Natt nummer 28 ute : St. Hans ved Øvre Kollsjø!

Så var det endelig duket for en natt ute igjen; og med i følget var som vanlig Sindy og Kristin! Jeg har vært flink og ikke reist til steder uten dekning alene, så nå når jeg fikk med meg selskap dro vi til Øvre Kollsjø.

Dette er skuet som møter deg når du gå ut av bilen. Ikke rart jeg ønsker å komme meg opp dit!

Vi reiste fra Vik klokken 15, og innen vi hadde båret bagasjen bort til østsiden av vannet var alle varme. Den første til å legge på svøm var som vanlig Sorry.

Den neste til å hæle seg var Sindy, men hun pleier ikke svømme – det holder å stå i vannet og kjøle seg ned for hennes del.

Kristin var nestemann uti, og hva disse to snakket om vet jeg ikke. Det er en mulighet for at Sorry mente at vannet var ganske varmt, ha ha! De holdt nå på der en stund, så vannet kan ikke ha vært så veldig kaldt.

Jeg dinglet litt i hengekøya mens jeg vurderte om jeg skulle bade, eller ikke. Ryggen min klarer ikke ei hel natt i køya. men det er deilig å ligge i den en liten halvtime i ny og ne.

Det var så varmt midt i sola at jeg også ville hoppe uti! Vel, at det ble et hopp er å skryte… jeg sneglet meg uti – med skoa på, ha ha! Det var store steiner der vi gikk uti vannet… har fantasi nok til å se for meg hvordan det hadde gått hvis jeg tok rennafart.

Linus var treg med å bade i går, men han kom seg uti til slutt han også.

Her er jeg beviselig langt til sjøs, ha ha! Jeg synes rett og slett vannet var kaldt, jeg! Mener å huske at det var varmere i Nordre Heggelivann for et par uker siden, men – etter å ha vasset i noen ganger i Femunds 7 grader burde jeg jo mene at begge disse vannene har tropelignende temperaturer!

Det var godt å soltørke i en svak bris. Bikkjene var løse gjennom badeprosessen og etter de hadde badet ferdig skal de absolutt bort å rulle i lyngen. Ikke bare litt, heller. Det de da gjorde var å vekke en million knott til live…. Vi var ikke seine om få fyr på to Thermacellvarianter, og dusje rundt oss med Autan. Min erfaring er at Mygga er best mot mygg, og Autan best mot knott. Det blåste litt mer, som bestilt, og da kunne vi slappe av litt igjen.

Kristin lot sin duppedings fra Thermacell stå på, mens jeg slukket min i påvente av solnedgangen – det er da det er aller verst.

Mat måtte vi ha, og denne gangen var måltidet vårt sponset!

Jeg fikk en pakke grillpølser og noen øl i vertinnegave av Hilde Western på fredag. Snakk om å treffe spikeren på hodet! Ølen drakk jeg opp samme kvelden og nå er pølsene også borte – de aller fleste av dem i hundemager, men de satt ikke noe mindre pris på gaven enn meg. Takk for maten, Hilde!

Kristin begynte å bli litt rastløs, så hun tok seg like godt et bad til!

Hun fikk ikke med seg noen av hundene i det prosjektet, de hadde nok fått badet nok!

Jeg satt å koste med Linus da jeg fikk øye på at han var helt rød rundt det venstre øyet, og litt på det høyre…

Jeg har aldri sett slikt før, så jeg bestemte meg for å ringe veterinæren vår i dag. Det var jo ikke noe jeg fikk gjort noe med der og da, og problemet var jo ikke inne på øyet.

r

I dag tidlig var han mye bedre! Bare litt rødhet igjen på det venstre øyet. Det må ha vært insektstikk da…. dette til tross for at jeg sprayer dem fulle av Centaura, og at de også oppholder seg i nærheten av produktene fra Thermacell. Ja ja, det gikk jo bra, så da droppet vi det besøket hos Linus sin fastlege!

Kristin kom fra to nattevakter og et kurs på dagen i går, så da klokken nærmet seg 2030…

…da måtte hun være med og ta det obligatoriske fellesbilde, der alle andre enn frk.Rytterager samarbeidet, ha ha!

Det neste på programmet til Kristin….

… det var å sette seg på sengekanten og vinke farvel for denne gang,  ha ha! Hun hadde styret på og montert myggnettingen til Ticket to the moon køya på forhånd, så den var bare å brette ut. Inni der stappet hun vinterposen sin… jeg får klaus bare ved tanken!, ha ha!

Vel, da var det bare meg igjen til å bekjempe insektene! I går virket Thermacell 98% på mygg. Jeg så ikke flere enn to av de. Men, så var det denne knotten da! Autan hjalp så bra at jeg kunne ligge og lese til 23 – da gikk jeg i dekning under soveposen, og under der sov jeg faktisk i rykk og napp til 0030, etter det sov jeg nesten sammenhengende til 0400! Da var vi våkne begge to, og ble enige om å prøve å ligge litt til. Som sagt, så gjort. Vi sto ikke opp før 0530! Det var jo en bragd til oss å være! Og det er nå stas å sove litt i dette prosjektet… fint å være ute uansett, men…!

Slik så det ut ved Øvre Kollsjø i natt en gang… og ja, selvfølgelig var alt vi hadde med oss vått av kondens,  ha ha! Samma det når vi har hatt ei fin natt og ikke er hjemme før 0700!

Takk for nok en fin tur, Kristin! Hvor skal vi neste gang, tro….?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg