Natt nummer 195 ute! I favorittgapahuken min på Veme!

Så ble det nøyaktig 1 måneds ufrivillig pause fra dette prosjektet, og det skyldes at jeg ble syk uka etter forrige tur. Jeg var HELT sikker på at jeg hadde fått korona. Sterk hodepine, hostet, harket og surkla mens jeg produserte mengder med snørr. I tillegg mistet jeg totalt smak- og luktesans. Befant meg på febergrensa og utviklet en durabelig lungebetennelse. Det viste seg at jeg hadde fått RS virus…ikke korona, altså. Det ble 11 dagers isolasjon allikevel….det er jo ikke noe lurt å gå rundt og spre om seg med RS heller. Vel, nå er jeg nesten bra igjen, haha! Hadde ihvertfall ikke noe tålmodighet igjen å spore, og siden det så ut til å bli et mildere døgn tok jeg fart og dro!

Det hører med til historien at jeg valgte Veme fordi jeg fikk se en snap på søndag der Anne og Lars var i denne gapahuken og brant bål. Jeg ble selvfølgelig misunnelig og uttrykte at jeg også ville dit! Når Anne da svarer at det ligger ved til meg der ble jeg kjempeglad! Det er et lite stykke å gå, og jeg har ikke nubbsjans til å bære ved opp dit. Så igjen; Anne og Lars! Tusen hjertelig takk for veden og lånet av gapahuken – igjen! Nå har jeg vært der MANGE ganger, haha! Og flere skal det bli, hvis jeg fortsetter å være så priviligert!

Vel, jeg dro hjemmefra 1430 i går! Bare gutta og meg denne gangen også! De ble yre av glede da jeg slapp dem ut av bilen. Er sikker på at de kjente seg igjen! De raste rundt i full fart og var opp og ned til gapahuken flere ganger før jeg kom meg opp dit!

Jeg har investert i nye dekken til dem! Ordentlige ulldekken fra Canelana! Burde gjort det for 193 netter siden, kanskje…men, de er dyre! For meg, ihvertfall! Det er ingen tvil om at det er en helt annen kvalitet enn det vi har hatt. Så jeg er fornøyd, og gutta virket også fornøyde!

En av grunnene til at dette er favorittstedet mitt er at gutta kan være løse. De koste seg så fælt! Sorry raste rundt i snøen til klokka var 17! Da var det visst greit å bli med å lage middag, haha! Ingen gourmetvariant denne gangen heller! Det ble grillpølser grillet på den gode, gamle måten…

Her er hele måltidet, haha! Trenger jo ikke mer! Gutta? Joda….

Her er pølseutdelingsfjesene, haha! Klart de også fikk!

Jeg har investert i noe annet også!

Fotvarmere – for fattigfolk, haha! Har ikke råd til sånne fancy varmesåler  med fjernkontroll, så da kjøper man slike!

Det er rett og slett et par såler man legger i skoa, og vips så er man litt varmere på beina! Handlet hos Hektapåtur, men de har de sikkert i lokale sportsbutikker også!

Må jo vise frem den fine gapahuken, også! Der kan man trygt være i all slags vær! Men, ikke til alle tider på året. Det går kuer på beite der om sommeren, og det har som kjent noen utfordringer med, haha! Holder meg bare unna i den perioden!

Det står en stubbe i gapahuken. Den draperte (heter det det? Haha!) jeg med et saueskinn så kunne jeg sitte ved bålet og varme meg! De varmegradene jeg hadde sett på YR….de var nemlig ikke på Veme, haha! Det var -4 da jeg parkerte….kommer sterkere tilbake med tallenes tale fra avreisen, haha!

Når maten er fortært, liggeunderlaget er blåst opp og soveposen rullet ut er det kun få ting som gjenstår….

Det første er å konstatere at Linus allerede har okkupert liggeunderlaget og soveposen – og det unner jeg ham, selvfølgelig!

Det andre er å….

Stirre inn i bålet – lenge og vel!

Det aller siste som gjenstår….

….det er å ta beslutningen om å forhandle med Linus om plass til å få lagt seg ned selv, haha! Ja, det var tidlig – skrekkelig tidlig. Men, jeg begynte å bli kald….og jeg synes ikke det var så lurt å sitte å fryse etter det jeg akkurat har vært gjennom.  Så….klokken hadde såvidt passert 18 da jeg fant det for godt å legge meg, haha! Forventer på ingen måte å sovne da, men å få varmen er jo bra digg!

Jeg tok på meg camptøflene mine…

Blir vel feil å klage på de, for til den prisen – under 300 kroner – kan man vel ikke vente annet enn at det ikke blir glovarm på flekken, haha!

Jeg sovnet omsider, rundt 23! Da lå jeg inntil Sorry. Først hadde Linus ligget inntil meg lenge og vel, og det var deilig! Men, Sorry…..jeg nevnte jo at han raste rundt i snøen….Han var ikke tørr utenpå dekkenet. God og varm innenfor, men det var ikke bare digg å få han helt inntil seg, haha! Men, jeg sovnet jo så da går det vel ikke an å kalle det noe annet enn vellykket!

Jeg sov en stund, og da jeg våknet var det ganske så uggent! Valgte å pakke sammen og gå til bilen – som forøvrig var HELT nediset – på innsiden av vinduene! Etter å ha skrapet ferdig og var klar til å kjøre sjekket jeg tempen ute….

Jepp! Litt uggent, haha!

Så vil tiden vise da, om en overdose friskluft er med i helbredelsesprossen, eller om det var en tabbe? Jeg tror på det første, jeg!

Håper det ikke blir en måned til neste tur ut!

Hasta la vista!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg