Natt nummer 194 ute : I kaldeste laget!

Rekorden min satt jeg for et par år siden. Da var det -20,5 grader da jeg dro fra Brekkebygda tidlig en morgen. Derfor tenkte jeg at de -7 gradene som var meldt på Ringkollen i går kveld og natt var en enkel sak å fordøye, haha!

Jeg dro hjemmefra klokken 15, full av pågangsmot! Veden var skaffet, og sekken var pakket! Det var tåke her i lavlandet, men oppover Ringkollveien åpenbarte det seg et vakkert skue!

Har du sett! No filter needed, som det heter! Jeg tok det ut av bilvinduet, for det er ikke noe egnet sted å stoppe der utsikten er som best!

Da jeg kom opp viste termometeret i bilen – 11 grader. Jeg var fremdeles ikke bekymret, haha! Lastet sakene ned i gapahuken, som – tro det eller ei – var ledig! Ingen andre i vårt distrikt som hadde den samme ideen som meg i går! Merkelig! Haha!

Tok med meg bikkjene opp på toppen bak Ringkollstua og fikk akkurat med meg solnedgangen!

Tok et bilde med bikkjene foran også, men de ble ikke så bra…

Gikk ned igjen og fikk fyr på bålet!

Det er en fin gapahuk som står der! Den er satt opp av Skiforeningen og brukes flittig i vintersesongen.  Det var en av grunnene til at jeg dro dit igjen nå…tenkte at vinteren ikke helt hadde tatt tak der oppe enda! Men, der tok jeg feil! Folk går jo allerede på ski – og parkerte selvfølgelig rett bak oss. Det ga jo bikkjene vann på mølla hva bjeffing angår, haha!

Apropos sekken! Jeg har fått ny! Julegave fra Hide! Tusen takk!

Jeg var kjapp med å reie opp senga så Linus kunne kose seg i posen. På onsdag dro jeg til den beste dyrebutikken i verden, Pets Lady&Landstrykern for å kjøpe nye dekken til gutta. Vil ha ordentlige ulldekken til dem, men de var dessverre utsolgt. Har bestilt så da får vi dem sikkert snart.

Inntil  videre ser det ut til som de klarer seg ganske bra, altså!

Jeg var sulten, og hadde ikke akkurat så mye annet å gjøre, haha! Kunne like gjerne sette i gang med den ikke spesielt avanserte matlagingen. Denne gangen var det Monsens Pasta Bolognese som sto på menyen…

Jeg hadde høye forventninger etter forrige tur da jeg laget Tikka Masala. Igjen så savnet jeg målestreken i posen, men var ganske heldig med slumpingen denne gangen også. Bolognesen var bra, men var tammere på smak enn Tikka Masalaen. Selvfølgelig forventet jeg ikke at det skulle være like sterkt krydret, men allikevel – litt tam!

Om jeg var kald? Ja, det kan jeg love deg, haha! Jeg hadde til og med lue!

Ja ja ja, jeg har kjøpt meg Monsenlue, haha! Den var god den, altså, men den kjørte litt karusell oppe på hodet mitt når hodelykta kom på, haha!

Vel, tiden går innmari sakte i slike settinger, må jeg si! Og jeg ble selvfølgelig kaldere og kaldere! Lå Inntil gutta litt innimellom, og de lå Inntil hverandre…

Til slutt, og ja – det var veldig tidlig, bestemte jeg meg for å krabbe under posen i forsøk på å få igjen varmen! Først ikledde jeg meg nok en nyinvestering…

…camptøfler i dun! Har ønsket meg slike lenge, og når jeg nå fant et par til under 300 kroner klinket jeg til! De var gode å få på seg, men jeg var så gjennomfrossen at det tok laaaaaaang tid før jeg fikk ordentlig varmen – generelt, ikke bare på beina!

Sovnet omsider en stund, men var tidlig hjemme! Var kjapt borte på varmepumpa og justerte den et par hakk opp! Får si som Wenche svarte på Snappen min : huttetu! Haha! Om jeg gjør det igjen? Ja, selvfølgelig!

6 kommentarer

Siste innlegg