Natt nummer 191 ute! Alene i Brekkebygda!

Eller, det er jo dårlig gjort å si at jeg var alene! Hadde selvfølgelig med meg gutta mine!

Vi hadde gått en tur først på dagen for at disse omtalte gutta ikke skulle være helt fulladet da vi skulle dra ut på overnatting!

Vi gikk bare tur retur Fekjær hjemmefra, men det var nok til å få ut den verste steamen! Her poserer de i et av naboens epletrær!

Vel, vi dro hjemmefra 1430 og satte kursen mot Brekkebygda. Der står det en gapahuk som tilhører Sokna jeger og fiskeforening. Jeg har ligget i den mange ganger. Noen ganger med vekslende hell. På et tidspunkt hadde jeg så lyst til å ligge ute når det høljet ned og valgte den gapahuken! Det var ikke så lurt, den var lekk som ei sil, haha! Måtte tørke absolutt alt etter den turen! Men, nå la jeg merke til at den har fått ny og fin papp på taket! Da er det innafor å prøve den i regnvær igjen en annen gang!

En annen ting jeg la merke til med en gang jeg kom dit var hvor ryddig og fint det var der! Det har ikke alltid vært tilfelle! Så på Facebook at Arnhild og gubben var der og ryddet i sommer; flott gjort! Og enda bedre, folk har tydeligvis begynt å rydde etter seg og ta med seg søpla si!

Vi kom frem like før 1530, og da gikk solen akkurat ned bak åsen!

Vakkert her ved Langevatnet! Hvis noen vil vite eksakt hvor det er:

Der er altså denne perlen i Brekkebygda!

Jeg var kjapp med å få fyr på bålet! Det er noe av det diggeste jeg veit om! Var sulten, så jeg var ganske rask med å finne frem stekepanna også. Det gikk fint en stund det….

….helt til håndtaket på panna datt av! Jeg hadde ikke så mye som en handske tilgjengelig, så jeg brant meg selvfølgelig i prosessen det var å få den panna opp igjen fra bålet! En av pølsene fikk sin siste time i glørne i stedet for i min magesekk…det må vi vel si var å komme heldig ut av det, haha!

I mangel av et annet menneske tilstede måtte jeg jo sørge for bilder selv…

Da må man jo først gruble på hva man skal klare å få ut av det! Selfier er på ingen måte min sterke side, og å få med bikkjene på det er enda vanskeligere!

Ikke sant? Haha!

Vi fikk nå tiden til å gå på et vis. Alternerte mellom å stirre i bålet og fikle med mobilen. Bikkjene sov i det store og hele.

Rasjonerte ved som best jeg kunne. Får ikke med seg mer ved enn ryggen klarer å bære… så etter tre og en halv time var det brått slutt! Da var klokka 1915, haha! Da er det jo bare en eneste ting å gjøre….blåse opp madrassen og brette ut soveposen!

Han her vil alltid kvalitetssikre senga, og han virket som vanlig fornøyd!

Måtte ta bilde av gapahuken…

Ser det ikke koselig ut, kanskje? Som å ha hytte på landet, det der, haha!

Jeg satt og kopet litt til….tenkte å prøve å vente med å legge meg til 1930, haha!

Ser jo ut som jeg har tenkt å krysse Canada, haha! Det er ei tynn dunjakke, men dun er dun!

Det var bare å kapitulere og krabbe under posen! Har vel nevnt det 190 ganger tidligere, men i og med jeg pleier å ha bikkjene bundet rundt livet har jeg valgt å ha soveposen over meg som ei dyne i stedetfor å krabbe nedi. Det funker for meg!

Jeg lå nå der og stirret ut i luften. Jeg er ingen god soldat som sovner når man kan…. ihvertfall ikke når jeg legger meg 4 timer før jeg pleier, haha! Prøver allikevel, det skal jeg ha!

Rundt 21 kom Linus og borret seg inn under posen! Jeg hadde ikke med dekken og soveposer til dem, bare saueskinn. Må vel endre på det utover nå. Linus hadde bare rompa igjen på saueskinnet, resten av kroppen var under posen hos meg. Før jeg visste ordet av det hadde han tatt halve liggeunderlaget også! Jeg ble presset inn mot veggen og ble selvfølgelig kald på ryggen! Måtte etterhvert snu meg, og med ryggen inntil Linus ble det fort varmt igjen!

På et tidspunkt sovnet jeg, faktisk! Våknet til årets første kuldegrader, men bare 2 stykker! Har vinterrekorden min ute i denne gapahuken…lå her en gang i 20 minus – det var andre boller det!

Vel, nok en gang kom vi tidlig hjem, men vi har hatt nok en fin tur!

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg