Natt nummer 198 ute! En HELT perfekt vinternatt ute i Brekkebygda! Fikk til og med celebert besøk!

I forrige uke kom jeg meg ikke ut, dessverre. Enten snødde det for mye for meg, ellers var det så kaldt at jeg mistet motet! Kanskje jeg rett og slett var fornuftig? Haha!

Vel, i helgen var jeg fast bestemt på å komme meg ut så fort det var mulig! Jo jo, det er jo alltid mulig å komme seg ut…men, på søndag var det jo den store “komdegut”-dagen….DA blir jeg hjemme!

Hadde pakket sekken og var superklar tidlig i går! Og, godt var det! Store deler av Hole mistet mobilnettet  – inkludert meg! Uten TV og mobildekning var jeg ute av huset allerede 1315! Blei jo helt forstyrret uten nett, haha!

Målet for kvelden og natten var gapahuken i Brekkebygda! Det var jo et fantastisk vær, så jeg var som vanlig bekymret for at det skulle være folk der. Det var det så absolutt ikke, så jeg kunne slippe bikkjene rett ut av bilen! Hadde ikke gått tur med dem før på dagen så det var fint at de fikk løpe fritt og boltre seg som de ville.

To glade gutter på tur!

Jeg kom på rett før jeg reiste at jeg har ei selfiestang! Den fikk jeg av Wenche for noen år siden. Har brukt den usedvanlig lite, og husket ikke helt hvordan jeg skulle bruke den….

……se der ja! Det gikk den av, haha! Snakk om kløne!

Målet var bare et bilde av  meg samme  med bikkjene, og det klarte jeg etterhvert!

Kan skrive under på at dette ikke er det første forsøket, haha! Jeg har såvisst ikke lært bikkjene mine å se fremover på kommando med meg sittende bak dem!

Vi holdt på ute på isen en stund – til tross for at jeg har lovet meg selv å aldri gå ut på islagte vann alene! Hvorfor ikke? Njaaaa…er ikke det en sunn leveregel da? Var ikke langt fra land i går….det skal sies!

Kastet pinne med gutta en stund så de fikk løpt. Men, holdt ikke på så lenge med det heller. Ville ikke at de skulle pådra seg strekk ute på glatta. Jada – hønemor!

Han her blir jo aldri sliten…

…..og ja – bildet er tatt i den vinkelen! Synes det var litt morsomt, jeg!

Det var så deilig i sola! Rene påskestemningen! Siden jeg dro så tidlig fikk vi en god porsjon sol før den forsvant fra oss! Jeg håpet på en fin solnedgang.  Det fikk jeg ikke….

…..men, det var nå vakkert allikevel!

Jeg fyret ikke opp bålet før ved 16 tiden. Vedsekken jeg hadde meg meg er jo fort gjort å brenne opp, så jeg prøvde å spare litt.

Da solen gikk ned var det på tide å forberede seg på litt kjøligere temperatur…

….og det første jeg gjorde var å putte slike i skoa! Eller, støvlene!

Det andre var å finne frem de nye vottene mine!

Har aldri hatt så dyre votter, jeg! Fikk et gavekort på Kuben til jul fra min bror og svigerinne. Det holdt til disse gode vottene og et par sokker av merinoull fra Devold  – som jeg forøvrig også hadde på meg i går. Så takk igjen for det!

Jeg fant på noe å pusle med! Sist natt ute lå jeg jo ute direkte på bakken på Røsholmstranda.

Og da….

…..dro vi med oss en million barnåler som sitter klistret på disse saueskinnene. Fikk plukket av maaaaange i går, men det et er nok et evighetsprosjekt og få av alle. Og før jeg vet ordet av det har jeg lagt meg på bakken igjen og tiltrukket meg flere!

Innimellom må vi kose litt…

….det et jo det disse turene handler om; kos!

Jeg hadde ikke med noe mat i går. Hadde tenkt å lage toast på bålet, men det er veldig vanskelig når man ikke finner toastjernet! Så da ble det skrint!

Hadde med noe føde….

….disse! Men, de ble med uåpnet hjem! Kom på at jeg ikke hadde med våtservietter. Orket ikke appelsinseige fingre på resten av turen!

Hadde riktignok med meg kakao!

Har jo selvfølgelig med vann til bikkjene, og da er det enkelt å få med seg en klunk til meg også!

Blandet igjen for mye vann i pulveret i denne Lars Monsen-koppen. Den er så stor at han nok pleier å slurpe i seg fiskeslo fra sånne, haha!

Klokken gikk, og det ble ordentlig mørkt! Det er jo da gapahuken er på sitt aller, aller fineste!

Ikke annet lys en selve bålet! Veldig stemningsfult, spør du meg!

Klokken hadde passert 1830, og jeg hadde tenkt på å rigge senga, men da tok Per kontakt. Han skulle kjøre hjem fra hytta på Noresund og passerer jo da Sokna og ville stikke innom hos meg!

Det var hyggelig å få besøk!

Det syntes gutta, også!

Per satt og skravlet en liten time før han fortsatte hjemover mot Hønefoss! Takk for besøket!

Han hadde garantert ikke kommet langt da jeg hadde begynt å blåse opp liggeunderlaget. Hadde bra vondt i ryggen etter time på time sittende på den benken!

Og vipps, så var sengen klar!

Jeg tok med meg ei ordentlig pute denne gangen! Har stort sett bare hatt med meg ei sånn lita reisepute jeg kjøpte for en 50-lapp for lenge siden.

Ikke bare jeg som la meg godt til rette på denne puta!

Sorry syntes også den var digg!

Det var utrolig godt å strekke ut skroget! Hadde ikke vært kald i det hele tatt i løpet av kvelden, men får jo en bedre varme under posen!

Lå faktisk ikke så lenge før jeg dubbet av, men våknet igjen 2315 og trodde jeg hadde Fia på puten, haha! Innså kjapt at det hvite jeg så fremdeles var Sorry!

Sovnet igjen og hadde det HELT fantastisk!

Avslutningsvis må jeg jo ha med et obligatorisk bilde av bålet…

Tenk om alle netter ute hadde vært som denne!!

Hasta la vista!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg