Natt nummer 42 ute : Frostnatt ved Merraputten!

Tross vindværet valgte vi å dra ut på overnattingstur i går! Solen skinte jo, og det var varmt til september å være! Det er kanskje unødvendig å si hvem som var med på tur, men for sikkerhets skyld; det var Kristin og Sindy!

Vi skulle ikke gå i gang med et voldsomt prosjekt i går, så vi valgte Holleia. I vår fant vi oss en liten kolle i skogen som YR påstår heter Merraputten – en beskrivelse som passer oss bra, ha ha! Eller, jeg får ta det på min kappe, ikke Kristin sin!

Vi befant oss ca 100 meter fra bilvei, en avstand som er overkommelig for min rygg – men, vi befant oss allerede in the middle of nowhere, haha! Sånn egentlig befant vi oss på et ganske sentralt sted på Holleia…

Jeg ble planta på et reinsdyrskinn inntil en buskelegg, i mens Kristin tok med seg bærplukkeren og gikk bortover i lia. Det vi så for oss var at Sindy skulle holde meg med selskap mens gutta løp litt rundt Kristin. Det var en veldig optimistisk tanke, jeg kjenner jo Sorry…

Han forlot ikke meg, han! Det er jo rørende, men jeg skulle helst sett at han spant rundt og kvittet seg meg noe energi. Linus løp litt til og fra, han glemmer meg ikke helt han heller. På et tidspunkt satt de alle tre og speidet….

Det var noe tyttebær i området…

… så da ble det en god halvkilo med i sekken hjem for Kristin!

Jeg kan ikke gå inn til soppstedet vårt heller. Det er på andre siden av fjorden, på Krokskogen, Og nærmere beskrivelse får du ikke, ha ha! Vi har et hemmelig sted, Kristin og jeg. Det har vi hatt i fred i mange mange år! Hvert år har vi båret ut kilo på kilo. Jeg har forvellet, tørket og hengt opp MYE sopp – og gitt bort alt sammen! I år har jeg “testamentert” stedet til Kristins datter; Nima. Håper hun får glede av det!

Vi måtte komme i gang med gruppefoto før det ble mørkt ….

…jeg ble neste fornøyd etter dette bildet, men….

…ble ikke helt fornøyd før dette bildet ble fremkalt, ha ha!

Sindy var veldig fotogen i går…

…. hun er så vakker! Og en fryd å fotografere når hun er med på notene!

For meg som ikke beveger meg stort ble det fort kaldt. Jeg hadde en jakke, men måtte ha en til som lå i bilen. Jeg rakk jo nesten ikke fullføre den setningen før jakken var hentet! Jeg følte meg, om mulig, mer hjelpeslaus, men takk IGJEN, Kristin!

Vi hadde ikke med oss mat, og ihvertfall ikke ved i den vinden – vi var og er ikke spesielt interesserte i å svi av noe som helst, egentlig! Da fikk vi nøye oss med å nyte litt kald iste, og kald iskaffe!

Apropos kald…. denne vinden var vi litt beskyttet mot, men fikk allikevel kvoten vår at nordavind!! Når jeg knapt nok kan bevege meg blir jeg fort kald. Så, klokken 19, faktisk….

… DET var digg, det! Jeg vet jeg gjentar meg selv, men dette liggeunderlaget gleder jeg meg til å ligge på hver gang! Og denne tresesongs dunposen….. nei og nei så godt det var å legge seg og kunne dukke unna denne sure vinden!

Kristin måtte plukke flere tyttebær hum kom over, men så fikk hun krabbet ned i vinterposen – som jeg ikke kommer til å stille spørsmål om på denne siden av påske, ihvertfall, ha ha!

Jeg gjennomgikk en quizrunde igjen, denne gang fra Allers. Jeg er ikke helt frakjørt, men skulle nok ønske at jeg kunne svaret på flere, ha ha! Denne tomskallen min er til de grader i hvilemodus. Det eneste jeg må huske er avtaler på sykehus, timer hos lege og fysioterapeut. Ikke rart jeg er sløv!

Natten gikk sin gang med noe problemer underveis. Jeg har så vondt at jeg kåler rundt. Det ender med liggeunderlag bortimot på avvei. og en stor porsjon ukvemsord i den forbindelse, som om DET hjelper!

Klokken 0600 begynte vi å pakke sammen leiren! Vi synes det var litt kaldt selv om vinden hadde løyet Det var ikke det minste rart….

Det var årets første frostnatt for oss! Måtte skrape is av bilen til og med! Denne bilen sa det var – 2.5 grader ute!

Det var en fin morgenhimmel som møtte oss ved Aklangen….

Vi var fornøyde med å ikke ha ligget ved et vann. Det hadde medført MYE kondens og tørking av utstyt!

For denne gang : takk for oss!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg