Natt nummer 6 ute : Ringkollen! Stikkord : dele, mangfold, folksomt og oppvartning!

Så falt altså valget på Ringkollen! Der står det en fin gapahuk som er satt opp av Skiforeningen og Sparebankstiftelsen. Jeg har ligget der flere ganger tidligere, og er klar over at det bor geiter like ved oppe på Ringkollstua. De var ute en tur i løpet av kvelden og lagde sine søte lyder. De er nok godt vant med å få oppmerksomhet der oppe!!

Vel! Vi var fremme der oppe ca 1530. Kjente fort at den noe sure osen traff oss midt i fleisen! Det var bare å komme i gang med bål og mere klær! Per gikk en runde med gutta mens jeg tok meg av bålet. Det var ikke spesielt vanskelig å få i gang det i den vinden!

Per kommer alltid fort på returen med bikkjene. Vi, hundene og jeg, lider av gjensidig separasjonsangst, haha!

Der var de tilbake! Jeg hadde ikke rukket annet enn å fyre opp og å ta bilde av beina mine! På onsdag sendte jeg en Snap som illustrerte at de støvlene jeg har med en slags pigg under ikke duger i det hele tatt! Det tok ikke lang tid før Shoeday, som har sponset meg med Polecatstøvler tidligere, ba meg komme innom å hente nye piggsko med samme avtale!

Der sto de splitter nye hos.Shoeday! Tusen hjertelig takk! ❤ Og takk til Per som hentet de for meg!

Jeg nølte ikke akkurat med dem i bruk – jeg tok selvfølgelig støvlene på når vi skulle overnatte ute. Butikksjefen sa at det nok var smartest å ta med Polecatstøvlene hvis jeg ble sittende i ro i flere timer, det ga jo mening! Og jeg dro hjemmefra med de nye piggskoene på, uten Polecatstøvler i bagasjen, haha! Jeg fikk svi litt for det, piggskoene ble litt kalde! Men, utrolig gode og ha på seg!!

Tiden gikk, og vi ble sultne! Jeg hadde med grillpølser og lomper, og Per fiksa!

Akkurat da gjorde oss ferdig med det prosjektet rundet 6 jenter hjørnet. Gapahuken er selvfølgelig for alle, så vi ryddet plass til dem!

Her er de endrede forutsetningene, haha

Jeg legger selvfølgelig ikke ut bilder av mennesker som ikke har samtykket, derfor slettet jeg gjenkjennbare detaljer! Bortsert fra Per, da! Han samtykker – stort sett alltid, haha!

De skulle grille pølser så vi spurte om de ville låne stekepanna, men – det var et korttenkt tilbud! Vi burde kanskje innsett av en eller flere av de i følget er muslimer,  og derfor måtte steke i noe annet, ikke i en panne befengt med svin!

En ung, flott jente fra Eritrea var utstyrt med lave sko, en bukse som stoppet et stykke oppå leggen. Mellom sokken og buksekanten var det var det et godt stykke bar hud! Vi var ikke seine om å tilby henne et reinsdyrskinn å sitte på. Det, og å holde liv i bålet vårt som vi hadde som varmekilde, var det eneste vi kunne gjøre for dem!

Jeg hadde for lengst tatt på meg ei dunjakke under boblejakka – og ja, selvfølgelig hadde jeg ull under der igjen! Det kom stadig flere folk, og både Per og jeg trengte en god sup av denne…

Pers hjemmelagde blåbærlikør! En slurk av den varmet langt nedi halsen, haha!

Det hadde tilkomme enda flere personer. Våre sist ankomne nye venner fra Syria fikk også låne et reinsdyrskinn! Morsom han mannen som sa han elsket Sorry, men det var nødt til å være et avstandsforhold, haha!

Vi gjorde vårt ytterste for å holde hundene unna “gjestene” våre! Jeg respekterer til fulle at ikke alle liker hunder og vil ha dem innpå seg, men det ble litt trangt og en del lyd, altså! Jeg synes ikke det var rart når det stadig vekk sirkulerte folk rundt dem – nye og gamle! Folk akte og hylte i begeistring, det så og hørtes veldig morsomt ut!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg lengtet tilbake til vår lille, mye stillere kohort, haha!

Jeg som tross alt er folkesky synes dette er en ok samling av folk, haha!

Vi ble omsider alene igjen! Og da kjørte kokken Per i gang! Alskens greier tøyt ut av sekken hans, og plutselig var det biff i panna på stormkjøkkenet og poteter til steking på bålet!

Jeg er så redd for å få en biff som ikke er kremert, så Per hadde halvstekt dem hjemme, haha!

Har du sett? Jeg har ikke blitt vartet opp slik siden jeg var med Tom Borgersen på Hardangervidda for et par år siden – kudos til dere begge!

Etter vi hadde spist tok det ikke lang tid før vi begynte å rigge soveplasser! Jeg var frossen inn til beinet, så jeg satte på meg et par helt nye ullsokker – kjøpt på Rema, men det er jo fremdeles ull!

Her er mitt hjørne klar til ombordstigning, haha! Ser kanskje enkelt ut, men det blir noen gloser før jeg har kommet meg nedi dunposen og etterpå lirket beina på plass i den andre posen, haha! Per bemerket det, men det hjalp jo ikke stort, haha!

Disse to hadde hatt en begivenhetsrik dag og kveld! Først fin tur ute på isen med masse løping og moro, så en lang kveld med mange nye bekjentskaper fra flere forskjellige land…. var sliten sjøl, jeg!

Det tok litt tid før jeg sovnet. Måtte få varmen først! Både Per og jeg reiste derfra med formening om at vi ikke hadde sovet spesielt mye, så for meg ble det ihvertfall en god blund da jeg kom hjem ! Bikkjene? De sover enda, haha!

Takk for turen, oppvartingen og all hjelpen, Per! Neste tur blir nok neppe til Ringkollen, haha!

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg