Natt nummer 203 ute! En fabelaktig natt på Lemostangen!

Eller…ikke på, men like ved Lemostangen! Eller, Limovnstangen som det vel egentlig heter. Statens navnekonsulenter har normalisert navnet med den begrunnelse at stedet har fått navn fra teglverket (kalkovnen) som lå like ved.

Akkurat her lå vi i natt :

Bildet er forøvrig fra appen “Hvor”. Anbefaler den. Den virker også uten dekning, og det er jo gull!

Dagen i går startet vi på tur med Unni og Vilje i Burudåsen!

For en fin gjeng!! Der satt vi og planla ekspedisjon i neste uke! Unni skal være med ut på overnatting. Det gleder jeg meg til!

Vi gikk denne fine runden i Burudåsen, og bikkjene fikk ihvertfall brent litt krutt før vi skulle videre på ettermiddagen!

Jeg trodde forøvrig vi gjorde et spennende funn…

….ei tue med bare hvit blåveis. Jeg har sett hvite blåveis før, enkeltvis, men aldri ei hel tue. Men, fikk beskjed av min botanikervenn, Henning, at det ikke var spesielt sjeldent! Søren og, haha!

Jeg hadde på forhånd spurt om å få låne med meg Sindy. Hun har vært med oss på mange fine turer i mange år! Men, nå har hun blitt en gammel dame og er ikke lenger så lett til beins, dessverre. Det er derfor jeg har sluttet å gå tur ned til Lemostangen. Gikk der mye før. Men, Sindy bor på Rytterager som må passeres for å komme ned dit. Vil ikke gjøre henne lei seg, må vite.

Så forrige dagen sendte jeg en melding til Ole Martin som bor på gården nærmest Lemostangen. Spurte om å få parkere nede hos han så det ikke skulle bli så langt og gå for Sindy. Det fikk jeg lov til, så da lå alt til rette for at vi endelig kunne ha med oss Sindy ut på tur igjen! Det var vi glade for!

Et flott trekløver, spør du meg!

Jeg hang opp hengekøya! Ikke for å sove i, men for å kose meg litt, til ryggen sier stopp!

Det er deilig, en liten stund!

Fikk oppi begge gutta, også!

Vel vel, det bildet havner nok ikke på veggen, haha!

Denne engangsgrillen jeg hadde med til Røsholmstranda i forrige uke lå fremdeles i sekken. Og denne gang valgte jeg å fyre den opp. Jada, jeg vet hvor tørt det er osv. Derfor plasserte jeg den helt nede i vannkanten kun omgitt av steingrunn.

Der sto den trygt og godt. Så fort jeg var ferdig med å grille disse to kyllingpølsene mine slukket jeg den med vann. Og ja, selvfølgelig tok jeg den med hjem!

Liggeunderlaget mitt gikk i stykker på forrige tur, som tidligere nevnt. Jeg har ikke fått det nye jeg bestilte enda, men kunne jo ikke vente med å dra ut på tur av den grunn! Kristin var snill og lånte meg sitt. Et splitter nytt et!

“Selfinflatable” sto det…. javel! Jeg fant ingen annen måte å få luft i det enn “to do it myself”, haha! Men, det var godt å ligge på! Takk for lånet, Kristin!

For å få tiden til å gå tok jeg noen bilder….

Jo jo….ser ut som vi har kommet til himmelen, haha! Håper vi ikke er så nære akkurat det!

I såfall blir vel han her også med, haha!

Solen gikk ned bak trærne allerede klokken 19. Da ble det jo litt kaldere. Da det også begynte å blåse 1930 var det frem med soveposen! Har kjøpt en ny tresesongs dunpose. Den forrige jeg hadde delte duna seg i så den ble ubrukelig. Må passe på å ikke bruke den der det er fare for kondens, da. Forøvrig kostet den under 900 kroner….og det er billig for en dunpose, synes jeg!

Lå og leste…

….en helt grei, svensk krim.

Var glad vi hadde etablert leir såpass langt fra stien for det kom stadig noen forbi. Joggere, folk på tur med og uten hunder. Syklister, også. Så bikkjene fikk noen å kjefte på!

Jeg sovnet ganske tidlig, faktisk! Våknet av at bikkjene bjeffet på et eller annet klokken 02, men det roet seg igjen og jeg sov til 0530!! Helt fantastisk!! Tenk om alle netter hadde vært sånn, det hadde vært noe det!

PS! Nå ser jeg linerla overalt, haha!

Hasta la vista!

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg