Natt nummer 5! Ny kulderekord!

Hvor jeg valgte å dra når kuldegradene kom? Der det er kaldest, må vite! Det er ikke så mange ukene siden jeg hadde tenkte meg til samme sted, da snudde jeg på Sokna fordi det var 16 kuldegrader. I går ettermiddag var det jo så mildt og fint at jeg ikke snudde, ha ha!

Etter å ha gått tur i sola i går fant jeg ut at jeg måtte hjem og hente sekken og komme meg ut! Sekken er så ofte ute at jeg ikke tømmer den fra gang til gang – grunnutstyret er på plass, som i liggeunderlag, pute, votter, fyrstikker, kniv, lader, hundekjeks…. ullsokker…. som regel! Derfor er det en smal sak å forsere dørstokkmila! Soveposen og utstyret til hundene ligger i bilen hele tiden!

I går kom jeg meg ut av huset før klokken var 15! Det første jeg kom på at jeg hadde glemt var drikke. Det andre jeg hadde glemt kom jeg ikke på før jeg gikk ut av bilen for å kjøpe drikke… da hadde jeg fremdeles småsko på beina! Jeg var så stolt over å ha tatt på meg et ekstra sett med ull at jeg helt glemte å ta på meg Polecatstøvlene ute i gangen! Jeg gadd jo ikke å snu, så da ble det Iave Icebugsko, da!

Jeg parkerte klokken 1530 i går, og vi måtte forte oss ut og ned til de siste solstrålene!

I går var dette vi! Kristin jobber, og jeg kjenner visst ingen andre som vil være med oss ut i februar! Det forundrer meg stadig, ha ha!

Det var spor etter folk som har vært ute på isen før oss, så da dristet jeg meg utpå så bikkjene fikk løpt og koset seg en stund!

Her er nattens hule! I fare for å gjenta meg selv kan jeg nevnte at den er satt opp av Sokna jeger og fiskeforening. Det er en populær plass som er mye i bruk, også på vinterstid, ser det ut til.

Etter at bikkjene hadde rast fra seg måtte vi komme oss “innendørs” å få fart på bålet! Etter å ha vasset i snø ute på isen var jeg selvfølgelig kald på beina! Ved nærmere ettersyn var jeg ikke bare kald, men våt også! Da var det om å gjøre å finne tørre sokker blant dette oppskrytte grunnutstyret i sekken! Og joda..

…. bortsett i fra at denne tugga ikke var sokker, men votter…. !!

Mitt eneste alternativ ble da….

Det der er vel ikke en anbefalt måte å gjøre ting på i februar, ha ha! Men – føttene ble varme, og sokkene litt tørrere! Hadde heldigvis vett til å ikke plassere skoa så nærme bålet!

Han her har så rett, så rett….. livet er bedre med en aussie, eller to!

Ihvertfall når de har roet seg – og stilnet!

Han her, som ser ut som den roligste skjære på tunet, han er det mye lyd i, altså! Vet ikke om det er tilfeldig, men han har jo blitt ti reiser verre etter han ble kastrert…. kan være vi jinxet det, ha ha! I går kveld var han så trøtt at det ikke var noe bråk i det hele tatt, faktisk!

Ser det ikke litt koselig ut, da? Synes det er helt suverent, jeg!

Når klokken bikket 17 var det bare å krabbe ned i bosoa!

Sindy foretrakk soveposen min istedet for sin egen! Har jo ikke hjerte til å flytte på henne, heller!

Jeg kjente jo at det ble kaldere utover kvelden…. Klokken 21 ringte mutteren for å fortelle meg at det var 10 kuldegrader hjemme. Som om det rikket på meg, ha ha! Neida, jeg forble på min post! Jeg hadde dunposen oppe på overkroppen, til en forandring. Det var digg å ha den under hodet også – for nei, jeg hadde selvfølgelig ikke lue, ha ha! Har ikke hatt på meg en hittil i år…. og ja, jeg vet det er barnslig! Jeg mistenker at folk ikke kategoriserer meg som den mest forfengelige, ha ha! Men – sveisen – DEN vil jeg gjerne ha i behold, for tenk!

Klokken tikket utover kvelden som gikk over til å bli natt uten at jeg hadde sovet. Jeg har så vondt i ryggen at jeg var oppe og satt hver halvtime, omtrent. Det ødelegger selvfølgelig muligheten til en dyp, vedvarende søvn. Jeg må ha duppet av rundt klokken 01, men da jeg våknet igjen ved halv to tiden sa ryggen stopp. Da var det bare å komme seg opp og hjem. Jeg hadde jo tross alt vært der i 10 timer, så da er det en godkjent natt!

Det var litt uggent utenfor soveposen, ha ha! Liggeunderlaget kjentes ut som et isflak da jeg rullet det sammen! Blei “litt” kald på henda! Jeg rasket sammen alt jeg hadde med og tok det faren min kalte ei “latmannsbør” opp til bilen! Det betyr at jeg ideelt sett burde gått flere turer med bagasjen, men fikk på mesterlig vis med alt på en gang, ha ha!

Fjorårets kulderekord var 18 kuldegrader og ble satt på Veme av Kristin og meg! Den er herved slått….

… ikke med mye, men når man snakker rekorder gjelder vel desimalene? Har ikke noe umiddelbart ønske om å slå denne rekorden med det første! Ihvertfall ikke uten sokker i sekken – og lue på hodet,  ha ha!

Over og ut – jeg må krabbe under et teppe, ha ha!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg