig på disse turene. I går var det faktisk hun som bjeffet mest. Men, bikkjene var generelt mye stillere enn sist natt oppe i Gjesvoldåsen.

Vi hadde med et rikelig utvalg av utstyr til å få varmet noen grillpølser! Nyanskaffelsen :

Barbiq, faktisk!! Jeg synes det minnet om en pakke med hjertestarter i, men det er vel en godt utviklet yrkesskade, haha!

Vi måtte jo prøve dette vidunderet…

Det var ikke plass til annet enn litt småved oppi og det måtte vi jo brenne litt av for å ha tilstrekkelig med glør.

Og mat blei det!

Er ikke helt sikker på at den grillen kommer til å ende opp med mye slitasjeskader….men, moro å ha prøvd!

Det blei ikke mindre kaldt …

Haha! Det var akkurat sånn jeg så ut sjøl også – helt til det gikk opp et lys for meg!!

Jeg hadde jo helt glemt ponchoen min!! Eureka!! Med den tredd nedover øra blei jo livet mye lettere  med en gang! Snakk om susemikkel som ikke kom på den tidligere!

Per satte i gang stormkjøkkenet så de skulle få seg en kaffetår!

Den som venter på noe godt!

Jeg har ved flere anledninger forsøkt å drikke kaffe. Det lukter jo så godt, og hører hjemme i nær sagt enhver situasjon! Når jeg ikke har klart det i løpet av 25 år med skiftarbeid har jeg gitt opp! Får klare meg med å nyte dunsten fra andres kaffe!

Når han her tar seg en røyk i tillegg lukter det jo ande bedre! Irriterer meg at jeg ikke synes det lukter vondt av røyk så lenge etter jeg slutta. Får bare nyte de små øyeblikkene!

Jeg kan jo ikke unnvære bilder av hengekøye i en eller sammensetning! Ei heller denne gangen!

Vi lot gutta i leiren posere for den oppgaven! De klarte seg veldig bra, synes jeg!

Jeg så ikke på klokka men det var fremdeles lyst da vi krabbet inn under soveposene i går. Jeg var litt spent på hvordan det skulle gå med Anne, hun var ikke helt i form. Og nei, ikke coronasymptomer, dessuten er hun fullvaksinert. Hun valgte å kaste inn håndkleet før det ble mørkt. Veldig forståelig, altså!

Det var en veldig fin natt på Holleia! Stjernekart og kaldt. Om månen ikke var full manglet det ihvertfall ikke mye!

Da vi sto opp hørte vi orrhaneleiken sterkt og klart! Fin opplevelse i harmoni med scenariet!

Takk for laget, folkens! God bedring til Anne og takk til Per for å ha hjulpet meg og fikse, ordne og bære bagasje!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg