Natt nummer 30! Øvre Kollsjø – nesten perfekt!

Det var så varmt i går at jeg konkluderte med at vi bare måtte ut! Jeg ville ikke ut på noen utmarsj heller, og da er det lett å lande på et av mine favorittsteder; Øvre Kollsjø i Strømsoddbygda!

Klokken hadde ikke passert 15 engang før jeg var i farta! Eller, fart og fart, ha ha! Jeg, som nylig trakk et lettelsens sukk etter å ha åpnet et brev fra politiet har tatt lærdom av detr! Jeg slapp mye billigere unna enn fryktet, så nå er det bare å være takknemlig for det og roe helt ned!

Her er mine fine følgesvenner på gårsdagens tur! Sindy skulle egentlig hjem i går, men vi lurte henne med oss allikevel! Hun har en grei matmor som lar henne være med oss så mye!

Da jeg kjørte oppover i går var det hele 27 grader! Jeg er ikke herda på så høye temperaturer i år, som i fjor – og det er jeg, og mine pelskledde venner, takknemlige for! Vi har det veldig fint hvis temperaturen ligger rundt 20 grader vi, altså!

Linus var faktisk først uti vannet i går!

Sindy sto i vannet og bare nøt avkjølingen. Jeg fikk av henne en god porsjon ull før vi reiste i går, så nå har hun det forhåpentligvis litt bedre i varmen. Rare greier det der, altså – at både hun som er sterilisert, og Linus, som er kastrert, ikke slipper pelsen så lett.

Jeg satt med beina uti vannet en stund, og det kjentes innbydende. Jeg hadde ingen planer om å bade, så jeg hadde ikke med meg håndkle eller badetøy. Men, etter å ha tenkt på det…. det var ikke en kjeft å hverken se eller høre. Det ligger ingen hytter i umiddelbar nærhet, og fra bilveien er det ikke innsyn…. Så, jeg bråbestemte meg for et et bad i bare nettoen! Det kan jeg ikke huske å ha gjort før! Klok av skade etter fallet på Kongens utsikt var jeg veldig forsiktig da jeg gikk uti! Jeg var ikke uti lenge, men lenge nok til at både Linus og Sorry ble med meg og badet.

Trygt tilbake på land blei jo ting verre, ha ha! I mangel av håndkle eller skift måtte jeg soltørke! Og der stopper den historien om meg i all min prakt, ha ha ha!

Etter badeseansen tok alle i campen livet med ro, og bikkjene slappet av på svaberget. Jeg liker å tro at vi kom oss usett gjennom hele det prosjektet der, ha ha!

Jeg hadde med meg ny bok i går! Jeg er fan av mursteinene til Ken Follet, og her har jeg nok å lese en stund! Det er ikke den smarteste boka å dra med seg når man skal bære så lite som mulig i sekken, men det får bare være! Jeg er godt i gang med boka, og gleder meg til å fortsette å lese!

Jeg hadde ikke bestemt meg for om jeg skulle ligge på bakken eller i hengekøya, men jeg hadde GOD tid til å vurdere alternativene. Jeg lå og leste en god stund, og lå så godt at jeg landet på tilbringe natten i hengekøya!

Klokken 1830 hørte jeg det passerte en bil gjennom bommen, og da jeg hørte bikkjene inne ved Andersbu skjønte jeg at det var folk jeg kjenner!

En time senere kom de til min ende av sjøen for å bade, og jeg fikk superhyggelig besøk i leiren!

For en fin gjeng! Det var gromt å få besøk, takk skal dere ha!

Mariell og Erica synes det var gøy å prøve hengekøya! Dette er potensielle friluftsentusiaster, det er jeg helt sikker på!

Det var fremdeles tidlig, men jeg gjorde oss klare til å møte natten. Det blåste friskt i går ettermiddag og kveld, men da solen gikk ned ble det putt stille på et blunk, og da vrimlet myggen – og knotten, ikke minst. De minste var de mest plagsomme i går. Igjen så hadde jeg glemt gassen til Thermacellen, så da…

Mygga! Den er veldig effektiv mot mygg, men for å stoppe knotten må du ha Autan, og den hadde ikke jeg med meg.

Jeg gjorde allikevel et forsøk på å være positiv, og smilte som best jeg kunne, ha ha! Jeg lå og leste, og funderte litt innimellom. Det hender tankene tar seg en tur på egen hånd, skjønner du, ha ha! Ingen fare, de går ikke på umerkede stier! Og neida, jeg har ikke blitt helt gal, ha ha!

Jeg tittet over kanten på køya, og der satt han…

Ser ut som han mener det er uhørt at jeg befinner med langt der oppe uten han! Han har et godt poeng der, altså!

Kvelden passerte, og det ble natt. Jeg lå og leste til 23. Prøvde å sovne, uten hell. Leste videre til 0030, fikk ikke sove. Da var det for mørkt å lese uten lys, så da lå jeg der da! For første gang hadde jeg mitt oppblåsbare liggeunderlag i bunnen av køya, og det kjennes genialt i det du legger deg. Men, når du har vært kålmark og vridd deg rundt i køya noen timer, da skal du ha lykke til med å rette det opp igjen! Det er ikke nevneverdig bra for nattesøvnen heller….. !!

Klokken 0300 hadde jeg fått nok! Da var det allerede lyst nok til å pakke sammen, så da gjorde jeg det. Bloggen må kanskje endre navn til halvenetterinaturen.no?

Når jeg kjører hjemover på disse klokkeslettene ser jeg ofte dyr. I dag hadde jeg ikke sett annet enn ei due etter å ha passert Veme. Men, etter å ha passert avkjøringen til Heggen får jeg plutselig se en elgokse på tur ned for å krysse veien. Jeg fomlet etter kamera, men fikk ikke tak i det før elgen hadde koblet inn reversen og stukket av. Det var nå allikevel en fin opplevelse! Jeg hadde ikke mer enn blunka før det kom en staselig rådyrbukk fra den andre siden av veien. Den var mye tøffere enn elgen, og spaserte over veien i sitt eget tempo!

Sloknet i fire timer da jeg kom hjem! Deilig å få litt søvn. Nå funderer jeg på hvor og når vi skal dra ut neste gang!

Så ja, denne natten var nesten perfekt-  det enste jeg manglet var søvn!

God, varm helg!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg