Natt.nummer 13 ute : En praktfull natt ved Skogstjern

Jeg  var i tvil om jeg skulle dra ut onsdag eller torsdag, men da Lise sa ja takk til å bli med på skauen på dagen i går ble det løsningsordet!

Det er nemlig en stor fordel å komme i camp med bikkjer som ikke er HELT fulladet!  Nå blir ikke de bikkjene slitne etter 5 km gange, men det er MYE bedre enn ingenting! Lise var sporty og tok bikkjene, og jeg trillet ved siden av. Hadde ikke klart å gå halve distansen engang med denne mye omtalte ryggen! Men, opplegget funket for alle! Takk for  turen, Lise!

Vi hadde litt flaks.Vi rastet i Vassendvika, og jeg lot bikkjene være løse for å gå og drikke og base litt i snøen etterpå. De var forferdelig møkkete! Etter å ha posert løse på et bilde også var det på med båndene. Etter hundre meter møter vi en fyr på sykkel med bikkje. For å si det slik da, så er det ikke bare jeg som sliter i møtesituasjoner med hunder i bånd! I motsetning til han klarte vi å holde  mine bikkjer på en side av veien! Det skjedde ikke noe galt, det har det aldri gjort heller!

Vel, jeg bestemte meg for å ta en natt ute! Denne gangen dro jeg til Skogstjern på Holleia – der kan bilen stå 15 meter fra campen! Har hørt det har blitt sporet ulv der nå. Jeg håpet på å høre den ule jeg, men akk! Ikke noe ulv på oss! Jeg ønsket meg å høre gjøken også. Duene lurte meg ved et par tilfeller, men neida – ingen gjøk!

Her har vi akkurat kommet til Skogstjern. Ingen andre å se eller høre så jeg holdt på en stund og kaste ball ned i vannkanten så de fikk kvittet seg med mere av møkka som hadde fulgt oss helt fra Storflåtan! Satt dem selvfølgelig i bånd igjen når vi var ferdige med det. Like etterpå kom det en kar med hund. Flaks igjen!

Jeg rigget meg til reinsdyrskinn, saueskinn og sitteplate! Jeg fikk et gavekort hos Magasinet. Da kjøpte jeg slike sitteplater til Unni, Kristin og meg…

Jeg hadde rett og slett glemt min, men da Unni hadde med sin til Hvaler fikk jeg jo blod på tann. Det er jo genialt å sitte i en slik stol å lese!

Ja, lese! Stort annet ble ikke gjort i går ettermiddag og kveld!

Men, det kom noen slengere  nedom så gutta fikk bjeffa litt! Det trenger egentlig ikke å komme noen heller. Drar av ei salve for sikkerhets skyld, tror jeg. Jeg liker ikke tanken på at de eventuelt hører lyder jeg ikke hører, så jeg klamrer meg fast til den teorien, haha!

Apropos lesing så jobber jeg med den her enda…

Den femte i rekken av serien om Courtenyfamilien. Den neste ligger klar og venter. Må ta noen grep snart for å få tak i de siste i den serien!

Disse to sto stadig og speidet etter mere liv og røre! Med unntak av en irsk setter i fint driv kom det ikke flere å bjeffe på!

Tiden gikk, og ved  20 tiden blåste det opp! Jeg var ikke sein om å rigge køye da, altså! Fikk lagt meg godt, der er veldig deilig men varer aldri lenge før jeg må gjøre noen forandringer på vegne av ryggen. Det er jeg veldig vant til. Nå i juni er det 2 år siden jeg har tilbrakt en hel natt i senga mi. Ender som oftest i en recliner.

Blid og fornøyd under vinterposen! Det er altså SÅ digg og strekke seg ut og bli ordentlig varm og god! Og ja, vinterposen! Har tøffa meg nok uten den, haha!

Bikkjene la seg godt til rette på et reinsdyrskinn ved siden av meg.

Kosa oss fælt vi! Så fælt at natten gikk sin gang uten mye innblanding fra oss! Jeg er ofte våken og skifter stilling, men vi holdt ut til 0530! Det er nok årsbeste!

Jeg så soloppgangen over den vakre Holebygda mi, for ja – jeg befant meg på feil side av fjorden, haha!

Over og ut!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg