Natt nummer 19 ute : en fantastisk fin natt på Kringsjå!

Igjen da så har jeg sett noe noen andre har gjort som jeg vil gjøre selv! Denne gangen var det en Snap fra Hilde Western som ga meg griller i hodet, ha ha! Stedsnavnet jeg refererer til er også noe jeg snappet opp fra henne. Etter å ha sett utsikten fra dette stedet er det ikke vanskelig å skjønne hvordan stedet har fått det tilnavnet; Kringsjå!

Det er Hildes bror og svigerinne som eier stedet, Trond og Trine. Kristin jobber sammen med Trine, det gjør det selvfølgelig enklere å spørre. Som sagt, så gjort, og vi fikk lov til å være der en natt! Tusen takk for det, Trond og Trine! Og tusen takk til Hilde som eksponerte muligheten!

Dette stedet ligger selvfølgelig i Hole, ha ha! Akkurat hvordan man kommer seg dit velger jeg å droppe å avsløre. Jeg vil ikke være årsaken til at folk begynner å valfarte opp dit. Som om så mange leser denne bloggen at det skulle være noe problem, ha ha! Samma det! Jeg gjør det allikevel slik.

Kristin og jeg møttes klokken 16 i går. Da vi var fremme begynte jeg umiddelbart å mase om å få opp hengekøya. For å unngå direkte motlys på bildene måtte vi forte oss. Kristin vet å svinge seg når jeg får det travelt, ha ha! Vi hadde hengekøya oppe på no time!

Jeg begynte med bare Kristin som modell…

Jeg kan like gjerne innrømme det med en eneste gang. Jeg er SÅ fornøyd med dette og de to neste bildene at jeg blir opprømt og glad! Skal ikke mer til for min enkle sjel! Håper noen kan se lykken sammen med meg,  ha ha! Eller er jeg bare så rar, kanskje? Jeg er åpen for den muligheten, altså!

Etter å ha tatt bilde av Kristin alene var det på tide å utvide antallet til to i køya…

Ser faktisk ut som begge to er fornøyde med den løsningen! Og ja, hvis noen lurer… avgrunnen er det du ser bak køya! Og ja, vi var selvfølgelig forsiktige! På dette bildet har solen allerede begynt å bli plagsom på bildene, så da måtte vi endre det etablerte to tallet til….

…. til bilde av bare gutta krutt! Jeg synes det bildet der er så fint at det kunne hengt på veggen! Om det kommer til å skje vet jeg ikke. Alle bildene på veggene i mitt hus er fremdeles av leonbergere! Har jo ikke lyst til å ta ned de…. Etter å ha hatt aussier i snart 9 år er det kanskje på tide at de får en liten veggplass! Dette må jeg tenke på, altså!

Etter at fotoshooten var over og køya pakket ned igjen i vinden var det på tide med belønning!

Da er tante god å ha! Ja, det er hun ellers også – så klart!

Vi satte oss i en sofragruppe og var enige om at det var deilig å ha noe ordentlig å sitte på. Vanligvis henger vi inntil en buskelegg et eller annet sted, ha ha!

Det var middagstid så jeg mekket sammen primusen og fant frem steikepanna. På menyen sto Gildes utsøkte grillpølser pakket inn i tørre pølsebrød som het Hurra Hurra. Det var virkelig ikke noe å rope hurra for, altså!

Etter maten bestemte vi oss for a ta en liten lesestund! Jeg er jo nesten irritert over å være ferdig med JoJo Moyes sin bok, ha ha! Da er det jo om å gjøre å finne en annen….

….valget falt på denne, bare fordi det er en pocketbok, egentlig. Jeg er mye mer redd for en innbundet. bok. Jeg er oppdratt til å ta vare på ting. Jeg misliker eselører og andre eventuelle bretter sterkt!

Klokken tikket og gikk, og vi hadde etablert leir i sola i hytteveggen….

Ser kansje ut som en sigøynerleir, men vi hadde det fint der! Veldig fint!!

Solen gikk ned, og håpet mitt om en fantastisk solnedgang svant. Jeg var allikevel så fornøyd med bildene fra hengekøya at det ikke gjorde noe!

Jeg fikk et tips fra Nina i går som sa at det var et dybdeintevju med Espen Rostrup Nakstad i et program som heter Drivkraft i NRK P2. Jeg fant det i en podkast og vi hørte på det mens vi la oss. Jeg er jo så imponert over hans ro og gode formidlingsevne, og jammen snakket han meg til ro, jeg sovna! Ha ha! Jeg må sjekke om jeg får hørt slutten av intervjuet en gang til! Kan anbefale å høre intervjuet!

Etter å ha sovet en halvtime hadde himmelen forandret seg, ja!

 

Da var det nattehimmel over Holebygda! Hadde sikkert blitt et bedre bilde hvis jeg hadde giddet å reise meg opp, ha ha! Jeg ville våke så lite som mulig og fortsette å sove, jeg!

Og det gjorde jeg i rykk og napp til bikkjene vekket oss 0507! Da var det lyst og på tide å stå opp, mente de! Så da gjorde vi det! Bikkjene skal på tur senere i dag, de! Jeg er så heldig at Heidi vil ha dem med seg på tur, tusen takk for det!

Ha en fin dag, alle sammen!

4 kommentarer
    1. Så artig å lese om turen til et sted med en utrolig fin utsikt. Der sku’n ha vøri… Et lite tips når du tar bilder. Bildet av bikkjene er veldig fint, men hvis du hadde fjernet kvisten som ligger der hadde det blitt enda bedre. Kan selvsagt fjernes i Photoshop eller annet, men enklere å flytte den før du tar bildet. Du burde ha bildet på plate. Stikk ned til Reklameservice på EIKLI og hør på priser og typer. Jeg lager mine bilder der.
      Jeg hadde forøvrig min første overnatting ute på 100 år i natt. Gikk til Nordsetra og videre til Geitryggen. Gikk der for to år siden og skremte opp tiur og røy på morran. Ville sjekke om det var noe spill der nå. Ruslet opp ved halvtime-tida og fant vErandaen på ei hytte som lå fint til. Men det var en sur vind så jeg flyttet til uthuset til ei annen hytte. Der hadde jeg utsikt helt til Oslo og Oslofjorden. Ingen fugl på kvelden, men det var fullmåne. Hadde med stativ og fikk noen bra bilder. Kommer litt på FB snart. Hadde med «selvoppblåsbart» liggeunderlag kjøpt for maaaange år siden. Synes jeg sa smør, det var hardt å ligge på for ble ikke luft i det. Hadde masse klær på meg og visstnok bra sovepose, men frøys. Tenkte på deg som går sommerkledd… Vel, det ble en times søvn, hørte masse fugl, så en tiur som spratt opp i lufta en gang og et rådyr. Det var det. Gidder jeg flere ganger? Tviler. Ruslet ned på hytta og la meg i senga og sov en halvtime før tlf ringte. Det blir hjelp å få og trefelling lørdag kl 10. Skulle jobbe med bildene, men sovna med handa på musa og våknet til noe annet enn bilder. Får vente til i morgen, nå krabber jeg til sengs, nydusjet og deilig. God tur til der er nå (kanskje).

      1. Tro meg, den kvisten har irritert meg i ettertid! Det hadde jo bare vært og vippet den unna. Ville ikke vippet den over stupet – det hadde vært særs uklokt med hunder ved min side! 😃 Har bestilt bildet på lerret fra Fotoknudsen. Men burde kanskje overtalt noen til å fjerne kvisten først…. Det er for sent nå! 😀
        Artig beretning om din natt ute! Med et ordentlig underlag hadde natten vært så mye bedre… og et reinsdyrskinn, kanskje?

    2. Hei. Så fantastisk ut på Kringsjå. For en fantastisk utsikt! Og så heldig med været da. 🌞🌞 Noen utrolig flotte bilder. 👍👍
      Per.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg