Natt nummer 24 ute på Aklangen med fru Nilsen!

På tirsdag hadde jeg noen ærender i byen, og der traff jeg på Siv og datteren Ida! Veldig hyggelig å se dem begge, lenge siden sist! Treffet endte med avtale om å dra ut sammen med Siv og sove ute natt til Himmelspretten!

Jeg gledet meg som vanlig til å reise ut, og er ekstra ekstatisk når jeg får med meg følge, som tidligere nevnt. Jeg fant ut at Aklangen måtte være et fint sted å campe fordi Siv måtte jobbe seg ferdig på onsdagen og skulle komme etter meg. Det er ikke vanskelig å finne, og bilene står parkert i umiddelbar nærhet.

Allerede kl 14 reiste jeg hjemmefra i går. Hadde et par ærender, men var fremme på Aklangen før klokken var 15. En av grunnene til at jeg reiste så tidlig var at jeg var redd noen andre skulle kapre den fine plassen. Med fridag i dag tenkte jeg at mange ville ut. Og, jeg tok nok rett. Naboholmen var allerede kapret av en fyr, og det var helt opplagt at han også var tidlig ute i samme ærend!

For å virkelig ha tatt plassen i mitt veldig midlertidige eie hang jeg opp hengekøyene! Jeg er allerede den lykkelige eier av en grønn #tickettothemoon hengekøye! Hektapåtur.no leverer varene utrolig kjapt, altså! Den andre, den rosa og lilla utgaven er godt synlig i terrenget, om ikke annet, ha ha!

For å få en rolig og fin kveld måtte disse tre få ut litt energi, så det var bare å gå,  ha ha!

Vi gikk rundt i området rundt Aklangen en liten time. Det var ikke bare bare å alltid ha dekning i området, men jeg gjorde mitt beste selv om det var veldig variabelt.

Etter turen ble ettermiddagen tilbragt på denne måten, og det skal man virkelig ikke kimse av, altså! Jeg skulle ENDELIG lese ut denne Jojo Moyes boka, men etter 10 sider var jeg så kald at jeg krabbet under posen littegranne!

Det var en iskald vind av det polare slaget, og shortsversjonen min var alvorlig truet, ha ha! Det var superdigg å få varmen og ligge der og kose seg litt med sovende, fornøyde hunder ved min side. Jeg lot ingen av dem bade i går. Det må jo være varmt nok til å tørke, og det kan jo ikke akkurat kalles fønvind det vi ble utsatt for i går,  ha ha!

Klokken 18 spratt jeg opp for å møte Siv! Jeg måtte jo flire litt av håndveska som kom ut av BMW’en, men – jeg tok jo ikke bilde av den, ha ha!

Alle ble glade for å se Siv! Vi ble kjent da vi jobbet sammen på Ringerike sykehus. Siv jobbet i akuttmottaket og jeg på ambulansen. Jeg har mange gode venner fra den tiden som nok er den beste perioden i mitt liv, med et grusomt unntak jeg ikke har tenkt å komme inn på. Heldigvis har jeg noen av de folkene som mine beste venner den dag i dag!

Jeg hadde lovet bort middag, ha ha!

Jeg stoppet som vanlig hos Sport 1 på Hvervenkastet, det er der jeg pleier å kjøpe REAL turmat. I går var de utsolgt for Pasta bolognese, så da måtte jeg handle konkurrenten sin versjon av den samme retten. Det var en skuffende opplevelse, synes jeg! Kommer ikke til å kjøpe Norsk turmat sin versjon igjen, tror jeg. Nå er ikke mine smaksløker de beste referansene, ha ha! De er jo ikke så erfarne!

Linus var også veldig glad for å få besøk! Og, som vanlig fikk han masse kos! Alle hundene lå og speidet på naboene våre. Det var mange familier med barn, andre hunder, kanoer osv osv. Masse å følge med på!

Vi så bort på bålet deres og synes det så så koselig ut….

Så da hadde vi plutselig bål uten dårlig samvittighet også! Det lå ved etter noen igjen i bålet, så det var bare å fyre opp. Da Kristin og jeg var der oppe sist ryddet vi litt og la noen staurer bort i skogkanten. Det  var jo bare å gå å hente noen der igjen ved behov!

Med bålet forsvant myggen som var overraskende plagsom til tross for sesongdebut med Thermacell. Forundrer meg at den ikke virket bedre, jeg var så fornøyd med den i fjor. Får plenty av sjanser til å prøve den igjen! Snart, tenker jeg!

Vi fikk ingen solnedgang å skrive hjem om, men himmelen var vakker allikevel! Det er alltid godt å være ute, selvom det var litt kjølig! Vi telte vel minst to lag med ull hver, men …. whos counting? Ha ha!

Vi skravlet og mimret til midnatt, da var vi enige om å ta kvelden! Siv gjorde seg klar til sin første natt i hengekøye! Første forsøk måtte vi justere, da hodet lå mye lavere enn beina, ha ha! Jeg hadde klønet fælt med det opphenget.

På andre forsøk, derimot – da ble det perfekt. og Siv var så fornøyd så!

Jeg forankret hundene i et tre ved siden av meg og entret køya mi! Lurt det der, og vente til det er mørkt med å legge seg, da kan man være så lite grasiøs man bare vil, ha ha!

Naboen våre hadde ikke tatt kvelden enda…. og da midnatt var passert ble det sunget bursdagssang med høye røster! Både Siv og jeg vurderte å stemme i, men lot det være, ha ha!

Jeg hadde vinterposen, for første gang på lenge. Det blei jo bare teit. Det var alt for varmt under, og alt for kaldt utenfor… vanskelig å finne en god middelvei da! Men men, heller for varmt, enn for kaldt, kanskje.

Det var spådd regn fra klokken 09 i dag, og det var en skivebom. Allerede 0430 begynte det, og da var det bare en ting å gjøre – forte seg og pakke sammen og komme seg hjem!

TUSEN takk for at du blei med på tur, Siv! Og at du i fult alvor sier at du vil ble med igjen klokken 0450 vil jeg si virker veldig lovende!!

 

3

#hektapåtur #tickettothemoon #hengekøye #friluftsliv #nattinaturen #mittnorge #nordiclife

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg