Natt nummer 193 ute : Gjesvoldåsen! Test av Monsens turmat!

Igjen så var vi på tur først i går, og igjen var vi på Tangen! Denne gangen sammen med Henning og Arvid!

Vi gikk såpass seint på dagen at jeg såvidt var hjemom før jeg stakk opp i Gjesvoldåsen!

Orket ikke bære en så tung vedsekk som jeg kjøpte sist, så jeg var på Kiwi og kjøpte en mindre en. Mindre ved, selvfølgelig, men jeg må jo kunne frakte den med meg! Ikke så mange meter å gå fra bilen til denne gapahuken heller, men – rår ikke med alt, dessverre. Fikk med meg noen vedpinner i en pose fra Henning så da hadde jeg litt mer å gå på!

Denne gapahuken er det skolen som har satt opp, tror jeg. De har ihvertfall vært flittige brukere av den i mange år.

Den begynner å bli noe shabby, men ikke verre enn at jeg har tilbrakt mange netter der! Kan meddele at taket ikke er tett, jeg har nemlig testet den i regnvær også, haha!

Gutta, som kom rett fra tur, roet seg fint med en gang! Litt bjeffing i ny og ne, men det er det alltid når vi er der. Mange lyder å høre!

Jeg hadde ikke spist, og var ivrig etter å teste Monsenmaten! Store forventninger hadde jeg også, selvfølgelig!

Startet med å koke vann på Primus….

Holdt på å glemme vannkjelen, da hadde jeg forblitt sulten, haha!

Jeg kjøpte fire forskjellige smaker, men valgte å ta med meg Tikka Masala i går. Det er en av mine absolutte favorittretter….spesielt hvis jeg får det servert på en Indisk restaurant!

Da jeg åpnet posen så jeg etter tilsvarende strek som Real turmat har i sine poser som en indikator på hvor mye vann du skal helle i posen. Det var det ikke i Monsen sin pakke. Jeg synes det var litt vanskelig å vite akkurat hvor mye vann jeg skulle helle oppi…vil jo ikke ha Tikka Masalasuppe, heller! Heldigvis traff jeg sånn noenlunde med mengden så konsistensen ble helt ok! Tror ikke jeg var tålmodig nok for da jeg begynte å spise var riskorn som barnåler, haha! Ventet litt til, og da ble det bra! God smak, men overraskende sterkt krydret! Det har ikke jeg noe i mot, så det er bare en ekstra pluss i margen! Rikelig porsjon som jeg ikke klarte å spise opp hele av. Alt i alt : veldig bra! Prisen er jo også et element jeg glemte! Real får du vel ikke til under hundrelappen. Monsens mat koster 45! Med andre ord : en sikker vinner!

Gutta var litt skuffet! Dette var ikke mat de kunne få smake på! Hadde selvfølgelig noe godis i lomma til dem!

Var litt uoppmerksom et øyeblikk, og oppdaget at Sorry drakk vann rett fra kjelen! Det er jo helt i orden det, så lenge jeg husker å vaske den før neste tur, haha!

Det ble fort bekmørkt! Da et det jo bare å sitte og stirre inn I bålet da! Har noen timer med bålstirring nå, haha! Flammer er jo veldig fascinerende, men jeg liker de kun i liten skala – det må være et sunnhetstegn, haha!

Jeg var tidlig ute med å blåse opp madrassen og ta ut soveposen. Linus elsker jo å ligge i senga mi!

Gode, gamle Linus! De får litt røde øyne av bålrøyken, men det forsvinner igjen så fort vi kommer oss hjem!

Sorry derimot…. jeg hadde min fulle hyre med å få han til å ikke ligge på bakken! Fikk han opp, han lå der litt, og hoppet ned igjen! Stabukk!

Må jo ha med en sjølfi! Denne gangen med lyset på så det skal se ut som det er noen hjemme, haha!

Vel, tiden gikk – sakte! Og jeg ble kaldere og kaldere på hender og føtter! Ja, til tross for Monsens votter! Visste jeg hadde et par varmepakninger i sekken. Ikke ofte jeg bruker det, men nå var jeg så kald at jeg ville. Det er Kristin som pleier å servere meg slike! Pakningene jeg hadde med var av merket Heat factory…

….og jeg ristet og jeg ristet, men de ble ikke varme i det HELE tatt! Skuffende! Får gå på Biltema og kjøpe billige pakninger jeg vet fungerer!

Til slutt roet Sorry seg også på og eller i soveposen!

De er nå søte da! Spesielt når de holdt kjeft, haha!

Allerede klokken 19 var det slutt på veden! Det lå mer ved i gapahuken, men jeg brenner ikke andres ved, kun medbrakt! Da var det bare å dandere saueskinn til gutta og konfiskere soveposen til eget bruk!

Godt å få strekt ut ryggen, men å sovne klokken 19 er jo helt absurd og like uaktuelt! Så da ligger jeg der da…. Var fremdeles iskald på hender og føtter. Henda fikk jeg varmet opp ganske fort, og jeg kan rapportere at jeg også fikk varmen i beina! Det var ca 2230, haha! Mange timer med kalde føtter!

Etter 21 var det helt slutt på bjeffing I leiren vår, heldigvis! Det bor jo tross alt folk rett nedenfor der. Jeg vil ikke ha på oss at vi forstyrrer folks nattesøvn!

Det var nok en fin natt ute! Vi gleder oss til neste gang! Kanskje vi kan få med oss noen da?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg