Natt nummer 7 ute : Kleiva!

Kleiva, ja – ikke luksuriøse Kleivstua! Der overnattet jeg forøvrig en natt i fjor på klassejubileum. En fantastisk fest i de beste omgivelser! Så fort sporet altså jeg av, ha ha!

Det å overnatte ute på Kleiva er, om ikke luksuriøst, så ihvertfall naturlig fint! Det er ingen sak, heller, med nøkkel til bommen, Da fikk vi kjørt sekkene inn så vi slapp å bære de annet enn meterne opp til gapahuken som står ved den gamle hoppbakken.

Hvilke vi, sier du? Det er vel ingen komplisert gåte. Kristin og Sindy stilte som vanlig opp!

Her er gjengen i den fine gapahuken! Sindy gjemmer seg på reinsdyrskinnet inne i hjørnet!

Jeg hadde gått tur med gutta på dagen. Det var såvidt jeg klarte å karre meg gjennom runden vår på 3 kilometer fordi jeg har så vondt i ryggen. Noen dager går det litt bedre, men i går var det helt ille. Jeg tør nå ikke å gå runden alene. Må ha med meg noen som kan hente bilen hvis jeg må gi opp. Heldigvis blir både Henning og Kristin med oss innimellom!

Det var faktisk godt å kunne henge litt over soveposen min på hardt underlad. Det er ikke noen dans på roser å sitte i sofaen heller. Jeg lever livet mitt i en recliner, både dag og natt. Vel. det får være nok syting! Men jeg vil påpeke hvor godt det er å komme seg ut på en tur som denne – få litt luft mellom øra og frisk luft i nesa!

Vel, frisk og frisk, fru Blom! Tror ikke jeg har vært borti maken til sur bålos vi klarte å produsere i går – i flere timer! Det ga seg jo ikke! Lukter så som så av klærne i dag, ha ha!

På menyen sto det samme som sist; pannekaker! De pakkene man får kjøpt med ferdige stekte inneholder jo en svær bunke, så de hadde vi rikelig igjen av fra forrige tur.

Det er virkelig godt med blåbærsyltetøy på, og smaker mye bedre ute enn inne!

Det viste seg at bikkjene også liker pannekaker, så nå er posen tom!

Stadig vekk kom det en bjeffbar skiløper forbi i lysløypa! Så ut til å være fine løyper! Nå så vi bare en flekk av traseen i lysløypa, men jeg vil tro den er representativ for større deler av løypenettet!

Det ble ikke mange bilder i går, den sure røyken satt en stopper for det!

Vi blåste opp liggeunderlagene da det begynte å mørkne! Siden dagene har blitt så mye lengre er vi oppe senere om kvelden!

Som nevnt lå vi rett ved lysløypa, og med den opplysningen følger også lys! Et lys jeg fikk mitt i trynet. Ja, det er ikke en klage på at det er lys der altså, ha ha! Det var bare sånn at jeg måtte bygge en vegg for belysningen!

Her har jeg kommet meg i dekning – og nei, jeg ville ikke gå i krigen med motlyset jeg hadde i panna, ha ha!

Jeg ligger jo aldri med denne ryggen, men fikk akt meg ned over puta, sekken og underlaget så jeg hang der, på et vis…. det gikk ganske bra – en stund. Men, det skal jeg ha – jeg sovnet faktisk i den posisjonen! Ikke lenge, for bikkjene måtte jo bjeffe på noen – eller bare noe; holder en knapp på at det var det siste!

Timene utover natten gikk, men klokken 0300 måtte jeg kaste inn håndkleet og vekke Kristin – da orket jeg ikke mer. Toppen på kransekaka ble denne gangen et ødelagt liggeunderlag, så jeg gikk rett hjem og bestilte meg et nytt et fra Hekta på tur! En vakker dag skal jeg kjøpe et dyrt og fint et – igjen så ble det et til overkommelig pris!

Gutta fikk løpe løse og kose seg ned til bilen! Kan ikke si jeg kan huske at de har fått lov til det der noen gang tidligere. Er jo som regel der oppe på høylys dag, og da er mildt sagt ikke det stedet å slippe noen hunder løse, spør du meg!

Til neste gang; hasta la vista!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg