Natt nummer 12 ute : Holleia med Anne!

I går var jeg så heldig at jeg fikk med meg Anne ut på tur! Kristin og jeg hadde det så fint der vi var på Holleia sist, så jeg syntes det var like greit å dra tilbake dit. Det er ikke så lett å finne fine steder å overnatte for tiden. Mellom vinter og vår, og fremdeles masse folk ute. Vi var nedom bommen ved Skjærsjøen i går for å snu, og da sto det tre biler. Det hadde igjen vært uaktuelt å gå til Opptjern. Samma det når det er så fint der vi var.

Det første Anne gjorde da vi var fremme var å gå tur med gutta. Jeg var innom Biltema for å kjøpe gass til Primusen i går, og blei lei meg da gassen befant seg bakerst i lokalet fordi jeg har så vondt i ryggen at det virket langt å gå. Kreket meg fra hylle til hylle og så sikkert suspekt ut der jeg gikk, ha ha! Vel, poenget var at Sindy og jeg ble igjen i leiren – holdt på å skrive på åstedet – mens de andre gikk tur! Sorry, som kalles trofast, hadde ikke så veldig lyst til å forlate meg der, mens Linus, med tilnavnet utro, gikk villig avgårde.

Jeg begynte å lese denne. Har lest hennes tidligere bøker med glede, så får vi tro at dette faktisk er hennes beste roman til nå!

Da alle var samlet i campen igjen måtte vi – les jeg – ta noen bilder! Jeg tok noen med Kristin sin nye telefon på forrige tur, og så så godt forskjellen i kvalitet på de jeg tar med min gamle telefon. Det ble dråpen i begeret, og min nye telefon kommer i posten i morgen! Gleder meg til å ta den i bruk!

Det ble noen bilder av tre, noen av alle fire osv osv! Jeg synes dette var fint jeg, da!

Måtte ta en bilde av vår vakre, kjære følgesvenn, Sindy, også! Vi er så heldige som får ha henne med på nesten hver tur!

Etter fotoseansen måtte vi rigge hengekøya til Anne. Det var lenge siden hun hadde vært oppi en, sa hun. Jeg mener å huske at jeg kan ha kommet noe velmente råd, men jeg sto også klar med kameraet,  ha ha!

Sorry var også spent på hvordan det der skulle utvikle seg! Det ble noen lattermilde varianter av påstigning, ha ha!

Meeeeeen…..

…. de klarte det, begge to!

Det var en fin vårdag, og det må ha vært årets høyeste temperaturer i går. Det var ihvertfall så varmt at vi klasket ihjel et par utgaver av årets første mygg. De var svære og må ha overvintret.

Vi så en sørgekåpe da vi parkerte, ellers var det bare småfugl som underholdt oss. Anne speidet etter et eller annet….

… men så vel ingenting, ha ha! Det ble, mildt sagt, ingen registrering av artsobservasjoner for vår del! Vi så riktig nok ei røy eller orrhøne i lufta foran oss på tur hjem i dag tidlig, men det var det!

Apropos observasjoner… jeg satt i stua hjemme her en kveld og hørte plutselig et hardt smell i vinduet ut mot verandaen. Jeg, som nylig har hatt udetonerte panserraketter på loftet, er jo litt skvetten og engstelig når slike lyder inntreffer! Jeg turte ikke gå og se heller før jeg hørte ei ugle så høyt og tydelig at Linus bjeffa! Nå er riktignok han en løs kanon i så måte, siden vi allerede har en våpensjargong gående her! Ugla fortsatte med…. hva heter det? Synger den? Samma det, du skjønne hva jeg mener! Da jeg omsider kom meg bort til verandadøra må den ha stukket av, dessverre. Hadde vært kult å se den! Av ting jeg ikke har sett må Linerla nevnes også! I fjor så jeg den for første gang 5. april, og det var i Nydalen, husker jeg! Og ja, jeg skjønner at alderen kommer og tar meg, ha ha!

Anne hadde med seg en liten forfriskning i kategorien kaffedoktor!

Og hun hadde en streng, men rettferdig skjenkekontrollør i Sorry, ha ha! Han er jo alt for liten til å fly rundt meg ei tønne rundt halsen, heldigvis! Jeg skulle kjøre tidlig, og kunne derfor pent takke nei til både kaffen og whiskyen – hvilket jeg hadde gjort, uansett!

Det ble merkbart kaldere da solen gikk ned. Vinden løyet bare midlertidig.

Køya måtte kvalitetssikres av alle de her, ha ha!

Vi ble sittende oppe til rundt 2130, da var det på tide å pakke seg inn. Jeg lå og leste en liten stund, men ble så kald på fingrene at jeg måtte gi opp.

Natten ble bra den! Jeg var mye våken, men vi holdt ut til 0530 igjen! Anne var lys våken og leste bok hun da!

Takk for turen, Anne! Vi håper du blir med oss snart igjen! Da Per, da må du være med!

 

 

 

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg